Gå til innhold

dere pedagoger, gjerne i språk


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Kanskje feilene er automatisert, og barnet "vet" ikke at det sier feil

Feks kre i stedet for tre.

Spør om barnet mener tre eller kre. Da bevisstgjør du barnet på forskjell på ordenen.

Når det gjelder "r" så er dette en "vanskelig" bokstav som det ikke er så uvanlig at førskolebarn sliter med.

I alle fall så jobbet ikke mitt barns logoped med det.

Logopeden anbefalte også munnleker. Feks vaske huset. Dvs munnen er huset. Tunga vasker veggene (innsiden av kinn), tak, og matta må ristes (riste tunga ut)...etc.

Sugerør, til å blåse såpebobler i- oppi et glass med litt zalo-vann.

Det rent språklige tok vi systematisk. Feks blandet mitt barn d og g. Daffel i stedet for gaffel. Og da bevisstgjode vi barnet over forskjell- ved nettopp å gjenta til barnet:Mener du daffel eller gaffel? Og da begynte mitt barn og korrigere seg selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...