Gjest prust Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 I går var jeg med jenta mi på snart 5 år til tannlegen. Eller egentlig tannpleier. Første gangen hun var der, var hun 3 år, og det var helt forferdelig. Hun hylskreik og ville ikke gape, og det gikk ikke noe greit. I høst var vi hos tannLEGEN fordi hun hadde vondt i kjeven - men det gikk kjempefint. Nå skulle hun altså tilbake til tannPLEIEREN, og jeg var nok mer spent enn henne. Snuppa mi var litt sjenert først, men fikk sitte litt på en vanlig stol først og snakke med tannpleieren. Hun spurte om tannpuss og fluortablett og jenta mi svarte så fint og ordentlig. Da hun skulle sette seg i stolen, var det bare spennende med alt rundt: lampen, apparatene og at stolen kunne gå opp og ned.... Hun gapte og smilte og beit sammen og gjorde akkurat det hun skulle. Og vi fikk skryt for fine sterke tenner, god tannpuss og null hull!!!! Så da gjør vi noe riktig da, både med kosthold og tannpuss - selv om vi ikke er så strikte som en del andre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233920-et-vellykket-tannlegebes%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grethe Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ikke noe er bedre en null hull i den alderen der vil jeg tro !! vi skal vel snart med tulla vår for andre gang. Hun blir 5 i okt. har en blå tann oppe hun da som vi venter på at skal "mistes". Tannlegen mener at den nye tannen ikke er skadet, da vi faktisk ikke vet når hun fikk den blå/grå tannen. Har nok falt, men den ble da ikke blå med en gang. Godt med positive opplevlser hos tannlegen ja.Da far i huset fikk seg elektrisktannbørste skulle tulla ha det også,s å vi pusser uten (og gjorde det tidligere også) uten problemer. SÅ jeg håper vi opplever samme resultat somdere 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233920-et-vellykket-tannlegebes%C3%B8k/#findComment-1785465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.