Gå til innhold

Er det noen som tar johannesurt her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok Johannesurt i en periode i fjor, men fikk kjempeangst av dem. Ble veldig urolig, gråt lett og følte nervene lå utenpå huden. Jeg brukte Cipralex samtidig, vet ikke om det hadde noe å si. Jeg ble i alle fall "normal" igjen, så fort jeg sluttet med johannesurt. Husker ikke hvilket merke, men etiketten og alt som var skrevet på boksen sto på engelsk.

Gjest Lysglimt

Vet om flere som tar det,med god effekt :)

Har en pakke jeg også,men har ikke begynt på dem,leste at det kunne påvirke andre legemidler,da ble jeg skeptisk.

Hypericum stada,heter dem jeg har.

Men tok perikum olje en stund,det gav meg mere energi følte jeg,og ble mere "våken".

Jeg tok Johannesurt i en periode i fjor, men fikk kjempeangst av dem. Ble veldig urolig, gråt lett og følte nervene lå utenpå huden. Jeg brukte Cipralex samtidig, vet ikke om det hadde noe å si. Jeg ble i alle fall "normal" igjen, så fort jeg sluttet med johannesurt. Husker ikke hvilket merke, men etiketten og alt som var skrevet på boksen sto på engelsk.

Obs! Johannesurt må ikke tas sammen med SSRI. Les Felleskatalogen.

Gjest Aina E

Det hørtes ikke lurt ut. Alt som puttes i munnen her i Norge, skal være merket med norsk innholdsfortegnelse, ellers er det ikke tillatt å selge.

Ellers skal man som flere nevner ikke overhodet ta de sammen med ssri.

Nå har de vel endelig fått dokumentert at det har lettere antidepressiv virkning og da er det rett inn på apoteket med det.

Annonse

Jeg spiste det noen uker og den eneste merkbare effekten var at jeg ble svimmel. Sluttet fordi jeg skulle begynne med lithium igjen.

Trodde det kun var apotekene som hadde lov til å selge det nå? Det var der jeg kjøpte min ene pakke. I pakningsvedlegget er det sparsomt med informasjon desverre.

Tror du skal være varsom med å bruke Johannesurt hvis du er bipolar. Det kan trigge en hypo/mani.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...