Gå til innhold

? til norske adoptionsregler

Anbefalte innlegg

Da jeg håber på at de danske adoptionsregler vil blive ændret snarligt, så de kommer til at ligne de norske mere vil jeg høre om der er nogle nordmænd der har erfaring med hvilken aldersgruppe man i Norge kan godkendes til, hvis man som andengangsadoptanter er henholdsvis 44 og 49 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233030-til-norske-adoptionsregler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er det i utgangspunktet en aldersgrense på 45 år for å få forhåndssamtykke til adopsjon (bli godkjent). For enslige søkere er denne grensen absolutt. For par blir det foretatt en helhetsvurdering, og unntak blir ofte gjort, spesielt dersom alt annet er greit og den ene er under aldersgrensen.

Det norske godkjenningssystemet setter så godt som aldri grenser for alderen til barna som det enkelte adoptivpar kan få lov til å adoptere.

Det er giverlandene som setter kriterier for hvilke aldersgrupper ulike aldersgrupper av adoptivforeldre kan adoptere (for eksempel Thailand og Colombia), eller om alle stiller på lik linje (for eksempel kina).

I Norge er det i utgangspunktet en aldersgrense på 45 år for å få forhåndssamtykke til adopsjon (bli godkjent). For enslige søkere er denne grensen absolutt. For par blir det foretatt en helhetsvurdering, og unntak blir ofte gjort, spesielt dersom alt annet er greit og den ene er under aldersgrensen.

Det norske godkjenningssystemet setter så godt som aldri grenser for alderen til barna som det enkelte adoptivpar kan få lov til å adoptere.

Det er giverlandene som setter kriterier for hvilke aldersgrupper ulike aldersgrupper av adoptivforeldre kan adoptere (for eksempel Thailand og Colombia), eller om alle stiller på lik linje (for eksempel kina).

Glemte å skrive at det er lettere å få unntak fra alderskravet dersom man er annengangsadoptanter..

Tak for dit svar. Vil det så betyde med de nye regler fra Kina at vi godt kunne adoptere derfra (0-2 år) efter de norske regler ?

Annonse

Hei, har dere kommet i gang med kommunen, eller venter dere fortsatt? -rykker stadig fremover i køen ;-)

Regner med at denne var til meg ;o) jks og jeg har visst ganske like "signaturer"... Jeg ringte BV for 2. gang i dag, og endelig kunne K (samme saksbehandler som sist) sette av en dato for hjemmebesøk, 3. juli ;o) Så nå er vi liksom ordentlig igang igjen ;o)

Skal starte papirinnsamlingen nå... Hvordan ligger dere an i løypa?

Mvh

Regner med at denne var til meg ;o) jks og jeg har visst ganske like "signaturer"... Jeg ringte BV for 2. gang i dag, og endelig kunne K (samme saksbehandler som sist) sette av en dato for hjemmebesøk, 3. juli ;o) Så nå er vi liksom ordentlig igang igjen ;o)

Skal starte papirinnsamlingen nå... Hvordan ligger dere an i løypa?

Mvh

oi, husket ikke -77, men morsomt du var her alikevel.

Så bra at dere får begynt nå midt på sommeren!

Vi har hatt papirene hos bufetat i 2 mnd. Så vi kan ha lenge igjen...

Får håpe det går raskere med rapporten for dere denne gangen, jeg leste om noen som fikk 2. gangs godkjennelse etter 5 uker,(da hadde de innhentet tillegsopplysninger også) så øst klarer holde fristen der.

Lykke til med hjemmebesøket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...