Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Legen min mener jeg er deprimert, men jeg har ikke symptomene som er vanlige for depresjon.(?) Jeg blir fort stresset, har ofte hodepine forran ovenfor pannen som gjerne flytter litt på seg, dette kan jo være tegn på depresjon, ja. Men så er jeg ikke noe særlig nedstemt. Har heller et humør som går i berg og dalbane. Ene dagen kan jeg være i godt humør og den neste eksploderer jeg pga bagateller, og helst når jeg småplages. Eier heller ikke tålmodighet og blir fort litt agressiv. Dette er noe som jeg ikke var før. Enkelte dager på morgenen kan jeg bli veldig slapp og litt småsvimmel, men dette gir seg stort sett etter lunsj. Og jeg spiser normal frokost. Men det som bekymrer meg mest er at de siste tre-fire årene er begynt å stamme litt og finner ikke ordene jeg skal si, og istedet kommer det ut noe helt annet. Jeg blir bare frustret siden jeg føler at kroppen ikke fungerer som den skal. Jeg lurer derfor på om det kan være noe annet som feiler meg? Har gått på Cipralex i et halvt år uten noen virkning, så legen ba meg kutte ned på de gradvis. Er ferdig med de nå og har ikke merket noen forskjell fra eller til, og det har ikke samboern min heller. Har hatt to depresjoner tidligere som var av den klassiske typen med de fleste symptomene som er vanlige. Hadde også en periode lavt stoffskifte, men ikke nok lavt til å medisineres. Gikk heller på mineral og tilskuddskur som hjalp meg til å bli bra igjen. Håper jeg kan få svar på om det er noe annet enn en depresjon siden jeg ikke tror det er det som feiler meg...

Hilsen frustrete meg

Gjest Lysglimt
Skrevet

Irritasjon er vanlig når menn er deprimert,og medikamenter virker jo ulikt på folk.

Du kan jo spørr om å få en skikkelig utredning, siden du er usikker på hva dette er :)

Syns alle burde får det,skjekket alt fysisk for å utelukket det.

Gjest Tristana
Skrevet

Er da ikke bare legen din som avgjør hva du er eller ikke er.

Det er du som best vet hvordan du har det, og hva du kunne trengt.

Føler du deg ikke deprimert, er du sannsyneligvis heller ikke det.

Ut i fra det du skriver høres det litt ut som stress og stress-symptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...