Gå til innhold

Reductil og SSRI / NHD eller andre?

Anbefalte innlegg

Gjest Lailasin

Hei! Jeg er en jente på 20 år som har en spiseforstyrrelse. Jeg går på Cipralex (pga. tidligere depresjon). De siste 6 ukene har jeg også gått på Reductil fordi jeg er helt desperat etter å gå ned i vekt! (En bekjent skaffa meg det.) Vet at jeg ikke er overvektig, men takler ikke kroppen min sånn som den er nå.

Nå har jeg lest meg opp på Reductil og SSRI og serotonergt syndrom og begynner å bli litt bekymra for helsa mi. Jeg puster alt for ofte, er svimmel, ser litt uklart, har hjertebank og føler meg slapp og dårlig. Var hos legen i dag, men turte ikke å si fra om pillene. Han målte blodtrykket mitt og det var 130 over 85. Jeg pleier vanligvis å ha 105 over 65. Legen mente at det sikkert var pga stress. Han målte pulsen min også og den var på nesten 90 tror jeg.

Jeg skjønner at jeg burde slutte på tablettene, men klarer det bare ikke! Har allerede gått ned 5 kg på disse 6 ukene og har blitt hekta.

Kan jeg bli ordentlig skada eller dø av dette? Hva hvis jeg slutter nå, bli jeg helt bra igjen da? Jeg vet at jeg er dum så jeg trenger ikke høre sånt...

Håper noen har noe fornuftig å komme med! Skikkelig fortvila nå. Takler snart ikke å jobbe mer, er så sliten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233737-reductil-og-ssri-nhd-eller-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lailasin

Hvis du fortsetter, risikerer du i verste fall å få serotoninergt syndrom. Det kan ha meget alvorlige følger.

Om du slutter med Reductil nå, er du bra igjen etter noen dager.

Takk for svar! Det er skummelt å tenke på serotonergt syndrom, og vil selvsagt ikke få det. Men når jeg vet at jeg kan bli bra noen dager etter at jeg har sluttet med det så bli jeg frista til å fortsette noen uker til og så slutte da.

Er det noen tegn på at man er på vei til å få serotonergt syndrom eller blir man bare kjempesyk med en gang?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar! Det er skummelt å tenke på serotonergt syndrom, og vil selvsagt ikke få det. Men når jeg vet at jeg kan bli bra noen dager etter at jeg har sluttet med det så bli jeg frista til å fortsette noen uker til og så slutte da.

Er det noen tegn på at man er på vei til å få serotonergt syndrom eller blir man bare kjempesyk med en gang?

Om du får SS, er det for sent å slutte.

Du kan ikke legge på piggdekk når du er halvveis ned i grøfta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...