Gå til innhold

Er det meningen jeg skal løfte meg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest en lærer
Skrevet

Med kunnskapsløftet kom det fagre løfter om løft av læreres kompetanse. Jeg frydet meg, for jeg elsker å få påfyll og lære mer.

Stadig dumper det kursinvitasjoner inn i hylla mi på jobben, med prislapper på både to og tre tusen kroner. Jeg blir henført av muligheten for å gå på flotte kurs, og tusler inn til rektor med heftene i hånda. Og svaret er det samme som før Kunnskapsløftet: "Vi har ingen midler til dette!" Men hva med politikernes løfter om et løft for lærerne? "Nei, det er satset på lederne, og det skal etterhvert ha positiv påvirkning nedover i rekkene!" Vel,jeg har så langt ikke merket det grann. Jeg sikler på kursene jeg bare kan gå på om jeg finansierer dem selv og innser at jeg får forsøke å løfte meg selv. Får låne noen gratis bøker på biblioteket, slik jeg alltid har gjort. Om det blir noe større løft enn andre år tviler jeg på.

Jeg må si jeg er litt oppgitt over fagre løfter om store løft, kan du si.

Mvh

Gjest togli
Skrevet

Det høres så fint ut på papiret, men i praksis funker det desverre ikke likevel :-(

Gjest jegerorganisert
Skrevet

Hvis du er orgnisert kan du søke utdanningsfondet. :) Der får man penger til ting som det der.

mumitrollet
Skrevet

Helt vanlig i det offentlige, uansett hva slags jobb du har.

Gjest Jegfikkløftehjelp!
Skrevet

Det offentlige er altfor gniten med dere lærere! Det ble det satt av ganske mange millioner til kompetanseheving av skoleansatte. Jeg er bibliotekansatt i videregående skole og vi fikk midler til kurs fra Kunnskapsløftmidler via fylkeskommunen. Som sikkert i sin tur har fått tildelt midler fra Fylkesmannen... Etterlys hvor midlene i ditt fylket er /har havnet. Lykke til!

Skrevet

Trodde det først og fremst var barna som skulle få et kunnskapsløft jeg... Med en annen pedagogisk metode som fokuserte mer på resultater og ikke bare på prosesser?

Gjest en lærer
Skrevet

Trodde det først og fremst var barna som skulle få et kunnskapsløft jeg... Med en annen pedagogisk metode som fokuserte mer på resultater og ikke bare på prosesser?

Ja, men om de skal få et kunnskapsløft, og det vi lærere så langt har gjort, ikke har løftet dem nok, må vi vel på kurs for å lære dette, da???? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...