Gå til innhold

Kristiansand med barn?

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg noen gode tips, dere.

I slutten av måneden skal vi, to voksne og to gutter på 4 og 6,5 år, ha en dag i Dyreparken, og bor på hotell like ved natta før. Vi kommer nok til Kristiansand midt på dagen, dagen før, og har lyst å gjøre noe hyggelig da også, gjerne i sentrum.

Har dere noen tips?

F. eks. koselige spiseplasser, spesielle butikker (enten el både barn og mor), aktiviteter, osv?

Det kan godt være noe i korte avstander....

Jeg har såpass bekkenløsning nå at noe særlig stykke å gå er vanskelig, men jeg prøver å bli venn med krykkene, og få de til å avlaste litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233862-kristiansand-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan ta en tur på bystranda, den ligger i sentrum. Der er det langgrundt å fint for barn. Det er også benker, sandstrand, gressplen, lekeplass osv der

Ellers kan dere gå på Egon å spise, det ligger i Markens.

Hønsegården er et annet sted, det er en kafe i en bakgård i i posebyen. Dere kan f.eks ta citytrain på rundtur i byen, da vil dere få sett mye. Fiskebrygga er også fin å se. Der kan dere se levende fisk, krabber, hummer osv i store kummer, det er restauranter der og Dolly Dimples. Dere vil kjøre forbi der med citytrain, kan hoppe av å ta et seinere tog eller bare kjøre forbi. Er det mer du vil vite?

http://www.kristiansand.as/severdigheter/ ta en titt på denne:-) jeg er selv fra kristiansand og må være litt uenig med tellus2000 angående bystranda, det er for all del ei flott strand med mye aktiviteter samlet på et sted, men trygt for så små barn som dine ville jeg heller valgt hamresanden som badeplass....

Dere kan ta en tur på bystranda, den ligger i sentrum. Der er det langgrundt å fint for barn. Det er også benker, sandstrand, gressplen, lekeplass osv der

Ellers kan dere gå på Egon å spise, det ligger i Markens.

Hønsegården er et annet sted, det er en kafe i en bakgård i i posebyen. Dere kan f.eks ta citytrain på rundtur i byen, da vil dere få sett mye. Fiskebrygga er også fin å se. Der kan dere se levende fisk, krabber, hummer osv i store kummer, det er restauranter der og Dolly Dimples. Dere vil kjøre forbi der med citytrain, kan hoppe av å ta et seinere tog eller bare kjøre forbi. Er det mer du vil vite?

Takk for tips.

Citytrain skal vi sjekke ut, det høres bra ut.

Tidligere har vi bare hatt korte stopp i Kristiansand, på vei til hytta i Telemark. Nå har vi lyst til å kose oss litt mer i byen.

Elllers var det mange gode ideer, takk.

http://www.kristiansand.as/severdigheter/ ta en titt på denne:-) jeg er selv fra kristiansand og må være litt uenig med tellus2000 angående bystranda, det er for all del ei flott strand med mye aktiviteter samlet på et sted, men trygt for så små barn som dine ville jeg heller valgt hamresanden som badeplass....

Takk for super link!

Akkurat bading blir nok ikke prioritert denne dagen, tror jeg. De får gjøre nok av det på hytta og med besteforeldre etter Kristiansand-besøket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...