Gå til innhold

Så flott sagt og gjort!

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig mor

Når jeg hentet min 8-åring i dag fortalte læreren at h*n hadde gjort det veldig bra på en omfattende og slitsom orddiktat. Barnet har dysleksi, og vi har hatt mange tøffe tak i løpet av skoleåret.

Barnet hørte ikke hva som ble sagt. Da hentet læreren h*n inn og gjentok skrytet med enda større ord så h*n skulle få høre det. "Jeg må fortelle mamma..."

Vi kunne dra hjem og fortelle pappa.

En flott start på pinsehelgen!

Blomster til alle engasjerte og omtenksomme lærere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233304-s%C3%A5-flott-sagt-og-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg faktisk tårer i øynene.

Det er så mange som sliter i skolen. De er små, og de kan vel lett føle seg enda mindre når de ikke alltid får til det samme som de andre.

Så bra at barnet ditt har en klok og omsorgsfull lærer!! Jeg tør vedde på at den følelsen som h*n fikk i dag da læreren bare MÅTTE fortelle mamma hvor dyktig h*n hadde vært - den kommer til å sitte ei stund!

*glad*

Gjest mammaen til jente på snart fire

Kjempeflott av læreren. Alle lærere burde forresten bli bevisst det å gi ros, kanskje spesielt til elever som sliter. Selv hadde jeg forholdsvis lett for å lære og greide meg bra på skolen, med ett unntak. Engelsken. Vi begynte med engelsk i fjerde klasse, og i femte gav jeg opp. Resten av skoletiden hang jeg bare med på lasset fordi jeg var nødt. Lærte ikke nevneverdig mye,og er fortsatt elendig i engelsk. Men jeg husker ei engelsktime spesielt godt. Det var på ungdomsskolen, vi hadde vikar i engelssktimen, en lærer som vanligvis underviste en annen klasse, og som hadde ry på seg for å være streng....Vi fikk noen oppgaver utlevert, og etterpå måtte vi lese opp svarene... Og læreren sa så alle hørte det at min besvarelse var veldig bra...

Jeg levde godt på denne positive kommentaren i mange uker jeg...:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...