Gjest Hei33 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei! Lurer bare på om du kan si noe om prognosen for et bra liv videre for meg. Jeg har "alltid" slitt med tilbakevennende depresjoner, helt fra jeg var ganske ung. Jeg har perioder som er bra også, men depresjonene kommer alltid tilbake igjen. Har gått mye i psykoterapi og tatt medisiner i mange år. Til tross for det, kommer depresjonene like herlig... Så mitt spørsmål er om du har noe kjennskap til slike pasienter som meg, og om dette vil gå over "med årene", eller om det vil bli et varig problem? Hva er fremtidsutsiktene? Takknemlig for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233047-nhd-prognose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Når en har kommet til ditt stadium av sykdommen, er det i hovedsak medisinene som kan påvirke sykdomsforløpet. Dette selvsagt dersom det ikke er store konstante stressorer i ditt liv som du ikke har fått gjort noe med. Jeg har opplevd mange personer som har fått et stabilt og udeprimert liv med riktig medikamentell behandling. Ofte krever dette utprøving av ulike kombinasjoner, og at en har kontakt med en kompetent psykiater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233047-nhd-prognose/#findComment-1777584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hei33 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Når en har kommet til ditt stadium av sykdommen, er det i hovedsak medisinene som kan påvirke sykdomsforløpet. Dette selvsagt dersom det ikke er store konstante stressorer i ditt liv som du ikke har fått gjort noe med. Jeg har opplevd mange personer som har fått et stabilt og udeprimert liv med riktig medikamentell behandling. Ofte krever dette utprøving av ulike kombinasjoner, og at en har kontakt med en kompetent psykiater. Takk for svar! Men jeg fikk noen teite tilleggsspørsmål da jeg leste svaret ditt: "Når en kommer til ditt stadium av sykdommen, er det i hovedsak medisiner som kan påvirke sykdomsforløpet". *Betyr det at det stadium jeg har kommet til beviser at jeg har vært psyk lenge? "Dette dersom det ikke er store konstante stressorer i ditt liv som du ikke har fått gjort noe med." *Dessverre er det store, konstante stressorer i livet mitt som jeg ikke kan gjøre noe med nå. Kanskje om noen år. "Ofte kreves det utprøving av ulike medisinkombinasjoner og kontakt med en kompetent psykiater". *Legen min har ikke peil på psykiatri; han har bare sålangt gitt meg Cipralex (og Cipramil). Psykologen jeg går til på DPS har sagt fire ganger i løpet av det siste året at hun skal rådføre seg med psykiateren om evt bytte av medisin, men hun kommer aldri med svar. Til høsten skal jeg begynne i gruppeterapi, og jeg har vært til samtale hos psykiateren som skal lede gruppa for å se om jeg var "passende" til å begynne. Det var jeg. Tror du jeg kan ta kontakt igjen med henne, og spørre henne om råd for medisinering? (Selv om det er lenge til høsten...) Igjen takknemlig for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233047-nhd-prognose/#findComment-1781099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.