Trioen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Er det noen som vet hvor lenge man har krav på fri når poden skal begynne i barnehage? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Inntil tre dager er det i alle fall i stat og kommune. Vet ikke om det står noe om det i Arbeidsmiljøloven, slik at det gjelder for privat ansatte også. 0 Siter
Mirabell Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Jeg tror ikke man har krav på fri. Man har i hvert fall ikke krav på fri med lønn, selv om noen arbeidsgivere gir det likevel. Jeg måtte søke velferdspermisjon eller ta ferie/avspasering. Hør med personalansvarlig på jobben din. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Den kommunale barnehagen vår krever at vi er med på tilvenningen i barnehagen. Jobben ga meg fri en dag med lønn, mannen min fikk også en dag med lønn, så tok jeg en dag permisjon uten lønn. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 I private bedrifter varierer det veldig, har inntrykk av at det er ganske vanlig å få én dag med lønn, og ytterligere to uten lønn. 0 Siter
Sommerbris Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Hei Jeg tror jeg bestemt kan si at du har krav på inntil 3 dagers velferdspermisjon i forbindelse med tilvenning i barnehage, samt 2 dager ved skolestart. Alle dager er MED full lønn! ) 0 Siter
Gjest ....og det er dårlig Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Hei Jeg tror jeg bestemt kan si at du har krav på inntil 3 dagers velferdspermisjon i forbindelse med tilvenning i barnehage, samt 2 dager ved skolestart. Alle dager er MED full lønn! ) Det kommer jo an på hvor man er ansatt det. Ved sykehuset jeg er ansatt har vi 1 dag m/lønn.... 0 Siter
Sommerbris Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Det kommer jo an på hvor man er ansatt det. Ved sykehuset jeg er ansatt har vi 1 dag m/lønn.... Jeg har arbeidet i både kommune og i privat sektor. Begge stedene har de praktisert dette. Tror det står noe i arb.miljøloven om dette, men jeg tør ikke si det sikkert... Uansett burde dette vært standard, uansett hvor man jobber! En dag fri er jo alt for lite, som du sier. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Det kommer jo an på hvor man er ansatt det. Ved sykehuset jeg er ansatt har vi 1 dag m/lønn.... Hvorfor er det dårlig? Hvorfor skal tilvenning i barnehage dekkes av arbeidsgiver? 0 Siter
skygge Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Min gutt skal begynne i ny barnehage i høst og jeg får to dager fri fra jobben men uten lønn 0 Siter
emin Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Mannen min jobber i en delvis privat/delvis statlig bedrift og fikk 3 dager fri med lønn da snuppa begynte i barnehagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.