Gå til innhold

slutte å røyke,angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt røykeplaster og er klar for å slutte å røyke fra i morgen men det jeg er redd for er at dette skal øke angsten min,håper ikke det.noen med angst som har erfaring med røykeslutt?

Nickname is already in use
Skrevet

Ja. Det gikk greit til slutt, selv om røykesuget varte i flere dager. Savner ikke røyken.

Skrevet

Ja. Det gikk greit til slutt, selv om røykesuget varte i flere dager. Savner ikke røyken.

Fikk du angst eller "bare"røykesug.

Har røykt i 30 år så dette blir skummelt.

serenity777
Skrevet

Jeg sluttet for en uke siden. Og de to første dagene hadde jeg mye angst, og var slapp. Men tredje dagen så alt lysere ut. Nå savner jeg røyken såvidt, men iom røykeplasteret blir det ikke det jævla ekkle abstinenssuget som blir hvis man kutter uten noen erstatning.

Jeg er fast bestemt på å greie det. Dessuten har jeg en veldig god grunn (astma). De to første dagene brukte jeg litt rivotril og det hjalp. Lykke til! og husk dette er en investering for din fremtidige helse!

Skrevet

Jeg sluttet for en uke siden. Og de to første dagene hadde jeg mye angst, og var slapp. Men tredje dagen så alt lysere ut. Nå savner jeg røyken såvidt, men iom røykeplasteret blir det ikke det jævla ekkle abstinenssuget som blir hvis man kutter uten noen erstatning.

Jeg er fast bestemt på å greie det. Dessuten har jeg en veldig god grunn (astma). De to første dagene brukte jeg litt rivotril og det hjalp. Lykke til! og husk dette er en investering for din fremtidige helse!

Hei.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal klare det og er ganske sta

så jeg håper dette går bra.

Har hatt lite angst etter at jeg begynte på Cipralex så jeg håper den holder meg noenlunde rolig.

bugge -jenta
Skrevet

Hei.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal klare det og er ganske sta

så jeg håper dette går bra.

Har hatt lite angst etter at jeg begynte på Cipralex så jeg håper den holder meg noenlunde rolig.

Synes du gjør så mye bra for deg selv for tiden, mbo.

Røyk er merkelig på den måten at den på lang sikt øker angst, på kort kanskje demper.

Så kanskje blir det en litt tøff overgangsperiode, men at du får gevinst på sikt i forhold til minskning av angst er visst nå bevist forskningsmessig. Å røyke gjør angsten verre. Så jeg ville hatt det i mente, og gått for det.

Jeg har hatt en dritdag. Fikk migrene og har spydd i hele dag over suturen i munen etter tannkjøttoperasjonen i går. Periodontisten ringte meg i dag og var ikke så happy over at jeg hadde fått det slik. Jeg får ta meg en tur og sjekke stingene på fredag tror jeg. Mannen er i utlandet, og guttungen går å selvstyr. Men jeg er bedre nå selvfølgelig, siden jeg sitter her litt.

Klem

Skrevet

Synes du gjør så mye bra for deg selv for tiden, mbo.

Røyk er merkelig på den måten at den på lang sikt øker angst, på kort kanskje demper.

Så kanskje blir det en litt tøff overgangsperiode, men at du får gevinst på sikt i forhold til minskning av angst er visst nå bevist forskningsmessig. Å røyke gjør angsten verre. Så jeg ville hatt det i mente, og gått for det.

Jeg har hatt en dritdag. Fikk migrene og har spydd i hele dag over suturen i munen etter tannkjøttoperasjonen i går. Periodontisten ringte meg i dag og var ikke så happy over at jeg hadde fått det slik. Jeg får ta meg en tur og sjekke stingene på fredag tror jeg. Mannen er i utlandet, og guttungen går å selvstyr. Men jeg er bedre nå selvfølgelig, siden jeg sitter her litt.

Klem

Hei.

Håper du kommer deg,

operasjon i tannkjøttet er ikke godt.

Jeg gjør faktisk litt av hvert for meg selv for tiden og det betyr jo at jeg har det bedre og ting går framover.

Tenkte jeg skulle være litt snill med meg selv og begynte med håret,det med røyken har jeg tenkt på lenge og når man har en mann med kols ser man jo hva røyken kan gjøre.

Har du gitt bort kattungene eller har du dem enda?de er nok herlige nå.

Så får du huske og være snill med deg selv.klem.

bugge -jenta
Skrevet

Hei.

Håper du kommer deg,

operasjon i tannkjøttet er ikke godt.

Jeg gjør faktisk litt av hvert for meg selv for tiden og det betyr jo at jeg har det bedre og ting går framover.

Tenkte jeg skulle være litt snill med meg selv og begynte med håret,det med røyken har jeg tenkt på lenge og når man har en mann med kols ser man jo hva røyken kan gjøre.

Har du gitt bort kattungene eller har du dem enda?de er nok herlige nå.

Så får du huske og være snill med deg selv.klem.

Hei.

Operasjon i tannkjøttet er ingenting mot et skikkelig migreneanfall i hvertfall. Det er så ubegripelig hardt å komme seg gjennom det, selv om det verste stod på bare en dag.

I dag begynner det gradvis å komme seg. Kattungene flyr rundt meg ennå.

Håper du klarer å slutte å røyke. Noen som har røyket veldig lenge i min nærhet ble nødt til å slutte, og det var hardt, men det går bra. Har man mye å hente på det er det utrolig hva som går.

Du får stå på.

Vh

Skrevet

Hei.

Operasjon i tannkjøttet er ingenting mot et skikkelig migreneanfall i hvertfall. Det er så ubegripelig hardt å komme seg gjennom det, selv om det verste stod på bare en dag.

I dag begynner det gradvis å komme seg. Kattungene flyr rundt meg ennå.

Håper du klarer å slutte å røyke. Noen som har røyket veldig lenge i min nærhet ble nødt til å slutte, og det var hardt, men det går bra. Har man mye å hente på det er det utrolig hva som går.

Du får stå på.

Vh

Hei.

3 dag uten røyk etter nesten 40 år,er jeg flink eller?

Klem.

Skrevet

Fikk du angst eller "bare"røykesug.

Har røykt i 30 år så dette blir skummelt.

Det er lett å slutte å røyke!

Har slutta sjøl (røykfri i over 6 mnd. no), røykt fast i 14 år før det, slutta i 10 år og røykte i 10 år før det igjen.

Men du bør tenke att du ALDRI mer skal røyke og glem alle tanker om røyk og kor vanskelig det er å slutte.

Ps! Det å komme gjennom det første hele døgnet er det vanskeligste (min erfaring), så du er over det verste.

Spis frukt, tyggis og drops e.l. de første månedene.

Lykke til...

bugge -jenta
Skrevet

Hei.

3 dag uten røyk etter nesten 40 år,er jeg flink eller?

Klem.

Du er så flink, atte. Det er jo helt fantastisk synes jeg.

Tenk på at i fremtiden vil du få mindre angst av å gå på dem. Det er en fin gulrot i tillegg til faren for KOLS og alt det andre du vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...