Gå til innhold

2-års dag i barnehagen, ha med noe..?

Anbefalte innlegg

Lille gutten min fyller 2 år om noen få dager, men han skal ikke i barnehagen på bursdagen. Han er eldst i barnehagen, men jeg har lagt merke til at de andre foreldrene pleier å sende med muffins og slike ting når ungene fyller 1 år - jeg ser ikke helt nødvendigheten når de er så små..?

Og særlig siden han ikke skal dit på dagen, bør jeg sende med noe ekstra dagen før?

Er liksom ikke helt inne i kodene her, men å sende med sjokoladekake eller godterier er ikke aktuelt. (Som den gode DOLer jeg er..... :-P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233009-2-%C3%A5rs-dag-i-barnehagen-ha-med-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det vanlig å ha med seg noe til bursdagsfeiringen, enten på selve dagen (hvis man er der), eller på en av de nærmeste dagene.

Om du ikke ønsker å ha med kaker kan du jo evt. ha med is eller frukt som er greit for småfolk å spise.

I vår barnehage begynte de med noe nytt i fjor: de har en kurv med endel småleker og småting oppi, og den som har bursdag får velge seg en ting. Dessuten synger de selvsagt bursdagsang, og har krone og flagg. Da "slipper" foreldrene å styre med å bake eller ha med noe, og det blir ikke så mye sukkervarer på ungene. Det er jo mange bursdager i løpet av et år på en avdeling.

Jeg syns det er helt supert, bursdag med kake og is og gele får de jo likevel hjemme og når de blir bedt til andres bursdager!

Men dette er jo ikke noe du kan innføre selv akkurat, så hvis dere fortsatt har "gammeldags" bursdagfeiring med "ha med kaker el l" kan du jo høre med personalet om de har noen tips...

Snakk med personalet om hvilken dag det passer best å ta feiringen slik at de er klar over det på forhånd, og avtal/spør evt om hva man bør/kan ta med. Hos oss er bursdager STOR stas for de minste. Det henger ballonger på plassen deres i gangen når de kokmmer, flagg ute selvsagt, og krone. Alle synger bursdagssang og de får tilog med en bitteliten gave. Hos oss kjører de sunn profil, og oppforderer oss foreldre til å tenke litt alternativt til vanlig kake og muffins. Vi hadde derfor med "sunn" vaffelrøre laget på havregrn og grove melsorter samt ikke sukker. Smaker veldig godt likevel, og ble godt mottatt. Andre har hatt med pølser, eller feks fruktspyd

Annonse

dette er svært forskjellig fra b.hage til barnehage. Det bør du forhøre deg om i den barnehagen det gjelder.

mine barn har vært i 3 ulike barnehager,med 3 forskjellige opplegg, ene kostet mat og kake, den andre måtte foreldrene ta med is eller kake, og den tredje tillater kun boller som barnehagen baker selv,

Barn setter umåtelig stor pris på å bli gjort stas på i forbindelse med bursdager, også ved måltid.

For barna er det også viktig at man følger litt "skikk og bruk" i den aktuelle barnehagen.

Snakk med personalet og bli enig om en passende dag og passende opplegg.

Muffins er lettvindt og veldig populært. Ellers kan du kanskje sette sammen et stilig fruktfat eller noe annet ungene setter pris på.

Selv synes jeg en sjokoladekake med lys er trivelig og enkelt å lage. Å dele ut godterposer ser jeg ikke noe poeng i.

Gratulerer med dagen!

mvh

Barn setter umåtelig stor pris på å bli gjort stas på i forbindelse med bursdager, også ved måltid.

For barna er det også viktig at man følger litt "skikk og bruk" i den aktuelle barnehagen.

Snakk med personalet og bli enig om en passende dag og passende opplegg.

Muffins er lettvindt og veldig populært. Ellers kan du kanskje sette sammen et stilig fruktfat eller noe annet ungene setter pris på.

Selv synes jeg en sjokoladekake med lys er trivelig og enkelt å lage. Å dele ut godterposer ser jeg ikke noe poeng i.

Gratulerer med dagen!

mvh

Godt forslag med muffins, var det jeg selv kom frem til også. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...