Gjest fruktbar ja Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 I fare for å bli gjenkjent av rl-folk som jeg ikke vil at skal vite dette ennå, hvertfall ikke på denne måten så forholder jeg meg anonym foreløpig Jeg er gravid! Har en liten tuppemor på rundt 10 mnd fra før! Har gått på pilla hele tida så skjønner ikke helt åssen dette har foregått, men nå er jeg hvertfall gravid, kvalm på 4. uka. Vet ikke hvor langt jeg er på vei.. 2 uplanlagde barn, er det mulig.. Men men.. jeg har vurdert abort men det klarer jeg ikke tror jeg, så det blir nok 2 tette for oss. Noen som har erfaringer med to tette? Det blir vel 1.5 år mellom de. Fortell fortell!! Jeg ser jo for meg mye mas og kjas og strev! Og jeg har fått inntrykk av at man skal slutte å amme ammeungen når man blir gravid på nytt? Stemmer dette? 0 Siter
Callie Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Vi har 18 mnd mellom våre. Supert! (Og planlagt) Litt stress, -ja, i begynnelsen, men nå er de verdens beste venner og avløser oss foreldre med å kunne leke ting sammen (De er 2 og 3 1/2 år.) Jeg følte det uansett var på tide å avvende førstemann når andremann var på vei, og han begynte også å miste interessen for melk, så det var ikke noe problem for oss ihvertfall. Mener å ha lest at det ikke er farlig å amme mens en er gravid med en annen, men at melken endrer smal, så førstemann kke liker den like godt lenger-noe som gjør det lettere å avvenne.. 0 Siter
EmiDen Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har to, 17 mnd mellomrom.. Jeg storkoser meg:) Selvfølgelig er det hektisk innimellom, men prøv å få deg rutiner på ting. Ikke glem eldstemann når babyen kommer, la eldstemann "hjelpe" til med bleieskift og mat. Synes det var mest hektisk når minstemann begynte å krype og eldstemann er i "putt i munn" og klatrefase..mye å følge med på,hehe... Men de er kjempekompiser. Underholder hverandre og er veldig omtenksomme begge to:) 0 Siter
Callie Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Vi har 18 mnd mellom våre. Supert! (Og planlagt) Litt stress, -ja, i begynnelsen, men nå er de verdens beste venner og avløser oss foreldre med å kunne leke ting sammen (De er 2 og 3 1/2 år.) Jeg følte det uansett var på tide å avvende førstemann når andremann var på vei, og han begynte også å miste interessen for melk, så det var ikke noe problem for oss ihvertfall. Mener å ha lest at det ikke er farlig å amme mens en er gravid med en annen, men at melken endrer smal, så førstemann kke liker den like godt lenger-noe som gjør det lettere å avvenne.. Og så glemmer jeg aldri hva helsesøster sa da hun hørte at eldstemann skulle bli storebror: Kjøp deg noen dvd-filmer som du kan ha i bakhånd når minsten skal ammes eller stelles med. Da føler eldstemnn at han får ha det kjekt han og. Og så må han få være med og hjelpe litt med å hente bleie og slikt - om han ønsker det.. 0 Siter
Gjest fruktbar ja Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har to, 17 mnd mellomrom.. Jeg storkoser meg:) Selvfølgelig er det hektisk innimellom, men prøv å få deg rutiner på ting. Ikke glem eldstemann når babyen kommer, la eldstemann "hjelpe" til med bleieskift og mat. Synes det var mest hektisk når minstemann begynte å krype og eldstemann er i "putt i munn" og klatrefase..mye å følge med på,hehe... Men de er kjempekompiser. Underholder hverandre og er veldig omtenksomme begge to:) Ja, jeg kan tenke meg at 2 som flytter seg selv over alt kan være slitsomt. Lillemora mi er som sagt rundt 10 mnd og krabber og kommer seg overalt. Tenker med skrekk og gru på når minstemann er på det viset og eldstemann enda værre.. hehe Hva skjønner en liten tass på 1.5 år? Klarer dem noe selv? Gå trapper f.eks? 0 Siter
Gjest fruktbar ja Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Og så glemmer jeg aldri hva helsesøster sa da hun hørte at eldstemann skulle bli storebror: Kjøp deg noen dvd-filmer som du kan ha i bakhånd når minsten skal ammes eller stelles med. Da føler eldstemnn at han får ha det kjekt han og. Og så må han få være med og hjelpe litt med å hente bleie og slikt - om han ønsker det.. Ja, det var lurt, det må jeg prøve å huske på 0 Siter
Callie Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Ja, jeg kan tenke meg at 2 som flytter seg selv over alt kan være slitsomt. Lillemora mi er som sagt rundt 10 mnd og krabber og kommer seg overalt. Tenker med skrekk og gru på når minstemann er på det viset og eldstemann enda værre.. hehe Hva skjønner en liten tass på 1.5 år? Klarer dem noe selv? Gå trapper f.eks? Min kunne krype opp trappene ved 1 1/2 år. Det tok tid, men vi kom oss da frem ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Mye kommer jo an på barna - dersom man har barn som sover godt og ikke er plaget med f.eks kolikk, så er det ikke noe problem :-) Våre to minste er det 19 måneder mellom. De har vært ikke vært plaget av kolikk noen av dem, men de sover dårlig på natta, begge to. Likevel: Det går aldeles strålende :-) Ungene har stor glede av hverandre og det er morsomt (spesielt nå, når begge sover bedre om natta enn før) Jeg hadde den største av dem i barnehagen (50%) da jeg var hjemme med minsten. Det gjorde at jeg kunne tillate meg å slenge meg nedpå midt på dagen da minsten sov. Det var veldig OK! 0 Siter
Gjest 2 små Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Ja, jeg kan tenke meg at 2 som flytter seg selv over alt kan være slitsomt. Lillemora mi er som sagt rundt 10 mnd og krabber og kommer seg overalt. Tenker med skrekk og gru på når minstemann er på det viset og eldstemann enda værre.. hehe Hva skjønner en liten tass på 1.5 år? Klarer dem noe selv? Gå trapper f.eks? Prinsessa mi kryper og går fint opp trappa. Ho er snart 15 mnd, og har gjort dette ei stund no. Ho er veldig flink til å rydda på plass ting og tang... Så dersom det hadde vore eg som hadde fått ein baby med 15. mnd.mellomrom, så trur eg at det hadde gått velidg bra.. Berre sjå positivt på det.. Det går så bra 0 Siter
Gjest fruktbar ja Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Prinsessa mi kryper og går fint opp trappa. Ho er snart 15 mnd, og har gjort dette ei stund no. Ho er veldig flink til å rydda på plass ting og tang... Så dersom det hadde vore eg som hadde fått ein baby med 15. mnd.mellomrom, så trur eg at det hadde gått velidg bra.. Berre sjå positivt på det.. Det går så bra Det blir 18 mnd imellom ca da, 1.5 år. Men jeg gleder meg jeg, sambo ikke fullt så mye.. :/ hehe 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Du kan bare fortsette å amme, du kan faktisk amme begge to når nestemann kommer. Noen blir anbefalt å kutte ammingen hvis det er fare for premature rier, fordi brystvortestimuli kan sette igang og greier. Lykke til og gratulerer! 0 Siter
org Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Våre er ikke så tette: 2 år og 3 mnd. Og det har gått kjempefint! Mas og kjas har det vært, men nå er ungene 9 og snart 7 år, og råkoser seg i hverandres selskap. Jeg tror ikke jeg har møtt søsken som er så vennlige og kjærlige med hverandre! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Venninna mi ble gravid da minstepia var 5-6 mnd. Hun gruet seg enormt - hadde jo 3 unger fra før av. Aller mest gruet hun seg til fødselen. Da visste hun heldigvis ikke at babyen i magen veide over 5 kg da den kom Det har gått veldig fint. De to minste leker veldig godt sammen, og den minste har et veldig godt språk. Hun har tatt godt inn på hun som er bare litt eldre. Litt krangel er det, men ikke mer enn blant søsken flest. Jeg tror det går veldig fint såfremt minsten ikke får søvnproblemer eller kolikk. Man vokser med oppgaven 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.