Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har i ca. fire år slitt med stress/angstsymptomer som svimmelhet, tåkesyn, nedstemthet i perioder. Dette er veldig plagsomt og påvirker dagliglivet. Jeg har en hektisk jobb, og fungerer sånn noenlunde bra, men får aldri hentet meg inn og føler livskvaliteten ikke er bra. Jeg synes det er vanskelig å snakke med fastlegen min om dette fordi jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor og det ikke er nok tid. Jeg har lyst til å få det godt med meg selv igjen. Bør jeg kontakte f.eks. en psykolog? Hvordan kan jeg finne frem til en? Må jeg ha henvisning fra fastlege? Hva er gjennomsnittspris for en time, og finnes det prøvetimer for å se om kjemien stemmer? På forhånd takk.

Skrevet

Dersom du finner en psykolog med rekvisisjonsordning, betaler du bare en egenandel til du er nådd grensen på trygdekortet. Deretter betaler du ingentin resten av året. Jeg fant min psykolog ganske enkelt med et lite søk på internett. Henvisning skaffet jeg etter at jeg hadde vært der noen ganger og fant ut at jeg ville fortsette. Men kanskje andre psykologer foretrekker en henvisning først.

Skrevet

Private koster 5-600kr timen og hvis de har sånn ordning at man bare betaler egenandel tror jeg var 265kr timen. Regn med ventetid på den siste varianten. Legen min sendte henvising til DPS så jeg er usikker på det andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...