skytta Skrevet 28. mars 2001 Skrevet 28. mars 2001 Hei jeg har vært rehabilitert 2 ganger, og er nå på attføring for 2. gang pga kronisk angst. Da jeg ikke klarer å jobbe 100% selv i attføringstiltaket(hospiterer) fikk jeg 50% sykemelding. Da jeg var på møte ved Aetat fikk jeg vite at hvis jeg ikke klarer å jobbe nå heller, er det neste steget å søke uføretrygd. Jeg har ikke lyst til å bli 100% uføretrygdet, men vil søke på 50%. Mitt spørsmål er som følgende: kan jeg bli nektet 50% uføretrygd på grunnlag av at jeg ikke ønsker å bruke antidepressiva? Jeg ønsker ikke å bruke antidepressiva/kjemiske midler, fordi det er i strid med hvordan jeg vil leve livet mitt; jeg jobber svært mye med å kunne kjenne og uttrykke mine følelser, ønsker og behov. Bare tanken på å ta antidepressiva gir meg mer angst, fordi jeg går bort i fra meg selv og mine ønsker. Ellers bruker jeg homeopatmedisin/naturmedisin, og går i samtaleterapi. Dette har hjulpet meg til bla å komme meg gjennom utdannelsen, som var 1. attføringstiltak.Jeg vet at jeg ikke klarer å jobbe 100% fordi det blir for høy belastning på meg( har 3 barn som jeg også må ta meg av). Psykologen har også sagt det til meg at det vil bli for mye med 100% stilling, fordi jeg er for sårbar. Vel, dette ble litt rotete, håper du skjønner hva jeg mener. Takknemlig for svar. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. mars 2001 Skrevet 29. mars 2001 Spørsmålet trygdeetaten skal ta stilling ti, er om du har gjennomført slik behandling som er nødvendig for å få deg i arbeid igjen. Er svaret nei, så kan det nok hende de nekter UP. Men du har rett til å si fra at du ikke ønsker disse medisinene, og begrunn gjerne hvorfor. Vedtak du er uenig i kan du klage på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.