Gå til innhold

Streiken i Colombia skal være over :-)

Anbefalte innlegg

Jippi og hipp hurra!! I dag morges pep det inn melding fra trebarnsmamsen, som har venner som er i Colombia nå: Streiken er over!

Hurra!!! Jeg ble så glad at jeg måtte felle noen tårer :-) Så hvis bare bankvesent og Avinor kan holde seg fra å streike for mye, så blir det Colombiatur på oss den 17. og vi får vår lille prins charming den 21. juni.

Jeg gleder meg sånn!!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233218-streiken-i-colombia-skal-v%C3%A6re-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men i følge AF var det bare rykter.... :-(

NEDTUR!!!!!!! :-((((((((

Beste hilsen fra

Hehe opptur og nedtur, men er vi ikke vant til det da??? Kjipt og sitte sånn og vente!! Håper du får prinsen snart i armene. venter spent selv som du vet! Ønsker deg en super dag...c",)

Beste hilsen fra

Ringte inn til AF og spurte de og de sa det gikk mange rykter, men de kunne ikke bekrefte at streiken var over! Etter melding de fikk fra kontore der nede i går (legg merke til i GÅR) så var den ikke over!! Kanskje den du fikk av de der nede stemmer.. Det hadde ikke gjort noe det om du har rett! Kanskje det blir opptur i løpet av helgen!!

Ringte inn til AF og spurte de og de sa det gikk mange rykter, men de kunne ikke bekrefte at streiken var over! Etter melding de fikk fra kontore der nede i går (legg merke til i GÅR) så var den ikke over!! Kanskje den du fikk av de der nede stemmer.. Det hadde ikke gjort noe det om du har rett! Kanskje det blir opptur i løpet av helgen!!

Jeg fikk samme svaret da jeg mailet dem :-) Siste informasjon de hadde var en mail der det stod at streiken IKKE var over. Men som de sa - det kan ha skjedd ting siden den mailen, som de ikke vet om. Og de kan naturlig nok ikke bekrefte noe som helst før de har fått det bekreftet fra Bogota. Og de ligger jo 6-7 timer etter oss. Vi får bare vente i spenning og se hva dagen bringer.

Jeg fant en link til en colombiansk avis. jeg er ikke superstødig på spansk, men det jeg kunne få ut av den var at man fortsatt streiket i Bogota, selv om en del fra andre byer hadde gitt seg. Men som sagt. Min spansk er ikke storveis ;-)

Tvi-tvi uansett, kan ikke forstå noe annet enn at streiken, som har vart i 3 uker, snart må være over!!

Beste hilsen fra

Beste hilsen fra

Huff, ble såååååå glad da jeg leste overskrifta, men,men vi må vel bare vente ennå en stund. Vi venter litt med å forberede oss på reisen og prøver å ikke snakke om turen til storebror på fire, han vil jo også så gjerne reise...Håper dere får beholde reisedatoen deres!

Annonse

Huff, ble såååååå glad da jeg leste overskrifta, men,men vi må vel bare vente ennå en stund. Vi venter litt med å forberede oss på reisen og prøver å ikke snakke om turen til storebror på fire, han vil jo også så gjerne reise...Håper dere får beholde reisedatoen deres!

Det håper jeg også, for nå snakket jeg nettopp med Egersund reisebyrå, og de hadde skrevet ut billetten våre og sendt dem til oss! Jeg aner ikke om det er noe de har klarert med AF eller ei, men jeg ble nesten litt stressa! De er jo ikke akkurat billige disse billettene, og jeg føler ikke at jeg har 35 000 kr jeg kan kaste ut av vinduet. Så jeg håper at det betyr at man er rimelig sikker på at streiken snart er over, eller at billettene lar seg endre etter at de er skrevet ut!

Beste hilsen fra

Det håper jeg også, for nå snakket jeg nettopp med Egersund reisebyrå, og de hadde skrevet ut billetten våre og sendt dem til oss! Jeg aner ikke om det er noe de har klarert med AF eller ei, men jeg ble nesten litt stressa! De er jo ikke akkurat billige disse billettene, og jeg føler ikke at jeg har 35 000 kr jeg kan kaste ut av vinduet. Så jeg håper at det betyr at man er rimelig sikker på at streiken snart er over, eller at billettene lar seg endre etter at de er skrevet ut!

Beste hilsen fra

Ja får håpe at de lar seg endre, selv om de er utskrevet! Men aller helst får vi jo håpe at dere kan bruke dem! Skulle jo tro at det var mulig i ett slikt tilfelle å endre billettene. Skulle det være slik at dere ikke får reise den 17.og dere ikke får endret billettene, så kan dere jo høre med forsikringen, kan jo hende at det kan være noe å hente der. Skjønner godt at du er stresset!

Håper på det aller beste for dere!

Colombiamamma

Også fra svensk familie i Colombia::

"Pilar (AC's medarbetare i Bogota) ringde imorse och berättade att strejken är över. Domstolarna öppnar igen på måndag. Det känns bra att processen kan starta"

Så da folkens er det vel ikke bare rykter lenger!

Lykke til alle dere som venter!

"Pilar (AC's medarbetare i Bogota) ringde imorse och berättade att strejken är över. Domstolarna öppnar igen på måndag. Det känns bra att processen kan starta"

Måtte det bare være noe mer enn rykter, slik at de som allerede har fått reisedato kommer seg avgårde og vi som venter på reisedato endelig kan få det! Håper å høre fra AF i løpet av neste uke....

Annonse

Åhh, jeg håper du har rett! Vi har allerede utsatt turen en gang og hvis ikke streiken er slutt er jeg redd at vi får ny beskjed fra AF i morgen om å utsette enda en gang.

Vi skulle ha reist på lørdag som var, men måtte ombooke og nå har vi billetter til neste søndag (den 11.) Holder ikke ut mer venting nå, nå vil vi treffe lillesøster!!!!!!!

Håper virkelig at AF ringer oss tidlig i morgen så vi får bekrefte billettene våre og får komme igang med visumsøknad, det begynner å bli dårlig med tid til det også...

Utålmodig hilsen fra

En svensk famile som er i Cali skriver dette:

"2006-06-03 04:31 Cali, Colombia

Domstolen i Medellin öppnade idag. Dock inte i Cali....."

Men det kan jo selvfølgelig være rykter det også.

mvh

Nå går ryktene høye om at streiken er over på amerikanske mailinglister i alle fall! Noen har fått høre fra folk i Medellin at streiken er over der, men jeg krysser armer, fingre og tær for at det gjelder alle domstoler i hele Colombia, selv om det for vår der holder at den er over i Medellin ;o)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...