Gå til innhold

Hjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Kjære deg.

Jeg kjenner ikke hele din historie, men forstår du har det forferdelig vondt akkurat nå.

Du roper etter hjelp, og ønsker snakke med noen om hvordan du har det.

Jeg søkte på google og fant følgende:

Mental Helse Tlf 810 30 030 (døgnåpent) Tlf 815 44 544 (Telefon for arbeidslivet), Krisetelefon Kirkens SOS Tlf 815 33 300 (døgnåpent).

Kanskje du kan ringe dit?

Med de beste ønsker for deg, fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1780481
Del på andre sider

Gjest Violsa

Kjære Violsa.

Hvordan gikk det med deg i dag? Jeg har tenkt mye på deg.

var fryktelig tøft og en veldig stor påkjenning. Heldigvis fikk jeg sitte under avhøret.

i begynnelsen var det helt for jævlig , jeg sleit med å puste og gråt hysterisk. Jeg skulle prøve å drikke av et glass vann men klarte det ikke fordi jeg skalv så forferdelig. Så greide jeg velte glasset siden jeg bare var helt skjelven. Så så jeg på bistandsadvokaten og det ble snakk om at vi kanskje måtte ta en pause og sånn.

Jeg sa jeg ville prøve å svare på spørsmål og forklare meg. Så ble jeg rolig på en måte .Vet ikke hvorfor og jeg greide å snakke og fortelle slik at det var forståelig.

glad det er over , men kan ikke legge det under et bord at jeg blir fryktelig fryktelig skuffet om det blir frikjenning.

tiltalte satt ved siden av alle advokatene og aktor og de som spurte meg spørsmål. Han satt og så ned veldig mye. Så meg ikke i øynene

forsvarsadvokaten hans kom ikke med noe nytt annet en spørsmål om jeg var full , om jeg hadde for vane å bli med fremmede menn hjem. Om hva slags psykiske problemer jeg hadde hatt etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1782948
Del på andre sider

bugge -jenta

var fryktelig tøft og en veldig stor påkjenning. Heldigvis fikk jeg sitte under avhøret.

i begynnelsen var det helt for jævlig , jeg sleit med å puste og gråt hysterisk. Jeg skulle prøve å drikke av et glass vann men klarte det ikke fordi jeg skalv så forferdelig. Så greide jeg velte glasset siden jeg bare var helt skjelven. Så så jeg på bistandsadvokaten og det ble snakk om at vi kanskje måtte ta en pause og sånn.

Jeg sa jeg ville prøve å svare på spørsmål og forklare meg. Så ble jeg rolig på en måte .Vet ikke hvorfor og jeg greide å snakke og fortelle slik at det var forståelig.

glad det er over , men kan ikke legge det under et bord at jeg blir fryktelig fryktelig skuffet om det blir frikjenning.

tiltalte satt ved siden av alle advokatene og aktor og de som spurte meg spørsmål. Han satt og så ned veldig mye. Så meg ikke i øynene

forsvarsadvokaten hans kom ikke med noe nytt annet en spørsmål om jeg var full , om jeg hadde for vane å bli med fremmede menn hjem. Om hva slags psykiske problemer jeg hadde hatt etc.

Jeg er så glad du fikk kjenne på styrken din. At den kom når du trengte den. Det må ha vært knalltøft.

Husk at alle slags reaksjoner nå er lov å ha. Hvis noen forventer at du bare skal være lettet, så skjønner de fleste her at det kan være mye mer komplisert. Men en får ta det som det kommer. Nå har du gjort en kjempeinnsats. Håper du får litt ro i kroppen nå. At du får noen gode netter med søvn.

Klem og atter klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1783702
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violsa

Jeg er så glad du fikk kjenne på styrken din. At den kom når du trengte den. Det må ha vært knalltøft.

Husk at alle slags reaksjoner nå er lov å ha. Hvis noen forventer at du bare skal være lettet, så skjønner de fleste her at det kan være mye mer komplisert. Men en får ta det som det kommer. Nå har du gjort en kjempeinnsats. Håper du får litt ro i kroppen nå. At du får noen gode netter med søvn.

Klem og atter klem

jeg har jo gjort det jeg kan nå. Og er dessverre ikke i mine hender lenger.

Er jo ikke min skyld hvis han ikke blir dømt. Jeg fortalte bare hva som skjedde og har ikke peiling på om juryen tror på meg eller ikke.

jeg må bare få det inn i hodet at jeg ikke kan noe for det her. Og at jeg vet han er skyldig og hva han har gjort.

håper bare at andre kan tenke sånn som jeg prøver å si til meg selv. At selv om kanskje juryen frikjenner han betyr det bare at de mener bevisene ikke er sterke nok til å dømme han men at han er skyldig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1783795
Del på andre sider

bugge -jenta

jeg har jo gjort det jeg kan nå. Og er dessverre ikke i mine hender lenger.

Er jo ikke min skyld hvis han ikke blir dømt. Jeg fortalte bare hva som skjedde og har ikke peiling på om juryen tror på meg eller ikke.

jeg må bare få det inn i hodet at jeg ikke kan noe for det her. Og at jeg vet han er skyldig og hva han har gjort.

håper bare at andre kan tenke sånn som jeg prøver å si til meg selv. At selv om kanskje juryen frikjenner han betyr det bare at de mener bevisene ikke er sterke nok til å dømme han men at han er skyldig

Du har gjort alt du skal nå. Og husk at også juryen kan tro deg, selv om de ikke mener det er bevis. Nå tror jeg du får ham dømt. Bare så det er sagt.

Uansett utfall, har du sannheten. Og ikke mange mennesker rundt om tror folk går igjennom en slik rettsak hvis de ikke virkelig ble voldtatt.

Jeg håper du har det bra, violsa. Det føles sikkert litt merkelig ut hele greia nå. Her inne kan du trygt fortelle dommen, om du selv vil. Og hvordan det går med deg i etterkant. "Hele" DOL har vært med deg dise dagene.

Men husk at selv om du delte med oss før rettssaken, betyr ikke det at du er forpliktet til å følge opp. Vi som har fulgt deg litt lurer selvfølgelig på hvordan det går, men du har lov å sette en strek og si at du ikke vil dele mer også. Det vet du sikkert, men av og til når noen har gitt mange ord til en føler en seg forpliktet til å fortelle. Her inne finnes ikke den forpliktelsen heldigvis.

Jeg er så glad det er over, og du har vært så modig.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784089
Del på andre sider

Gjest Violsa

Du har gjort alt du skal nå. Og husk at også juryen kan tro deg, selv om de ikke mener det er bevis. Nå tror jeg du får ham dømt. Bare så det er sagt.

Uansett utfall, har du sannheten. Og ikke mange mennesker rundt om tror folk går igjennom en slik rettsak hvis de ikke virkelig ble voldtatt.

Jeg håper du har det bra, violsa. Det føles sikkert litt merkelig ut hele greia nå. Her inne kan du trygt fortelle dommen, om du selv vil. Og hvordan det går med deg i etterkant. "Hele" DOL har vært med deg dise dagene.

Men husk at selv om du delte med oss før rettssaken, betyr ikke det at du er forpliktet til å følge opp. Vi som har fulgt deg litt lurer selvfølgelig på hvordan det går, men du har lov å sette en strek og si at du ikke vil dele mer også. Det vet du sikkert, men av og til når noen har gitt mange ord til en føler en seg forpliktet til å fortelle. Her inne finnes ikke den forpliktelsen heldigvis.

Jeg er så glad det er over, og du har vært så modig.

Stor klem fra

jeg setter utrolig stor pris på dol og dere her inne. Så jeg har lyst å fortelle hvordan det gikk.

har jo ikke store nettverket , så da er det en støtte her og liksom føle at jeg har venner her.

Jeg tror det blir frikjenning. folk har sett på amerikanske filmer. Og tenker at hvis det finnes bittebittegrann tvil så må de frikjenne. bare se på oj-saken i usa

angst og urolighet er ikke noe hyggelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784100
Del på andre sider

bugge -jenta

jeg setter utrolig stor pris på dol og dere her inne. Så jeg har lyst å fortelle hvordan det gikk.

har jo ikke store nettverket , så da er det en støtte her og liksom føle at jeg har venner her.

Jeg tror det blir frikjenning. folk har sett på amerikanske filmer. Og tenker at hvis det finnes bittebittegrann tvil så må de frikjenne. bare se på oj-saken i usa

angst og urolighet er ikke noe hyggelig

Ja, min ble jo dømt, og det fantes ikke vitner den gangen 15 år tidligere slik jeg har skjønt. Hans forhistorie er ikke særlig gunstig for ham da.

Unnskyld at jeg sier det, men det er helt forj... at vi må ha slike folk her i landet, når det finnes andre asylsøkere med normal oppførsel i tillegg til at de har en umulig hjemkomst over seg som heller burde hatt hans plass. Kan ikke folk oppføre seg, send den hjem uansett! Det mener jeg. Da har vi ikke noe ansvar for dem. Da har de selv gravd sin grav i tilfelle. Landet har ansvar for deg, og andre jenter han kan gå løs på. Etter en dom burde han blitt sendt lukt hjem, og pengene det ville kostet for å ha ham i fengsel kunne gått til offer, deg og andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784113
Del på andre sider

Gjest Violsa

Ja, min ble jo dømt, og det fantes ikke vitner den gangen 15 år tidligere slik jeg har skjønt. Hans forhistorie er ikke særlig gunstig for ham da.

Unnskyld at jeg sier det, men det er helt forj... at vi må ha slike folk her i landet, når det finnes andre asylsøkere med normal oppførsel i tillegg til at de har en umulig hjemkomst over seg som heller burde hatt hans plass. Kan ikke folk oppføre seg, send den hjem uansett! Det mener jeg. Da har vi ikke noe ansvar for dem. Da har de selv gravd sin grav i tilfelle. Landet har ansvar for deg, og andre jenter han kan gå løs på. Etter en dom burde han blitt sendt lukt hjem, og pengene det ville kostet for å ha ham i fengsel kunne gått til offer, deg og andre.

er ikke såååååå ille kanskje ,Siden han var såpass ung

han var 21 når han forgrep seg på en jente på 12 eller noe

lurer på om jeg tør ta telefonen hvis og om advokaten ringer. Noe hun nok vil gjøre.

Jeg vil ikke vite egentlig , blir så skuffet om han blir frikjent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784122
Del på andre sider

bugge -jenta

er ikke såååååå ille kanskje ,Siden han var såpass ung

han var 21 når han forgrep seg på en jente på 12 eller noe

lurer på om jeg tør ta telefonen hvis og om advokaten ringer. Noe hun nok vil gjøre.

Jeg vil ikke vite egentlig , blir så skuffet om han blir frikjent.

Blir han frikjent, vet du hvor det er trøst å finne. Ikke gå i flaska, den drar deg ned, kom heller til Dol, her ønsker folk å dra deg opp.

(Og 21 år er voksent for meg. Mens 12 er et barn. Et stort barn.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784142
Del på andre sider

Annonse

Har sett på psykiatri at han ble kjent skyldig. Det var det første jeg så etter da jeg satte meg ved PCen. Jeg ble så glad.

Kjempetøft at du klarte å gjennomføre. Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det må ha vært for deg.

Nå er du nok helt utmattet. Men prøv å huske at dette var en stor bragd. Det viser hvilke fantastiske krefter som bor i deg, hvilken enorm styrke du har. Jeg håper du klarer å huske det senere også, når livet går deg i mot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233457-hjelp/#findComment-1784869
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...