Gjest håper noen kan svare Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Hvor ofte er det vanlig å gi en unge på 11 mnd morsmelk? Jeg spør fordi jeg ikke fatter og begriper hvordan jeg skal klare å trappe ned. Barnet er helt DESPERAT etter pupp! (og jeg begynner å bli -litt- sliten av å amme 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 "hvor ofte er det vanlig å gi en 11 mnd morsmelk" spør du. Det varierer veldig. Et av mine barn fikk morsmelk 2 x døgnet på den alderen. Neste fikk vel 3-5 gang. Og sistemann fikk morsmelk til alle måltider- og FØR annen mat. Dvs gjerne morsmelk 5-8 ganger dagen... For da mente jeg at barnet kunne få så ofte det ville. Ved 1 års aldreren tok jeg over styringen og begynte bestemme antall ammerunder. Da måtte det AVLEDES. Barnet kom og ville ha pupp, og mor jublet og lo- og tok frem bok- eller leke, og vi ble opptatt med det. Altså avledning når jeg ikke ville amme, og deretter fikk barnet pupp etter mitt initiativ til faste tider. Fra å la barnet styre ammetider tok jeg over styringen, rett og slett. Deretter så reduserte jeg gradvis på disse faste ammetidene (men ikke før vi begynte avvenningen) 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Snuppa mi er 10.5 mnd og får morgen og kveld. Hun er ikke så interessert i pupp lenger og hadde nok fint klart seg uten (kanskje bortsett fra om morgenen). Jeg har ikke særlig mye igjen heller, men har nålyst til å fortsette til hun er hvertfall over året. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Jeg avsluttet ammingen da barna var i overkant av 11 måneder. Men har nok ikke svar på problemet ditt, for mine var rett og slett litt lei av ammingen, tror jeg, så det gikk av seg selv å slutte. 0 Siter
calendula Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Mine var også desperate etter pupp, fikk omtrent ikke vanlig mat i dem før de var godt over året - det er slitsomt. Måtte ta en hard nedtrapping da jeg skulle begynne på jobb, lillegutten av 14 mdr. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har prøvd å kutte ned fra 6 til 5 måltider til snuppa som er 10,5 mnd. Hun får heller ikke nok, men jeg synes enn så lenge det er greit. Når hun sitter på fanget mitt begynner hun å rote under genseren min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.