Gå til innhold

Noen som vet?? Hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret nå..
Skrevet

Sønnen min på 5 har hanglet en ukes tid, han har hatt litt feber nesten hver dag, og blir liksom ikke helt frisk.

Han er ikke veldig dårlig, bare litt taus og redusert.

Nå når han hadde av seg klærne ser jeg at han har fått en god del utslett, ikke prikker, men større flekker, ser ut som blodutredelser.

Hva kan dette være?

Skrevet

Det er sikkert ikke noe alvorlig, men jeg ville ikke tatt sjansen på det uten at jeg var sikker. Ring legevakten, du! Jeg ville insitert på en undersøkelse.

God bedring!

Skrevet

Hei, du skirver ikkeom du har tatt glasstesten. Forsvinner merkene om du trykker et gjennomsiktig glass over dem? Hvis de ikke forsvinner, ville jeg kommet meg til lege, tror jeg. Dersom ikke du beskriver en lett hangling, da.

Gjest litt bekymret nå..
Skrevet

Hei, du skirver ikkeom du har tatt glasstesten. Forsvinner merkene om du trykker et gjennomsiktig glass over dem? Hvis de ikke forsvinner, ville jeg kommet meg til lege, tror jeg. Dersom ikke du beskriver en lett hangling, da.

Merkene forsvinner ikke med glasstesten, men det kan vel kanskje være noe annet for det kanskje?

Han er ikke så syk, det er det som er så rart, men er litt usikker nå, flaut å ringe legen visst det er bare en bagatell også da!

Skal se over gutten en siste gang før leggetid!

Skrevet

Merkene forsvinner ikke med glasstesten, men det kan vel kanskje være noe annet for det kanskje?

Han er ikke så syk, det er det som er så rart, men er litt usikker nå, flaut å ringe legen visst det er bare en bagatell også da!

Har du ringt legevakt?

Skrevet

"Glasstesten" sikter til utslett pga en spesiell bakterieinfeksjon.(meningokokkinfeksjon) Disse utslettene har form som små hudblødninger/prikker.

Hvis gutten din har masse merker som ser ut som blåmerker synes jeg absolutt skal ta deg en tur til legevakta.

Man er aldri til bry på legevakta (selv om man kanskje kan opllvee det som foreldre). Hvis du er bekymret skal de ta deg på alvor. Det er bedre med 10 besøk "litt unødig" enn å bli værende hjemme når man kanskje skulle ha startet behandling.

Skrevet

Hvis ikke merkene forsvinner ved glasstest, ville jeg ringt i kveld. Men det kan selvsagt være andre ting også (og det er det sikkert også). Bare veldig trist om du utsatte et besøk hvis det likevel viser seg at det var tilfelle at han er alvorlig syk. Minner utslettet om blodutslett, har legene stor forståelse for at du ønsker ham undersøkt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...