Gå til innhold

Hvorfor får jeg et inntrykk av...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...fordi din ignoranse tillater det ?

Få med deg hvor de kommer fra. Så kan du finne ut det landets historie.

En som vokser opp med masakre eller stadig frihetsberøvelse, blir psykisk merket for livet.

Torturofre likeledes.

Vær smartere, Hawkwind, og modigere til å være en anelse mer empatisk før du babler som andre og repeterer ignoranse.

Gjest nei vet du hva!

En som vokser opp med masakre eller stadig frihetsberøvelse, blir psykisk merket for livet.

Torturofre likeledes.

Vær smartere, Hawkwind, og modigere til å være en anelse mer empatisk før du babler som andre og repeterer ignoranse.

Så fordi at de har hatt en "brutal" oppvekst gi dem rettighet til å behandle folk like brutalt når de kommer hit?

De finnes folk oppvokst i Norge som også har hatt en brutal oppvekst. Men blir det aksteptert at DE vandrer rundt og lemlester folk sånn uten videre? NEI.

Våre fordommer styrer ofte vår persepsjon.

Rart det der; er ikke spesielt utstyrt med fordommer overfor våre nye landsmenn i så måte; annet enn at jeg synes det er rart at en del av dem er såpass lite interessert i å inkludere seg selv i samfunnet de bor i.

Har heller ikke plagsomt mange fordommer i forhold til psykiske plager.

Så om fordommer skulle ligge til grunn her; lurer jeg virkelig på hvor de skulle komme fra.

Annonse

Nickname is already in use

Torturofre likeledes.

Hvem skal vi ha empati for? Fremmedkulturelle voldsmenn/voldtektsforbrytere? Eller deres ofre/potensielle ofre?

Norske voldsmenn/voldtektsforbrytere kan man dessverre ikke kvitte seg med ved å sende dem ut av landet. Utlendinger, derimot, kan man gjøre dette med. Men dessverre er ikke dette politisk korrekt.

Torturofre likeledes.

Nå stilte jeg faktisk et spørsmål her da; og kom ikke med noen bastant konklusjon.

For en del år tilbake vanket jeg en del sammen med en av våre nye landsmenn. Kall ham gjerne Ali.

Fengslet som 12-åring, torturert m.m.

Han syntes det var ganske besynderlig at landsmenn som ble siktet etter ymse voldsepisoder o.l. påviste seg at de hadde blitt utsatt for det ene og det andre i rettssakene.

Ikke minst fordi han aldri hadde hørt at disse menneskene hadde vært utsatt for slike ting før de havnet i en rettssak.

Rart det der.

Og ja, han kjente disse menneskene personlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...