Gjest mbo Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Har brukt Cipralex i tre mnd, 10mg-15mg og nå 20mg og vil fortsette med dette siden angsten er blitt bedre men lurer på om det er vanlig med bivirkninger som kvalme,hetetokter og hodepine etter 3 mnd og tror du dette vil bedre seg?har også veldig dårlig matlyst,har gått ned 10kg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233871-nhdbivirkninger-av-cipralex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei Mbo. Jeg synes det er litt bekymringsfullt at du har gått ned ti kilo. Nå vet jeg ikke hvor mye du hadde å ta av i utgangspunktet, men likevel kan det jo ikke fortsette slik. Selv følte jeg at kvalme, og hodepine spesielt, forsvant fra 20 mg til 15 mg. Man må alltid avveie bivirkninger mot virkning. Kanskje du kunne spurt legen din om du skulle trappe ned til 15 mg, stå der en stund, og se om matlysten kommer litt mer tilbake, og de andre bivirkningene gir seg litt. 20 mg er for mye for noen. Fortsetter du å gå ned i vekt, må du nok vurdere et annet SSRI. Men når du har reagert så positivt når det gjelder virkning på angst og depresjon, til tross for vonde dager innimellom, er det gode sjanser for at et annet SSRI kan hjelpe deg også. Så mist ikke motet. Av og til må det litt prøving til. Tror jeg ville bestilt time med legen nå før det blir skikkelig ferie og tatt opp dette med ham, virkninger og bivirkninger. Ser du har tunge dager inni blant. Kjenner meg godt igjen i innlegget du skrev, men har ikke fått gitt deg noe svar. Vi er nok litt på samme "sted". Det er lov å ikke være positiv og lete etter det positive hele tiden. Det må ikke bli en tvangstrøye. Av og til ber jeg alle de nærmeste skygge unna på forhånd, siden jeg er i et elendig humør, og ikke godt selskap for noen.(Ja, sønnen min får vel ikke disse ordene da) Det er ikke personlig men jeg orker ikke ta meg sammen, sier jeg. Man kan ikke klare å være positiv hele tiden. Håper kroppen kommer seg, og det blir bedre dager snart. Klem fra en som deg sliten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233871-nhdbivirkninger-av-cipralex/#findComment-1785148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cipra2 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei:0) Hetetokter er er iallfall helt vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233871-nhdbivirkninger-av-cipralex/#findComment-1785218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei Mbo. Jeg synes det er litt bekymringsfullt at du har gått ned ti kilo. Nå vet jeg ikke hvor mye du hadde å ta av i utgangspunktet, men likevel kan det jo ikke fortsette slik. Selv følte jeg at kvalme, og hodepine spesielt, forsvant fra 20 mg til 15 mg. Man må alltid avveie bivirkninger mot virkning. Kanskje du kunne spurt legen din om du skulle trappe ned til 15 mg, stå der en stund, og se om matlysten kommer litt mer tilbake, og de andre bivirkningene gir seg litt. 20 mg er for mye for noen. Fortsetter du å gå ned i vekt, må du nok vurdere et annet SSRI. Men når du har reagert så positivt når det gjelder virkning på angst og depresjon, til tross for vonde dager innimellom, er det gode sjanser for at et annet SSRI kan hjelpe deg også. Så mist ikke motet. Av og til må det litt prøving til. Tror jeg ville bestilt time med legen nå før det blir skikkelig ferie og tatt opp dette med ham, virkninger og bivirkninger. Ser du har tunge dager inni blant. Kjenner meg godt igjen i innlegget du skrev, men har ikke fått gitt deg noe svar. Vi er nok litt på samme "sted". Det er lov å ikke være positiv og lete etter det positive hele tiden. Det må ikke bli en tvangstrøye. Av og til ber jeg alle de nærmeste skygge unna på forhånd, siden jeg er i et elendig humør, og ikke godt selskap for noen.(Ja, sønnen min får vel ikke disse ordene da) Det er ikke personlig men jeg orker ikke ta meg sammen, sier jeg. Man kan ikke klare å være positiv hele tiden. Håper kroppen kommer seg, og det blir bedre dager snart. Klem fra en som deg sliten Hei buggejenta. Takk for svar. Huff,hvorfor må vi slite sånn, tar visst aldri slutt. Har du det like vanskelig enda? Jeg vet at det med uføretryd er tøfft for jeg ble trygdet for 5 år siden,hadde ikke mer å gi men forsøkte om igjen og om i gjen til slutt måtte jeg bare gi opp. Det var vanskelig og godta til og begynne med men det kommer seg når man får litt tid på seg. Ville ikke legge mine problemer på deg nå for jeg vet at du har mer enn nok og slite med og som jeg har sagt skal du prøve å være snill med deg selv nå. Jeg føler meg litt overmedisinert og skal prøve å gå ned til 15mg og se om ting blir bedre. Har ikke lyst og starte runddansen med og bytte ssri siden jeg har blitt dårlig av så mange av dem. Tenker ofte på deg i hverdagen og håper du får det bedre. Stor klem til deg venn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233871-nhdbivirkninger-av-cipralex/#findComment-1785314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.