Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Anbefalte innlegg

Gjest Rosalind
Skrevet

Nå har jeg startet med psykomotorisk fysioterapi. Etter å ha gått i terapi hos psykolog i fem år måtte jeg ha kroppen med på det som har skjedd.

Jeg har hatt to timer. Kroppen min har vært veldig god og sprek i alle år. Men så låste kjevene seg. De er rett og slett helt stive. Hver natt så ligger jeg og biter tennene sammen. Jeg prøver å slappe av, men det går ikke.

Det var en rar opplevelse med fyioterapeuten. Jeg har ett panser av muskler. Kjenner ingenting. Det var bare nederst på leggene jeg kjenner noe....

Jeg har ikke vondt noe sted ordentlig....

Jeg må få kroppen min med meg.

Er ikke dette rart? Etter de fem årene hos psykologen har livet mitt blitt helt snudd på hodet.. Jeg kan glede meg over livet. og kjenne at jeg har det godt!

Men kroppen henger igjen.....Jeg gir meg ikke før kroppen er helt med :o)

Skrevet

Stå på. Jeg har vært der selv både fysisk og psykisk. Jeg har langsomt og møysommelig jobbet meg opp til et akseptabelt nivå som jeg kan leve med. Er kvitt kjevespenninger men ikke spenningene i nakken. Der har jeg fortsatt en jobb gjøre.

Gjest Stykkevis og delt
Skrevet

Har selv forsøkt dette noen måneder, og jeg synes det er veldig bra.

Begynner så smått å lære kroppen og kjenne. Tidligere var den ikke en del av meg. Var der bare, uten at jeg tenkte over at den var der.

Håper du får utnytte av dette. tar nok litt tid, men absolutt verdt forsøket:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...