Gå til innhold

b.vitaminer...


Gjest libbib

Anbefalte innlegg

Gjest libbib

hvordan får jeg i meg mere b-vitamin? og de jeg trenger? Jeg er mye trøtt, sover en del, har hatt lavt stoffskifte, men det har kommet seg (av seg selv). Har sprekker i munnvikene. Fikk høre av venninne, det er kanskje mangel på b-vitamin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Du bør vite hva slags vitamin/mineralmangel du har, ikke bare ta noe, fordi du har hørt det fra andre. Det er den største feilen folk gjør... De tar et eller annet, fordi det er bra for det ene, eller det andre.

Men det er så individuelt, at et vitamin/mineral for deg, kan gjøre at du får for lite av noe annet. kanskje du allerede har manko på det andre og da gjør du ubalansen større.

Et mineral påvirker alltid minst to andre.

Men som svar på spørsmålet; for å få i deg b-vitamin må du ta hele spekteret. Har du mangel på f.eks. B12, må du ta alle de andre b-vitaminene i bunn (som et B-kompleks), for deretter å ta B12 i tillegg.

Jeg ville tatt en hårmineralanalyse for å få tilrettelagt spesielt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest libbib

Du bør vite hva slags vitamin/mineralmangel du har, ikke bare ta noe, fordi du har hørt det fra andre. Det er den største feilen folk gjør... De tar et eller annet, fordi det er bra for det ene, eller det andre.

Men det er så individuelt, at et vitamin/mineral for deg, kan gjøre at du får for lite av noe annet. kanskje du allerede har manko på det andre og da gjør du ubalansen større.

Et mineral påvirker alltid minst to andre.

Men som svar på spørsmålet; for å få i deg b-vitamin må du ta hele spekteret. Har du mangel på f.eks. B12, må du ta alle de andre b-vitaminene i bunn (som et B-kompleks), for deretter å ta B12 i tillegg.

Jeg ville tatt en hårmineralanalyse for å få tilrettelagt spesielt for deg.

et spm: håranalyse, vil det gi riktig resultat/være mulig, selv om jeg har farga og bleika håret og slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har tørr hud kan det også være at man mangler endel fettstoffer så det er også viktig å få i seg nok omega.Tran er ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

et spm: håranalyse, vil det gi riktig resultat/være mulig, selv om jeg har farga og bleika håret og slik

Ikke om det er bleket. Da må du la det vokse litt. Ellers kan det gi høye utslag i f.eks. bly, hvis du har farget med mørke farger. Sjekk innholdet i hårfargen, så vet du hva slags innvirkning det kan ha. Svart hårfarge holder vi oss unna. Henna går helt fint. Vi trenger ca 3 cm av det innerste håret, så da må man spare ca tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...