Gjest Karoline M Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Har ei jente på 6 år. Det siste året har hun nesten bare villet leke med en venn, en gutt i nabolaget som er like gammel som henne.. Det er egentlig ikke så mange andre barn i gata å leke med så det er vel kanskje ikke så kjempe rart at de leker mye sammen... Men de går også i samme barnehage ( på to forskjellige avdelinger) og leker masse sammen der også.. Vi foreldre prøver å oppmuntre jenta vår til å leke med andre barn f.eks i barnehagen.. Vi inviterer også venninner fra barnehagen med hjem slik at hun kan leke med andre barn.. Men det virker som om hun hele tiden har nabogutten i tankene, og leker egentlig ikke særlig bra sammen med andre.. Hun virker som hun ikke har "interesse" for andre enn denne gutten. Når jeg spør om hun hadde det gøy når venninne x var på besøk svarer hun at hun heller ville leke med "Per" i gata.. Det er egentlig ikke et stort problem i seg selv at hun leker mye med "Per" i gata, men det er ikke alltid han er like snill mot henne. ( Behandler henne stygt hvis han leker sammen med ei anna nabojente. Da sier han virkelig stygge ting til dattera mi og vil ikke leke sammen med henne..) Jeg liker ikke at jenta mi er så ekstremt avhengig av denne nabogutten.. Vil jo gjerne at hun skal kunne more seg og fungere sammen med andre også.. Og snart skal de begynne på samme skole, i samme klasse.. Kommentarer og råd, mottaes med takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233074-jente-6-%C3%A5r-som-bare-vil-leke-med-en-venn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Siden hun begynner på skolen til høsten, blir dette en naturlig anledning til at hun vil treffe flere nye barn, og kanskje få nye venner! Barn utvider bekjentskapskretsen betydelig når de blir skolebarn. Så inntil videre ville jeg ikke bekymret meg for dette, men sett an om det endrer seg når hun har begynt på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233074-jente-6-%C3%A5r-som-bare-vil-leke-med-en-venn/#findComment-1776018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.