Gjest libbib Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 hvordan får jeg i meg mere b-vitamin? og de jeg trenger? Jeg er mye trøtt, sover en del, har hatt lavt stoffskifte, men det har kommet seg (av seg selv). Har sprekker i munnvikene. Fikk høre av venninne, det er kanskje mangel på b-vitamin... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er lurt å begynne med en blodprøve så du vet sikkert om det faktisk er B-vitamin du mangler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du bør vite hva slags vitamin/mineralmangel du har, ikke bare ta noe, fordi du har hørt det fra andre. Det er den største feilen folk gjør... De tar et eller annet, fordi det er bra for det ene, eller det andre. Men det er så individuelt, at et vitamin/mineral for deg, kan gjøre at du får for lite av noe annet. kanskje du allerede har manko på det andre og da gjør du ubalansen større. Et mineral påvirker alltid minst to andre. Men som svar på spørsmålet; for å få i deg b-vitamin må du ta hele spekteret. Har du mangel på f.eks. B12, må du ta alle de andre b-vitaminene i bunn (som et B-kompleks), for deretter å ta B12 i tillegg. Jeg ville tatt en hårmineralanalyse for å få tilrettelagt spesielt for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest libbib Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du bør vite hva slags vitamin/mineralmangel du har, ikke bare ta noe, fordi du har hørt det fra andre. Det er den største feilen folk gjør... De tar et eller annet, fordi det er bra for det ene, eller det andre. Men det er så individuelt, at et vitamin/mineral for deg, kan gjøre at du får for lite av noe annet. kanskje du allerede har manko på det andre og da gjør du ubalansen større. Et mineral påvirker alltid minst to andre. Men som svar på spørsmålet; for å få i deg b-vitamin må du ta hele spekteret. Har du mangel på f.eks. B12, må du ta alle de andre b-vitaminene i bunn (som et B-kompleks), for deretter å ta B12 i tillegg. Jeg ville tatt en hårmineralanalyse for å få tilrettelagt spesielt for deg. et spm: håranalyse, vil det gi riktig resultat/være mulig, selv om jeg har farga og bleika håret og slik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonisol Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Når man har tørr hud kan det også være at man mangler endel fettstoffer så det er også viktig å få i seg nok omega.Tran er ikke så dumt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 et spm: håranalyse, vil det gi riktig resultat/være mulig, selv om jeg har farga og bleika håret og slik Ikke om det er bleket. Da må du la det vokse litt. Ellers kan det gi høye utslag i f.eks. bly, hvis du har farget med mørke farger. Sjekk innholdet i hårfargen, så vet du hva slags innvirkning det kan ha. Svart hårfarge holder vi oss unna. Henna går helt fint. Vi trenger ca 3 cm av det innerste håret, så da må man spare ca tre måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.