Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når vår skjønne ettåring "går" over gulvet (vi holder ham i hendene) og når han står ved bord, stoler m.v. så tråkker han litt skjevt med venstrefoten sin, den vender liksom innover en god del. Og han står en del på utsiden av fotbladet (akkurat som om man vrikker ankelen) Den andre foten peker rett frem, men venstrefoten er litt besværlig for ham, han går dermed litt rart og litt haltende, drar foten litt.

Nå er ikke ganglaget til sånne ferskinger all verden:-), men lurer likevel på om dette kan være et tidlig tegn på plattfothet eller en annen skjevstilling av foten/benet.

Noen mer erfaringer ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233470-tr%C3%A5kker-skjevt-1-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange smårollinger har fra fosterlivet litt innovervendte føtter i større eller mindre grad. Når de begynner å gå kan dette henge litt igjen. Anbefaler at du får legen din/helsestasjon til å titte på føttene hans å se om du kan f.eks hjelpe til med litt tøying nå i starten. Hvis de ikke er veldig innovervendt pleier det å gå seg til når knerten går mer og mer.

Lykke til!

Gjest Flystripa
  • 10 måneder senere...
siljelill1365381083

Hei! Sitter å leter litt på internett og kom over ditt innlegg! Min gutt på 2 år begynte for ein uke og to siden med akkurat det samme!! Jeg trodde først det gjerne var får små sko eller neglerotbetennelse, men kom frem til at det kunne det ikke vær. Tror heller ikke det er klumpfot men har en teori om Köhlers sykdom. Kan ikke du skrive tilbake hvis du har fått noe svar på hva det er?? Jeg bestiller nok til hos legen neste uke men hadde vært greit å vite hva du fikk beskjed om at det er.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=0&menuid=2139&documentid=12241

Datteren min som nå er 15 år hadde en slik fot du beskriver nå. Det rettet seg ut av seg selv.

Men er det mye ville jeg gått til legen å få en henvisning til husker ikke hva det heter på lege språket men en lege som driver med føtter og bein og den slags.

Det kan handle om en skjevstilling som kommer helt oppe fra hoften og det finnes øvelser som gjør at man får foten inn i annet ganglag...

Dette er ikke alvorlig og lar seg fint fikse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...