Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake fortalte jeg om jenta vår, som i lengre tid har vært svimmel i hodet sitt.

Hun ble da tatt med til en _skikkelig_ legesjekk, der alle blodprøver ble tatt.

Vi ble oppringt av legen på kveldstid for noen dager siden. Legen ville vi skulle få tatt en ny blodprøve.

Det var for mange røde (er det blodplater det heter - de røde?), og dette ville de sjekke.

Vi venter nå på prøveresultatet, var og tok ny prøve i går.

Når det er for mange røde sånne, hva kan det tyde på? Jeg har null peiling. Legen sa at det var sikkert ikke noe farlig, men de ville sjekke.

Noen som kan synse litt? Takker på forhånd.

Fortsetter under...

Røde blodlegemer? Da har hun veldig høy blodprosent. For lite er ikke bra og alt for mye heller ikke helt bra. Du får nok raskt beskjed om de finner noe unormalt.

"Ofte merker man ikke noe til at man har høy blodprosent, men noen får symptomer som hodepine, svimmelhet, øresus, samt hjertekrampe eller leggsmerter ved aktivitet."

Sakset fra lommelegen.

_Da_ henger det på greip. Vi dro jo til legen fordi at jenta hele tiden klaget på svimmelhet...

Uff, NÅ ble jeg nervøs! Sto jo om kreft og leversykdommer og... og... og...

Men takk for svar, begge to!

Gjest njshdf

"Ofte merker man ikke noe til at man har høy blodprosent, men noen får symptomer som hodepine, svimmelhet, øresus, samt hjertekrampe eller leggsmerter ved aktivitet."

Sakset fra lommelegen.

_Da_ henger det på greip. Vi dro jo til legen fordi at jenta hele tiden klaget på svimmelhet...

Uff, NÅ ble jeg nervøs! Sto jo om kreft og leversykdommer og... og... og...

Men takk for svar, begge to!

Hei

Blodkreft er det nok ikke, selv om det kan gi forhøyede røde blodplater... Det vil også vises på andre prøver, ikke bare den ene.

Datteren vår fikk leukemi, og platene var skyhøye, men det var leukocyttene og...

Hei

Blodkreft er det nok ikke, selv om det kan gi forhøyede røde blodplater... Det vil også vises på andre prøver, ikke bare den ene.

Datteren vår fikk leukemi, og platene var skyhøye, men det var leukocyttene og...

Her er det ikke så mye forhøyet, og legen sa at den nok ikke var noe farlig.

Normalverdien lå på ca 300 etellerannet, og hennes var på litt over 500 etellerannet. Hva måleenheten er, vet ikke jeg.

Takk for svar, håper det går riktig bra med datra deres.

Annonse

Gjest njshdf

Her er det ikke så mye forhøyet, og legen sa at den nok ikke var noe farlig.

Normalverdien lå på ca 300 etellerannet, og hennes var på litt over 500 etellerannet. Hva måleenheten er, vet ikke jeg.

Takk for svar, håper det går riktig bra med datra deres.

verdiene til datteren lå på rundt 2000...

Jo takk, det går bare bra med henne nå, håret OG smilet er tilbake, så da er ting litt greiere:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...