hvem er jeg egentlig? Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Tusen takk for hjelpen i går. Det var ikke meningen å overlasse deg med spørsmål, men er så mye jeg lurer på, så måtte det vel bare ut. Samboeren min ringte til TIPS i dag og fortalte om meg. De hadde visst vert veldig snille, og jeg fikk tilbud om utredning hos dem. Jeg kunne visst komme så snart som i neste uke. Nå fikk jeg litt panikk! det er jo på en måte dette jeg har villet, men samtidig så vil jeg ikke heller. Jeg ble veldig usikker nå jeg. Hva gjør jeg nå? Tenk om de ikke finner noenting? Eller tenk om de finner masse? Jeg føler meg jo ikke syk egentlig i det hele tatt. Dette begynte jo bare pga. en dom sykemld., og så begynte jeg å lese litt rundt, og kjente meg plutselig igjen i så mye. Det er liksom det som irreterer meg, at jeg føler meg fin, men så er på en måte hele den jeg er, listet opp i psykiske lidelser. Jeg forstår ikke helt! Jeg ser jo jeg ikke helt klarer å fungere i jobb, hjem og som mor slik jeg burde-men hadde jeg bare vert alene en plass for meg selv, er jeg sikker på jeg hadde fungert veldig bra! Hva gjør jeg nå NHD, har du et forslag? Bør jeg ta det tilbudet fra TIPS, eller bør jeg bare vente til jeg får time hos den psykologen jeg står i kø hos? Og hva kan jeg forvente meg at skjer når jeg kommer der? Hvordan går de frem og slik? Bør jeg skrive ned ting om meg selv, eller la dem finne ting ut selv? Jeg ble litt redd nå jeg, føler jeg har rotet meg inn i noe jeg ikke kommer meg ut av, nå vil jeg bare vekk!! tror jeg er mest red for å drite meg ut for at de ikke finner noenting.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233814-nhd-hvem-velger-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Jeg er jo ikke NHD, men tenkte jeg skulle si hva jeg synes likevel Jeg tenker at det ikke er noe enten eller her. Hvis du velger å bli utredet hos TIPS så kan jo dette faktisk være positivt i forhold til en ny terapeut. Da har du evt. en diagnose og vet hva du bør jobbe med. Ikke gi fra deg denne muligheten! Du er redd for at du skal drite deg ut hvis du ikke har noe, men det gjør du absolutt ikke. Det er nettopp derfor de utreder. Fordi de ikke kan være sikre på forhånd. Jeg har selv blitt sjekket for både psykoser og personlighetsforstyrrelser uten at de fant noenting og det var helt greit. Ikke flaut i hvert fall! Hvis du angrer deg så kan du jo bare si fra at dette ikke er noe for deg. Du har altså en retrettmulighet. Bare møt opp som du er og så vil de gi deg beskjed om du skal skrive noe om deg selv eller hva de nå vil. I første omgang vi de nok bare snakke litt med deg. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233814-nhd-hvem-velger-jeg/#findComment-1784717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Her er valget enkelt. For utredningen velger du TIPS. Hvorfor ikke ta det beste når du kan få det? Dessuten får du det raskt. Når det gjelder privatpraktiserende psykologer/psykiatere, er spredningen i kvalitet enorm. Du kan havne hos en topp fagperson, men du kan også havne hos en nedsnødd person uten peiling på diagnostikk. Du har liten mulighet til å sjekke dette på forhånd. Etter utredningen på TIPS diskuterer dere det videre behandlingsopplegg. Skal de følge deg videre, eller skal du over til psykologen? Helsevesenet gjør også mange utredninger som avkrefter sykodm. Det er en del av arbeidet vårt. I best efall er jo det resultatat for deg også. Også et slikt resultet vil være til stor hjelp for deg og mannen din. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233814-nhd-hvem-velger-jeg/#findComment-1784779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvem er jeg egentlig? Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Her er valget enkelt. For utredningen velger du TIPS. Hvorfor ikke ta det beste når du kan få det? Dessuten får du det raskt. Når det gjelder privatpraktiserende psykologer/psykiatere, er spredningen i kvalitet enorm. Du kan havne hos en topp fagperson, men du kan også havne hos en nedsnødd person uten peiling på diagnostikk. Du har liten mulighet til å sjekke dette på forhånd. Etter utredningen på TIPS diskuterer dere det videre behandlingsopplegg. Skal de følge deg videre, eller skal du over til psykologen? Helsevesenet gjør også mange utredninger som avkrefter sykodm. Det er en del av arbeidet vårt. I best efall er jo det resultatat for deg også. Også et slikt resultet vil være til stor hjelp for deg og mannen din. Lykke til :-) Tusen takk Det hjelper veldig å få ditt syn på saker og ting. Tror alle her setter stor pris på det du gir! Det er godt det finnes en slik plass som denne nettsiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233814-nhd-hvem-velger-jeg/#findComment-1784804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvem er jeg egentlig? Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Jeg er jo ikke NHD, men tenkte jeg skulle si hva jeg synes likevel Jeg tenker at det ikke er noe enten eller her. Hvis du velger å bli utredet hos TIPS så kan jo dette faktisk være positivt i forhold til en ny terapeut. Da har du evt. en diagnose og vet hva du bør jobbe med. Ikke gi fra deg denne muligheten! Du er redd for at du skal drite deg ut hvis du ikke har noe, men det gjør du absolutt ikke. Det er nettopp derfor de utreder. Fordi de ikke kan være sikre på forhånd. Jeg har selv blitt sjekket for både psykoser og personlighetsforstyrrelser uten at de fant noenting og det var helt greit. Ikke flaut i hvert fall! Hvis du angrer deg så kan du jo bare si fra at dette ikke er noe for deg. Du har altså en retrettmulighet. Bare møt opp som du er og så vil de gi deg beskjed om du skal skrive noe om deg selv eller hva de nå vil. I første omgang vi de nok bare snakke litt med deg. Lykke til! :-) Takk adriana. Det hjelper veldig når andre kan sette lys på problemene. De er kanskje ikke så store, men de føles enorme i et forvirret sinn. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233814-nhd-hvem-velger-jeg/#findComment-1784812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.