Gå til innhold

NHD: Hvordan unngå mareritt?

Anbefalte innlegg

Til NHD og andre DOL-brukere.

Jeg sliter en del med mareritt som jeg våkner av.

Jeg blir så redd og satt ut, at jeg gjør alt jeg kan for ikke å sovne igjen.

Dette forstyrrer nettene mine.

Er det noen av dere som har råd vedr. mareritt?

Hva gjør jeg for å kvitte meg med denne plagen?

Finnes det noen form for terapi som er særlig egnet for å redusere/fjerne mareritt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233307-nhd-hvordan-unng%C3%A5-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei bibben, er det flashbakcs kombinert med mareritt eller er det _rene_ mareritt?

Hei igjen Thinkerbell!

Hyggelig å høre fra deg! Takk for at du stoppet opp!

Hovedsakelig er jeg plaget med generelle mareritt, hvilket vil si at det ikke er en bestemt hendelse som går igjen (slik man kan forvente ved flashback). Innholdet varierer, men tematikken er tilbakevennende og er relatert til vonde følelser jeg har i forhold til nære familiemedlemmer. Marerittene er groteske og skremmende, og gjør at jeg kan bli livredd for å fortsette å sove. Dette i frykt for å fortsette på den samme drømmen.

Problemet "fortsetter" på sett og vis i våken tilstand, da jeg skal omgås disse menneskene som jeg drømmer så vonde drømmer om. Det er svært belastende. Det er ved å toppe seg!

Jeg søker råd for å finne frem til en måte å kvitte meg med dette mareritts-problemet på. Noen ganger tar jeg Vival om kvelden for å kanskje ta brodden av de verste drømmene. Det gjør meg stort sett bare roligere, men påvirker ikke drømmene.

Marerittene er ikke relatert til økning av medisiner tror jeg, men nå kutter jeg ut Trilafon, og håper at det hjelper litt i alle fall.

Jeg håper det er bra med deg. Husker du hva du hjalp meg med i fjor? På denne tiden? Du skaffet til veie en viktig adresse for meg ;) Det tenker jeg ofte på! Den hjelpen har gitt positive følger for meg!

Ønsker deg fortsatt en god pinsehelg!

Klem fra

thinkerbell

Hei igjen Thinkerbell!

Hyggelig å høre fra deg! Takk for at du stoppet opp!

Hovedsakelig er jeg plaget med generelle mareritt, hvilket vil si at det ikke er en bestemt hendelse som går igjen (slik man kan forvente ved flashback). Innholdet varierer, men tematikken er tilbakevennende og er relatert til vonde følelser jeg har i forhold til nære familiemedlemmer. Marerittene er groteske og skremmende, og gjør at jeg kan bli livredd for å fortsette å sove. Dette i frykt for å fortsette på den samme drømmen.

Problemet "fortsetter" på sett og vis i våken tilstand, da jeg skal omgås disse menneskene som jeg drømmer så vonde drømmer om. Det er svært belastende. Det er ved å toppe seg!

Jeg søker råd for å finne frem til en måte å kvitte meg med dette mareritts-problemet på. Noen ganger tar jeg Vival om kvelden for å kanskje ta brodden av de verste drømmene. Det gjør meg stort sett bare roligere, men påvirker ikke drømmene.

Marerittene er ikke relatert til økning av medisiner tror jeg, men nå kutter jeg ut Trilafon, og håper at det hjelper litt i alle fall.

Jeg håper det er bra med deg. Husker du hva du hjalp meg med i fjor? På denne tiden? Du skaffet til veie en viktig adresse for meg ;) Det tenker jeg ofte på! Den hjelpen har gitt positive følger for meg!

Ønsker deg fortsatt en god pinsehelg!

Klem fra

hei bibben :) Sender du meg et lite pip på [email protected] når du finner tid? (jeg husker aldri om det er .com/.no..

jeg skal se om jeg kan få spadd om noe nyttig info til deg, men jeg kan ikke love noe.

klem til deg :-)

hei bibben :) Sender du meg et lite pip på [email protected] når du finner tid? (jeg husker aldri om det er .com/.no..

jeg skal se om jeg kan få spadd om noe nyttig info til deg, men jeg kan ikke love noe.

klem til deg :-)

Har mailet et lite pip til dot.com ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...