skytta Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Hei jeg har vært rehabilitert 2 ganger, og er nå på attføring for 2. gang pga kronisk angst. Da jeg ikke klarer å jobbe 100% selv i attføringstiltaket(hospiterer) fikk jeg 50% sykemelding. Da jeg var på møte ved Aetat fikk jeg vite at hvis jeg ikke klarer å jobbe nå heller, er det neste steget å søke uføretrygd. Jeg har ikke lyst til å bli 100% uføretrygdet, men vil søke på 50%. Mitt spørsmål er som følgende: kan jeg bli nektet 50% uføretrygd på grunnlag av at jeg ikke ønsker å bruke antidepressiva? Jeg ønsker ikke å bruke antidepressiva/kjemiske midler, fordi det er i strid med hvordan jeg vil leve livet mitt; jeg jobber svært mye med å kunne kjenne og uttrykke mine følelser, ønsker og behov. Bare tanken på å ta antidepressiva gir meg mer angst, fordi jeg går bort i fra meg selv og mine ønsker. Ellers bruker jeg homeopatmedisin/naturmedisin, og går i samtaleterapi. Dette har hjulpet meg til bla å komme meg gjennom utdannelsen, som var 1. attføringstiltak.Jeg vet at jeg ikke klarer å jobbe 100% fordi det blir for høy belastning på meg( har 3 barn som jeg også må ta meg av). Psykologen har også sagt det til meg at det vil bli for mye med 100% stilling, fordi jeg er for sårbar. Vel, dette ble litt rotete, håper du skjønner hva jeg mener. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23390-kan-jeg-nektes-uf%C3%B8retrygd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Spørsmålet trygdeetaten skal ta stilling ti, er om du har gjennomført slik behandling som er nødvendig for å få deg i arbeid igjen. Er svaret nei, så kan det nok hende de nekter UP. Men du har rett til å si fra at du ikke ønsker disse medisinene, og begrunn gjerne hvorfor. Vedtak du er uenig i kan du klage på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23390-kan-jeg-nektes-uf%C3%B8retrygd/#findComment-99064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.