Gå til innhold

Skikkelige gamle dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva de hadde nedskrevet om bipolare syndromer i det gamle biblioteket i Alexandria før det brant?

Bipolare lidelser er jo beskrevet i oldtiden som kjent, men hvilken kur hadde de?

Skrevet

Prøvde å google litt, men fikk ingenting interessant opp. Så nå venter jeg spent på at historikerne blant oss flesker til med info.

Skrevet

Prøvde å google litt, men fikk ingenting interessant opp. Så nå venter jeg spent på at historikerne blant oss flesker til med info.

Tja,muligens de brukte noen urter og vin,hvem hvet? De kreative (hypomane)

ble kapret som skalder og sannsigersker i en kaotisk verden.

Skrevet

Tja,muligens de brukte noen urter og vin,hvem hvet? De kreative (hypomane)

ble kapret som skalder og sannsigersker i en kaotisk verden.

Sånn litt malapropos, savner jeg en liste over hva som er typiske gode egenskaper hos mennesker med diverse psykiske lidelser.

For oss med bipolar trekkes ofte det kreative aspektet frem.I en artikkel jeg leste, vektla forfatteren ressurssterk og ansvarsbevisst. I en bok leste jeg: "They are the spice of life!" bortsett fra det synes jeg det er lite oppløftende lesning.

Selvfølgelig, dette er tross alt en alvorlig lidelse og må behandles som det, selv om jeg må innrømmme at akkurat den innsikten kaster jeg ofte på båten. Men det er lite oppbyggelig å kun lese om hvor dårlig stelt det er med en!

Å gå rundt å føle seg som en feilvare, gjør ikke dagsformen bedre.

Gjest dgdfgdfgdfg
Skrevet

Sånn litt malapropos, savner jeg en liste over hva som er typiske gode egenskaper hos mennesker med diverse psykiske lidelser.

For oss med bipolar trekkes ofte det kreative aspektet frem.I en artikkel jeg leste, vektla forfatteren ressurssterk og ansvarsbevisst. I en bok leste jeg: "They are the spice of life!" bortsett fra det synes jeg det er lite oppløftende lesning.

Selvfølgelig, dette er tross alt en alvorlig lidelse og må behandles som det, selv om jeg må innrømmme at akkurat den innsikten kaster jeg ofte på båten. Men det er lite oppbyggelig å kun lese om hvor dårlig stelt det er med en!

Å gå rundt å føle seg som en feilvare, gjør ikke dagsformen bedre.

hvorfor skal du føle deg som en feilvare? jeg har bipolar lidelse, bruker meds. føler meg ikke som noen feilvare. Føler meg helt fin jeg.

Skrevet

hvorfor skal du føle deg som en feilvare? jeg har bipolar lidelse, bruker meds. føler meg ikke som noen feilvare. Føler meg helt fin jeg.

Du har helt rett.

Det er på tide for meg, og sikkert mange andre her inne, å rette seg i ryggen. Jeg har min rettmessige plass på denne kloden jeg også.

Men når det røyner på, er det vanskelig å se det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...