Gå til innhold

11 mnd -hvor ofte morsmelk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

"hvor ofte er det vanlig å gi en 11 mnd morsmelk" spør du.

Det varierer veldig. Et av mine barn fikk morsmelk 2 x døgnet på den alderen. Neste fikk vel 3-5 gang. Og sistemann fikk morsmelk til alle måltider- og FØR annen mat. Dvs gjerne morsmelk 5-8 ganger dagen...

For da mente jeg at barnet kunne få så ofte det ville.

Ved 1 års aldreren tok jeg over styringen og begynte bestemme antall ammerunder. Da måtte det AVLEDES. Barnet kom og ville ha pupp, og mor jublet og lo- og tok frem bok- eller leke, og vi ble opptatt med det.

Altså avledning når jeg ikke ville amme, og deretter fikk barnet pupp etter mitt initiativ til faste tider.

Fra å la barnet styre ammetider tok jeg over styringen, rett og slett.

Deretter så reduserte jeg gradvis på disse faste ammetidene (men ikke før vi begynte avvenningen)

Gjest trultemor26

Snuppa mi er 10.5 mnd og får morgen og kveld. Hun er ikke så interessert i pupp lenger og hadde nok fint klart seg uten (kanskje bortsett fra om morgenen). Jeg har ikke særlig mye igjen heller, men har nålyst til å fortsette til hun er hvertfall over året.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...