Gå til innhold

operasjon på tullmor..mor er redd..(langt)

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

vi har ei datter på 2,5 år og hun skal snart oppereres fordi hun sjeler så mye.

har fått beskjed av legen att dette er ett vanlig inngrep som er gjort mange ganger,men dette gruer jeg meg til.

jeg er tante til verdens hærligste gutt som er 19 år.

ifjor måtte han opperere litt høyt oppe ved halsen pga en kul.dette skulle være ett enkelt ingrep.

men det som skjer er att de kutter hovednerva og gutten ble lammet i deler av ansiktet.

han ble kjørt til riksen hvor de tok nerver fra leggen for og skjøte på den i halsen.

nå fikk han brev hvor sykehuset inrømmer feil men han vil bli noen prosent arbeids ufør.

dette sitter klistret til hjernen min og jeg er så redd for att noe kan skje tulla mi.

mener dere jeg er helt tullete og att dette ikke vil skje igjen eller hva skal jeg gjøre for og ikke være så redd for dette.

taknemlig for svar av dere

Skrevet

Ikke tullete i det hele tatt at du blir redd. Særlig ikke med en slik erfaring i bagasjen.

Tror du det vil hjelpe og vite mest mulig om inngrepet? Eller blir du smådårlig av for mange detaljer?

Statistikk er en god trøst, synes jeg. Å vite hvor liten muligheten er for at noe skal gå galt. Å overbevise deg om at _ingen_ting_ kan gå galt er vel neppe mulig. Og heller ikke helt sant.

Øyekirurger er sterkt spesialiserte og vant med finkirurgi.

Noe av frykten kan du nok bli kvitt. Resten får du forsøke å pakke ned så godt du kan av hensyn til barnet. Så får du få deg litt tid for deg selv når det hele er over, så du kan får rast fra deg litt.

Jeg er optimist på dine og barnets vegne.

Lykke til!

mvh

kakki1365380609
Skrevet

Skjøøner godt du er redd, det er skummelt å gi slipp på kontroll og overlate det mest verdifulle man har i andres hender.

Her må man bare vurdere hva som er best for barnet og hvilke risiko som er forbundet med de to valgene, og velge det man føler er rett i samråd med lege.

Du må tenke positivt og holde på tanken om at det i de aller aller fleste tilfeller går helt fint.

Min sønn skal ta mandlene om to mnd og jeg gruer meg til det :o) Lykke til.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at det går fint med lillesnuppa!

Det er jo tragisk det som skjedde med nevøen din, men sannsynligheten for at det skal skje noe lignende med lillesnuppa er ørliten.

Tenk på min lille knott istedet og at alt har gått vanvittig på skinner med ham der nede på Riksen! :o)

Gjest blingsen
Skrevet

For det første er det helt normalt å være redd når ungen din skal opereres. Det er jo ikke så rart det:-)

Jeg synes du skal snakke litt med legen som skal operere og få grundig info om hva de skal gjøre og hvordan de gjør det. Dessuten spørre litt om hva dere kan forvente i etterkant av operasjonen. Det finnes ingen dumme spørsmål - og det å få grundig info kan avhjelpe noe av angsten man har i forkant.

Jeg ble operert for skjeling da jeg var liten knott, inngrepet gikk helt fint - jeg husker ikke noe av det. Mine foreldre forteller at jeg hadde litt vondt i øyet etterpå - men fikk smertestillende på sykehuset og da sov godt etterpå! Nå kan man ikke se at jeg skjeler lengre. Man kan visstnok se litt dobbelt en periode etterpå, men dette skal visst rette seg.

ringerikskringla
Skrevet

Jeg er helt sikker på at det går fint med lillesnuppa!

Det er jo tragisk det som skjedde med nevøen din, men sannsynligheten for at det skal skje noe lignende med lillesnuppa er ørliten.

Tenk på min lille knott istedet og at alt har gått vanvittig på skinner med ham der nede på Riksen! :o)

ja hadde det ikke vært for riksen så ville ikke r... vært så mye bedre nå som han er.

men det tok de 8 timer for og rette på feilene som ble gjort på a-hus..

skulle ikke vært lov

Skrevet

ja hadde det ikke vært for riksen så ville ikke r... vært så mye bedre nå som han er.

men det tok de 8 timer for og rette på feilene som ble gjort på a-hus..

skulle ikke vært lov

Jeg husker den historien der ja, helt fryktelig at noe sånt kan skje.

Hvor skal lillesnuppa opereres da? Kan dere forlange at hun oprereres på Riksen på bakgrunn av det R opplevde? Det er jo såkalt fritt sykehusvalg.

ringerikskringla
Skrevet

Jeg husker den historien der ja, helt fryktelig at noe sånt kan skje.

Hvor skal lillesnuppa opereres da? Kan dere forlange at hun oprereres på Riksen på bakgrunn av det R opplevde? Det er jo såkalt fritt sykehusvalg.

hun skal opperere på drammen sykhus.

har undersøkt på nettet og det viser seg att riksen ikke utfører en slik type opperasjon.

jeg får ta meg en skikkelig prat med den legen vi har på drammen nå og fortelle henne om det vi har opplevd og att jeg er redd.kan jo hende det kan hjelpe litt..

Skrevet

Eldste mi har hatt to operasjoner for skjeling, en da hun var 3,5 og n da hun var 6 år. Det er en enkel operasjon. Det er ingen kutt eller sying i ansiktet i det hele tatt, lappen på øyet tas av dagen etter og øyet er helt fint, bare litt rødt på det hvite.

En kan bli en del kvalm etter operasjonen, men det går over iløpet av noen timer. Vi var på Haukeland sykehus, der er de helt fantastiske og har en av norges beste leger på dette området.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...