Gå til innhold

Gutt 8 år


Gjest mammapuh

Anbefalte innlegg

Gjest mammapuh

Jeg har en sønn,som blir 8,nå i april.Han tisser i buksa,hver dag.

Og han bæsjer nesten annenhvær dag.

Hva skal jeg gøre?Har prøvd alt mulig snart.Han har vert flinkere de

gangene,som jeg har vert sint.Og da han er borte går det også bedre.Han

kan bæsje i buksa,og enda han har bare 2 meter,til tolalettet fra rommet sitt.Det hender ofte.Han går på skole man,ons,fredag,til kl14,40.

Og han er på SFO på tirsdag og torsdag.Dær vil han være selv om jeg er hjemme.Det ær ingen andre å leke med akkurat her.Har prøvd med

belønnig,de dagene han har holdt sej tørr,men han er jo aldrig tørr.

I sommer når vi var på ferie,så var han så godt som tørr i to uker.

Hva skal jeg finne på???Han har ellers ingen problemer,i skolen,eller med kamerater.Han er

en veldig snill gutt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til mammapuh Jeg forstår at du er fortvilet,og at du har prøvd alt mulig snart som du sier. Her er det utrolig viktig med faste dotider. Få til et fast mønster daglig, og som også må gjennomføres på skolen og på SFO Han bør nok gå minimum 5 - 6 ganger pr. dag. Få han også til å bruke god tid når han er på toalettet. En del barn er svært raske med dobesøkene, og det er viktig at de lærer seg til å bruke god tid. Du kan også snakke med barnelegen,om det evt. burde utredes nærmere. Evt. at dere får en henvisning til uroterapeut om det finnes der dere bor. Hensikten med sistnevnte er bl.a å få barnet til å samarbeide og motiveres for å endre på dovaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...