Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fulgt med Bobby som ble 10 år, og som ble mishandlet til døde?

Han ble begravet i går, og hva synes dere om at mor (som er siktet i saken) var tilstede?

Nok respekt for gutten?

Mor ikke skyldig inntil dom foreligger?

For en tragedie.......

Skrevet

Selv om mor ikke har deltatt i torturen så er hun medskyldig ettersom hun ikke gjorde noe for å stanse den. Og ja, jeg synes det var en hån mot gutten at hun fikk delta i begravelsen.

Skrevet

Jeg har fulgt med, og jeg må si at det er sjelden jeg blir så til de grader opprevet av noe jeg leser i avisa.

Det er rett og slett for vondt til å gå inn i. Takk Gud for at det ikke skjedde her til lands og jeg var en av dem som ble innkalt som legdommer. Hadde sannsynligvis ikke stått det over - opplysningene i media har vært mer enn nok.

Skrevet

Fytterakker'n!!

Føles som om hun mishandlet guttungen en siste gang.....

*grøss*

Gjest grethe
Skrevet

Jeg har fulgt med, og jeg må si at det er sjelden jeg blir så til de grader opprevet av noe jeg leser i avisa.

Det er rett og slett for vondt til å gå inn i. Takk Gud for at det ikke skjedde her til lands og jeg var en av dem som ble innkalt som legdommer. Hadde sannsynligvis ikke stått det over - opplysningene i media har vært mer enn nok.

Ja til de grader for mye for min del - helt GRUSOMT ! Orker ikke lese - de store fete bokstavene er mer en nok for meg. Huff - ille ille

Skrevet

Jeg prøver å tenke at det var godt hun ikke sviktet ham på den siste reisen også. Jeg håper det var hovedgrunnen til at hun valgte å komme i begravelsen, men det får vi nok aldri vite.

Gjest darkside
Skrevet

Jeg prøver å tenke at det var godt hun ikke sviktet ham på den siste reisen også. Jeg håper det var hovedgrunnen til at hun valgte å komme i begravelsen, men det får vi nok aldri vite.

Enig! Hun er moren hans, det ville være unaturlig om hun ikke stilte i begravelsen!

Skrevet

Stakkars, stakkars vesle gutt... At ingen kunne hjelpe han - få han vekk derifra! Vil bare hyle når jeg tenker på denne saken, den er så vond at jeg blir fysisk kvalv av å tenke på den.

Gjest fysj og æsj
Skrevet

Enig! Hun er moren hans, det ville være unaturlig om hun ikke stilte i begravelsen!

Da kunne det naturlig føyd seg inn i rekken av unaturlig oppførsel for den dama!

Gjest Mom33
Skrevet

Hm, det er jo ikke helt naturlig det hun har gjort mot/vært vitne til at har vært gjort mot sønnen heller, da.

Jeg synes det var helt horribelt at hun skulle delta. Visst er folk uskyldige til de er dømt, men uansett om hun deltok eller ikke, visste hun hva som foregikk. Ergo er hun fradømt retten til å være mamma.

Gjest darkside
Skrevet

Hm, det er jo ikke helt naturlig det hun har gjort mot/vært vitne til at har vært gjort mot sønnen heller, da.

Jeg synes det var helt horribelt at hun skulle delta. Visst er folk uskyldige til de er dømt, men uansett om hun deltok eller ikke, visste hun hva som foregikk. Ergo er hun fradømt retten til å være mamma.

Nei, hun er jo ikke det! Hun er ikke fradømt retten til å være mamma!

Jeg tenker litt sånn at gutten er død, og det vil ingenting endre på. Og han vil ikke vite om moren er der eller ikke. Men likevel syns jeg begravelsen er viktig, det er en avslutning for HAN. Det handler om å vise gutten en siste respekt.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Jeg tror Bobby, ville ønsket at mor er med. Ønsker ikke alle barn det?

Barnets, foreldrene eller mitt og ditt perspektiv?

Gjest sandex
Skrevet

En mor som til de grader har sviktet sønnen sin!? Tror du han fortsatt hadde følelser for sin mor når hun torturerte han?!?!?!

Stakkar gutt, iallefall :)

Gjest sandex
Skrevet

En mor som til de grader har sviktet sønnen sin!? Tror du han fortsatt hadde følelser for sin mor når hun torturerte han?!?!?!

Stakkar gutt, iallefall :)

Ehhh.. bare for å presisere.. Jeg skulle ikke sette smilefjes på slutten her... det var en sånn :(

Mrs. Wallace
Skrevet

Alle trenger en mamma. Men et menneske som torturerer og dreper sønnen sin ER INGEN MAMMA.

Det har hun grundig og for alltid fraskrevet seg.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Alle trenger en mamma, det er riktig. Men denne gutten hadde ikke noe mamma. En mamma ser ikke på at gutten sin blir torturert til død uten å gripe inn og i tillegg prøve å skjule

liket.

Gjest Mom33
Skrevet

Nei, hun er jo ikke det! Hun er ikke fradømt retten til å være mamma!

Jeg tenker litt sånn at gutten er død, og det vil ingenting endre på. Og han vil ikke vite om moren er der eller ikke. Men likevel syns jeg begravelsen er viktig, det er en avslutning for HAN. Det handler om å vise gutten en siste respekt.

En mamma beskytter sitt barn mot ondskap. Det har ikke denne kvinnen gjort. Derfor er hun fradømt retten til å være mamma. Ikke nødvendigvis i juridisk forstand, men definitivt i moralsk forstand.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Ehhh.. bare for å presisere.. Jeg skulle ikke sette smilefjes på slutten her... det var en sånn :(

Et barn, i de verste tilfellene av omsorgssvikt, ser vi at barna tyr til mor og far, uansett hvor ille det er.

I norsk barnevern tilsterbes det langt at barna skal bo hos sine bilogiske foreldre.

Noen som har lest boken av Pål Ruud eller hva han heter. Han som har bygd opp wiese senteret?

Barn av en alkoholisert mor, men som alltid håpet. Jeg tror Bobby trenger mammaen sin, i sin begravelse.

Mer... hvilken tanker sitter mor med mon tro?

Skrevet

Et barn, i de verste tilfellene av omsorgssvikt, ser vi at barna tyr til mor og far, uansett hvor ille det er.

I norsk barnevern tilsterbes det langt at barna skal bo hos sine bilogiske foreldre.

Noen som har lest boken av Pål Ruud eller hva han heter. Han som har bygd opp wiese senteret?

Barn av en alkoholisert mor, men som alltid håpet. Jeg tror Bobby trenger mammaen sin, i sin begravelse.

Mer... hvilken tanker sitter mor med mon tro?

Han heter Paal Andrè Grinderud og startet Wanda-senteret.

Brukte hele oppveksten på å skjule for omgivelsene at mor drakk og drakk, mens han vasket, ryddet, handlet og gjorde alt det mor burde gjøre.

Selvfølgelig var han glad i moren sin, like selvfølgelig trengte både han og moren hjelp.

At barna er lojale mot forldrene uansett hvor jævlig de har det hos dem, er ikke noe argument for at foreldrene skal kunne gjøre hva de vil, under dekke av at barna uansett er glad i dem.

Noen barn trenger dessverre å beskyttes mot foreldrene sine. Det kan barn av alkoholikere være et eksempel på. Det kan barn som utsettes for seksuelle overgrep være et eksempel på. Det kan Bobby være et eksempel på.

Bobby-saken viser tydelig at en forelder i enkelte tilfeller kan tillate seg det utroligste, og slippe billigere under dekke av begrepet "kjærlighet".

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Han heter Paal Andrè Grinderud og startet Wanda-senteret.

Brukte hele oppveksten på å skjule for omgivelsene at mor drakk og drakk, mens han vasket, ryddet, handlet og gjorde alt det mor burde gjøre.

Selvfølgelig var han glad i moren sin, like selvfølgelig trengte både han og moren hjelp.

At barna er lojale mot forldrene uansett hvor jævlig de har det hos dem, er ikke noe argument for at foreldrene skal kunne gjøre hva de vil, under dekke av at barna uansett er glad i dem.

Noen barn trenger dessverre å beskyttes mot foreldrene sine. Det kan barn av alkoholikere være et eksempel på. Det kan barn som utsettes for seksuelle overgrep være et eksempel på. Det kan Bobby være et eksempel på.

Bobby-saken viser tydelig at en forelder i enkelte tilfeller kan tillate seg det utroligste, og slippe billigere under dekke av begrepet "kjærlighet".

Som mor har jeg lov å tenke at foreldre som dreper egne barn burde ekskluderes fra en begravelse. Som barn er det også lov å tenke slik. Forskjellen er kanskje den at, barna ikke ville tenkt slik.

Vidre undres jeg på hvem sin rett, det er til å mene at noen passer , ikke passer i en begravelse?

Kan du bestemme eller mene noe om det?

Nei, jeg tror en må se på situasjonen, og tenke som så; Hva hadde Bobby ønsket- og hva med eventuelle søsken, andre i familien etc?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...