Gå til innhold

Er dette tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

meldte meg inn i den foreningen jeg:-) føler meg modig for tiden,hehe..

Er så rart dette, får nesten tvangstanker om at jeg ikke har tvangstanker...hehe..tenker liksom at det ikke er så ille, og at andre ser ut til å ha det mye verre...jeg lever jo et normalt liv med jobb og sånn...

PS! Det er ulike grader av tvang. Men alle fortjener like mye hjelp osv.

Som sagt, jeg også trodde ikke jeg hadde tvang, at alle hadde det værre enn meg osv.

det å tro at man ikke har tvang, er en typsik tvangstanke:)

Klem igjen:)

Skrevet

Som sagt, jeg også trodde ikke jeg hadde tvang, at alle hadde det værre enn meg osv.

hehe..så godt å høre i grunn, gått og tenkt på dette noen dager nå..kan ikke si nok hvor takknemlig jeg er for at du svarer altså..

må si jeg gruer for å reise til lege å snakke om disse tingene...

Skrevet

hvordan merker du at medisinene har hjulpet deg da? er det spesifikke tanker som er helt borte, er de redusert?

blir man sløv av dem?

er så skeptisk til tabletter jeg...kan jo få sykdommer av de og..hehe

Skrevet

hvordan merker du at medisinene har hjulpet deg da? er det spesifikke tanker som er helt borte, er de redusert?

blir man sløv av dem?

er så skeptisk til tabletter jeg...kan jo få sykdommer av de og..hehe

Hei!

Jeg blir ikke sløv av medisinene:)

Tankene blir redusert, og ikke så intense. Tankene kan fortsatt komme, men de styrer meg ikke.

Det er litt vanskelig å forklare, men jeg tror iallefall at det er sånn. Dvs at tankene kan komme, men man skjønner mer at det er tvang, at det er bare tanker, at det ikke er reelt:)

Tenker ofte på deg!

Har du vært hos legen?

Klem!:)

Skrevet

Hei!

Jeg blir ikke sløv av medisinene:)

Tankene blir redusert, og ikke så intense. Tankene kan fortsatt komme, men de styrer meg ikke.

Det er litt vanskelig å forklare, men jeg tror iallefall at det er sånn. Dvs at tankene kan komme, men man skjønner mer at det er tvang, at det er bare tanker, at det ikke er reelt:)

Tenker ofte på deg!

Har du vært hos legen?

Klem!:)

Skal til lege i juli, gruer meg...redd jeg ikke får frem det jeg ønsker, er jo ikke bare bare å fortelle om disse tankene da.

Har du det slik at dersom du arbeider mye, har mange prosjekter, så blir tvangstankene ikke så fremtredende?

Jeg får flere tanker når jeg er sliten, men dersom jeg har et prosjekt gående, så bekymrer jeg meg mest for det, om du skjønner hva jeg mener..?

Veldig glad for at du svarer på alle mine spørsmål, men håper ikke du føler deg presset til det:-)får nesten litt dårlig samvittighet her jeg sitter...

Skrevet

Skal til lege i juli, gruer meg...redd jeg ikke får frem det jeg ønsker, er jo ikke bare bare å fortelle om disse tankene da.

Har du det slik at dersom du arbeider mye, har mange prosjekter, så blir tvangstankene ikke så fremtredende?

Jeg får flere tanker når jeg er sliten, men dersom jeg har et prosjekt gående, så bekymrer jeg meg mest for det, om du skjønner hva jeg mener..?

Veldig glad for at du svarer på alle mine spørsmål, men håper ikke du føler deg presset til det:-)får nesten litt dårlig samvittighet her jeg sitter...

Ikke ha dårlig samvittighet:) Jeg er kjempe glad for å kunne hjelpe deg! Da jeg oppdatet at det var tvang jeg hadde, hadde jeg også veldig mange spørsmål..

Opplever akkuat det samme som deg:) Når jeg har mye prosjekter, og det er mye som skjer, demper tankene seg. Da har jeg noe annet å tenkte på.

Men tipper det over, og det blir for mye, og jeg blir sliten, da blir tankene meget intense og værre...

Blir også værre under pms har jeg funnet ut, hehe.

Dette kommer til å gå så bra! :)

Ha en flott ettermiddag! Og ikke ha dårlig samvittighet:))

Masse klemmer fra,

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet:) Jeg er kjempe glad for å kunne hjelpe deg! Da jeg oppdatet at det var tvang jeg hadde, hadde jeg også veldig mange spørsmål..

Opplever akkuat det samme som deg:) Når jeg har mye prosjekter, og det er mye som skjer, demper tankene seg. Da har jeg noe annet å tenkte på.

Men tipper det over, og det blir for mye, og jeg blir sliten, da blir tankene meget intense og værre...

Blir også værre under pms har jeg funnet ut, hehe.

Dette kommer til å gå så bra! :)

Ha en flott ettermiddag! Og ikke ha dårlig samvittighet:))

Masse klemmer fra,

hehe..det som er bra med tvangstanker er jo hvertfall at vi får gjort en del arbeid :-)

Jeg har det akkurat som deg, holder de på avstand med jobb.

Merker ofte at tankene gjør seg gjeldende ekstra mye når jeg har det bra...akkurat som om det ikke er lov. Det er så kjedelig synes jeg, kjenner liksom at hjernen jobber på spreng for å få frem tvangstanke slik at jeg ikke skal ha det bra lenger...har du det slik?

Skrevet

hehe..det som er bra med tvangstanker er jo hvertfall at vi får gjort en del arbeid :-)

Jeg har det akkurat som deg, holder de på avstand med jobb.

Merker ofte at tankene gjør seg gjeldende ekstra mye når jeg har det bra...akkurat som om det ikke er lov. Det er så kjedelig synes jeg, kjenner liksom at hjernen jobber på spreng for å få frem tvangstanke slik at jeg ikke skal ha det bra lenger...har du det slik?

Jepp, kjenner igjen det ja:)

De sniker seg innpå når jeg har hatt litt fri...

De er lure de tvangstankene:(

Stå på! Tenker på deg...

Det er bare å spørre. På forumet på Ananke, er det også veldig bra:)

Klem,

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hei Tjorven78!

Dette er OCD ja...

Jeg har det, og har akkurat slike tanker som deg...

Må konsentrere meg at jeg gjør ting "riktig", at jeg ikke sårer noen, er redd for smitte osv.

Jeg har fått riktig behandling, og er nå blitt utrolig mye bedre:))

Lykke til!

PS, anbefaler en tur på www.ananke.no

Stor klem fra,

Hei Tjorven78

For info om OCD-lidelsen, behandlingsmuligheter etc. ta gjerne en titt på

http://www.ocdforum.no/

Klem

• 5 måneder senere...
Skrevet

Ja, dette er tvangstanker.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har slitt med tvang i veldig mange år, men har nå fått hjelp og er 80 % frisk! Det er hjelp å få. Ta kontakt med www.ananke.no. På NTNU i Trondheim har de et forskningsprosjekt gående som heter OCD-skolen. Behandlingen er kognitiv terapi. Veldig effektivt.

Stå på! Det er hjelp å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...