Gå til innhold

Abilify og søvnløshet - nhd

Anbefalte innlegg

Gjest Du kjenner meg

Hei NHD.

Jeg er en voksen mann som har brukt 10mg Abibify i ca. 3 mnd. Hele denne tiden har jeg sovet svært lite,. Jeg sover vanligvis bare ca. 4 timer hver natt, av og til 5. Jeg sover ikke på dagtid, men en gang i uka eller så virker det som kroppen har fått nok, så da kan jeg sove to-tre timer på dagen.

Før jeg begynte med disse medisinene sov jeg 7-8 timer hver natt.

For å sove bruker jeg 50mg Phenergan 7,5mg. Imovane og 1mg. Flunipam, men jeg sover altså like dårlig!

Jeg føler at dette problemet blir bagatellisert hos behandleren min. "Prøv å sitte rolig og slapp av i en god stol om natten" sier hun. Men det er jeg alt for rastløs til å klare. Det kan da umulig være sunt å sove så lite over tid?

I tillegg har jeg synsforstyrrelser. Jeg ser uklart og en optiker som testet synet mitt mente at pupillene mine ikke reagerte som de skulle. I følge pasientversjonen av Medline Plus, skal man straks kontakte legen hvis man ser dårligere når man bruker Abilify, men også dette blir bagatellisert av psykiateren min. Hun skrev ut Akinton (?), men de har kke apoteket fått tak i enda og jeg er skeptisk til å begynne med dem også. Akkurat nå er f.eks. det jeg skriver her nesten uleselig for meg, selv om jeg har riktige briller.

Har du noen gode råd Nils Håvard?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233479-abilify-og-s%C3%B8vnl%C3%B8shet-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke bra.

Abilify er som andre medisiner bra for noen, men ikke for alle.

Fordelen for noen er a en ikke blir trøtt av dem. For deg og flere andre er det en ulempe.

Synsproblemene skal tas alvorlig. Snakk med fastlegen din om intet annet hjelper.

Jeg er fristet til å si at du må skifte medisin allerede kommende uke.

Gjest Du kjenner meg

Ikke bra.

Abilify er som andre medisiner bra for noen, men ikke for alle.

Fordelen for noen er a en ikke blir trøtt av dem. For deg og flere andre er det en ulempe.

Synsproblemene skal tas alvorlig. Snakk med fastlegen din om intet annet hjelper.

Jeg er fristet til å si at du må skifte medisin allerede kommende uke.

Tusen takk for kjapt svar! Jeg får holde ut i to uker til. Da skal jeg både til psyk. og fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...