Gå til innhold

Til Kreta med vannkopper?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som mener noe?

Nå er jeg virkelig stressa.

Vi drar til Kreta lørdag morgen, og nå i kveld sa seksåringen vår skulle legges, oppdaget jeg et par prikker på ryggen hans.

Den ene var væskefylt.

Han har ikke hatt vannkoppene ennå, aldri fått de v utbrudd i slekt eller barnehage.

En venninne nevnte at det ikke er LOV å reise m vannkopper... Og hvis det er lov, hvor gunstig er det, uansett?

Noen som har gode råd og synspunkter.

Må nevne at to søskenbarn og besteforeldrene også skal være med, så en avlysning av turen blir... huff,- skikkelig nedtur for flere...

Vil evt besteforeldre også kunne avbestille sin reise på det grunnlaget? (De kan ikke engelsk og hadde aldri dratt alene)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233861-til-kreta-med-vannkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Tror ikke du slipper om bord i flyet med vannkopper. De kan smitte noen som absolutt ikke bør får dem f.eks.

Det kan også være at din sønn er en som får veldig mange og klør mye og dermed har det bedre hjemme med evt lege i nærheten (vet andri).

Hva besteforeldrene angår, aner jeg ikke. Spørs vel hvilken avbestillingsforsikring de har, men de må nok betale en del for å ikke reise.

Gjest har hatt vannkopper.....

Jeg mener nok at dere absolutt bør bli hjemme - desverre. Vannkopper er for mange en alvorlig sykdom, og ikke noe særlig å få.Det er trangt i et fly...... Uansett snakk med fastlegen. Vi var forøvrig på reise med noen som fikk vannkopper og de fikk ikke lov å reise hjem før koppene var borte.

Gjest ja ja tja

Jeg ser at mange sier det ikke er lov å dra med vannkopper på fly. Vel vel, det kommer an på hvem som er på jobb den dagen. Det finnes ikke en regel som sier at det ikke er lov å dra med vannkopper. Har undersøkt med flyselskap selv og de sa det var greit når jeg skulle reise med barn med vannkopper.

Da jeg kom om bord sa de oi her var det en med vannkopper - stakkars liten. Da sa jeg" Ja jeg var litt usikker på om jeg hadde lov å ta med meg barnet på flyreisen, men tok sjangsen" og fikk da tl svar at det går så bra så.....

Ellers er ventilasjonsanlegget på fly veldig bra. Vannkopper er for øvrig mest smittsomt to dager før utbrudd til tre dager etter utbrudd. + -.

Når det er sagt er det veldig forskjellig grad vannkopper slår ut. Han kan bli i veldig dårlig form og det kan være andre sykdommer som følger med. Andre merker dem knapt. Vi har hatt begge versjoner her i huset og med hun som var ille berørt ville jeg ikke reist med.... Vanskelig dilemma synes jeg.

Annonse

Gjest grethe

Huff, ja det er ikke lett å si. Men om du er sikker på at det er vannkopper ville jeg sjekket med forsikringselskapet om det også gjelder besteforeldre.

Tulla vår var veldig veldig plaget med vannkopper og hun fikk i tillegg problemer med forstoppelse og voldsomme magesmerter ( hun var da 3 år). Vi endte på legevakten og kom RETT inn da de hørte vi hadde vannkopper ( pga smitte). Da legen ikke helt forsto hva som var feil med jenta vår sendte han oss til barneavd på Ullvål sykehus.Vi måtte gå inn en spesialinngang pga smittefare - så dette er ikke noe å spøke med. En slik infeksjon kan så katastrofalt ut for en som ikke bør smittes for å si det slik og man vet ikke hvem som er ombord i et fly. Lykke til - krysser fingrene for at det kanskje ikke er vannkopper eller en lett variant med 2-3 prikker og ikke full kropp, ben, hode armer ! God bedring -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...