Gå til innhold

Antidepresjons medisin mot fysiske smerter?

Anbefalte innlegg

Jeg har i en tid vært mye plaget med meget store smerter i mage/tarm området.Har vært akutt innlagt på sykehus to ganger på 8 dager,den eneste viktige diagnosen jeg fikk var betennelse i spiserøret.Blir behandlet mot dette nå, men det forklarer ikke hvorfor jeg har så store smerter i nedre del av magen.Mange undersøkelser og prøver er blitt tatt,men sykehuset finner ingenting som kan forklare dette.Smertene er til tider så store at jeg har fått morfin og petidin.

Nå vil min lege og psykiater gi meg Lamictal, noe han forklarer med at psykiske smeter kan være like store som fysiske smerter.Jeg har brukt Lamictal før som stemningsregulerende,men kan ikke forstå at jeg skal begynne igjen fordi jeg har vondt i magen.

Jeg har en lang psykisk sykehistorie, ca 18-20 år i psykatrien.Jeg nærmer meg 40 år nå og mener jeg kan kjenne forskjell på vondt og vondt.Men opplever nå som så mange gang før at hvist det står i papirene at man har en psykisk lidelse så har man ikke lov til å bli fysisk syk, det er så lett å skylde på psyken.

Nå begynner jeg å kjenne at frustasjonen trykker meg ned, og at legene har "stemplet" meg allerede før jeg er kommet til time.Nøye utredet som jeg er begynner jeg snart å tro at jeg kansje innbiller meg smerter som ikke er der?Jeg når ikke frem hos legene når jeg sier jeg har vondt i magen. Har hørt mange ganger de siste dagene at magesmerter er ikke dødelig, men det er ikke det som er problemet, problemet er at jeg har vondt.(Og forresten kan man dø av magesmerter om det er noe alvorlig og som ikke blir behandlet).Det er ikke slik i mitt tilfelle, jeg er undersøkt og stemplet fysisk frisk, men hva med....

Hva mener fagpersonen?

Skal jeg "slå meg til ro" med at det er psykiske smerter? Jeg har ingen grunn til å gå på noen smell nå, ingen skader eller traumer som kan ha fremkallt psykisk nedtur nå.

Uansett så har jeg meget reelle smerter og jeg forstår snart ingenting.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...