Gå til innhold

Hvem skal vi be i bursdagsselskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Tar gjerne i mot tips til dette!

Vi har redusert plass i barnehage, og sønnen vår som snart har bursdag og blir 3 år er ikke direkte venn med noen av barna i barnehagen. Han leker litt med noen av barna, men har liksom ikke noen faste lekekamerater. Lurer på hvem vi skal be i bursdagen hans. Ber vi alle barna som er like gamle som han? Eller hele barnegruppa? Han er ikke blitt bedt av de andre barna, da mange av barna leker i sammen også på fritida/i barnehagen. Tips noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233004-hvem-skal-vi-be-i-bursdagsselskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

matildes mor

Vi hadde ikke barneselskap til vesla når hun var tre år.Bare et fåtall i barnehagen som feirer det har jeg skjønt.

Vi inviterte heller besteforeldre og tante sammen med fettere og kusiner.Da ble vi en liten gjeng og det var akkurat passe selskap med akkurat så mange presanger som er nok for en treåring;-)

Gjest linnea27

Jeg tror faktisk ikke det er så vanlig med barneselskap når barnet fyller 3 år, så du kan gjerne vente til neste år. De fleste her omkring debuterer med barneselskap ved 4 eller 5 år.

hei

vi har hatt bursdagfeirigen det siste året i barnehagen,da bedde vi di han skulle gå i samme klasse med +noen venner utenom ( di blei liksom litt bedre kjent med di kommende klassekameratene:)

Bursdager er gode anledninger til å bli bedre kjent og knytte litt nærmere vennskap. Hvem ungene har blitt invitert til tidligere legger jeg liten vekt på.

Når de er tre år er de absolutt gamle nok til at bursdagen blir en stor og betydningsfull begivenhet.

Jeg tror det kan være greit å be de han er på ca samme alder med. Evt. også litt eldre eller yngre barn enn ham du vet han leker en del med. Gjerne også fra andre avdelinger om du føler for det.

Inviterer du en haug med barn som er eldre enn ham, vil de fort kunne kuppe bursdagen og det blir lite på vilkårene til 3-åringer. En haug med ett- og toåringer kan fort bli litt festbrems for treåringer.

Treårsdager er ofte mindre slitsomme å arrangere enn fireårsdager, siden de fleste har med foreldrene på treårsdager. Fireåringene klarer seg mer selv, men regn med noen katasrofer som at noen tisser seg ut, plutselig vil hjem etc.

Om du ikke inviterer alle på avdelingen, er det best å sende invitasjonene hjem til barna i stedet for å dele dem ut i barnehagen. Så slipper man at noen føler seg utelatt.

Gratulerer med dagen!

mvh

Annonse

jenta mi går 4 dager i uka i bhg, og på fridagen hennes den uka hun hadde bursdag inviterte vi barnegruppa (8 barn) + to assistenter hjem til oss. (har gjort det samme med storebroren hennes tidligere)

Det var kjempegreit! Ungene var hos oss på dagen, og var opplagte, de hadde voksne rundt seg som de kjenner og jeg "slapp" å ha en haug med foreldre i sofaen. Jeg serverte pølser, muffins og kake. Assistentene hjalp til med servering, tok bleieskift, ordnet opp når ungene ble ueninge, og var kjempefornøyde med å bli bedt i selskap!

Både voksne og barn setter pris på en annerledes barnehagedag, og jenta mi fikk en flott barnebursdag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...