Gå til innhold

NHD- ang ditt svar tidligere!

Anbefalte innlegg

picachu1365380511
Skrevet

Du sa jeg skulle ta 5 mg i 2 mnd. Men er det nok å ta 10 mg i en mnd? For da har jeg jo trappet ned i løpet av 3 mnd sammenhengende.

bugge -jenta
Skrevet

Det var du med cipralexen, var det ikke? Hadde gått på 15 mg, og nå gått på ti en mnd? (Hvis jeg blander deg, ser du bort fra svaret.)

Å bruke tre måneder på nedtrapping er ganske vanlig.

Hvis du er slik som jeg var så gikk det helt greit å slutte uten de store bivirkningene. Da kan man ha litt frihet.

Om du går på ti mg et par uker til, en måned på 5 mg, to uker på 2.5 mg, går det sikkert greit også.

Det går sikkert greit å gå på 5 mg i to mnd, og så slutte.

Det går og sikkert greit å gå på 10 mg et par uker til, og en og en halv måned på 5 mg, og så slutte.

Har NHD gitt deg et råd, hører du selvfølgelig på ham. Ofte er det flere ting som går. Tror hovedproblemet for mange er for rask nedtrapping.

Søren og, nå må jeg visst gå bakover og se om jeg svarer i vilden sky. Tok en liten sjanse på at du hadde gått på Cipralex i et og et halvt år og skulle slutte. Kanskje var det en annen person.

Vh

bugge -jenta
Skrevet

Nå har jeg tittet. Det går helt sikkert greit med en måned på 10 mg, når du føler det har gått greit så langt. Det virker som om kroppen din godtar seponeringen bra, og jeg håper du ikke får så mye ubehag på 5 mg i starten.

Å ta annenhver dag og tredjehver dag på slutten har jeg aldri vært "tilhenger" av.

Da tror jeg man bare tirrer kroppen unødvendig. Uten at jeg vet om det har så mye å si når dosen er veldig lav.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener nedtrapping skal skje over 3 mnd for sikkerhets skyld. Du må gjerne ta 10 mg i seks uker og 5 mg i seks uker.

picachu1365380511
Skrevet

Det var du med cipralexen, var det ikke? Hadde gått på 15 mg, og nå gått på ti en mnd? (Hvis jeg blander deg, ser du bort fra svaret.)

Å bruke tre måneder på nedtrapping er ganske vanlig.

Hvis du er slik som jeg var så gikk det helt greit å slutte uten de store bivirkningene. Da kan man ha litt frihet.

Om du går på ti mg et par uker til, en måned på 5 mg, to uker på 2.5 mg, går det sikkert greit også.

Det går sikkert greit å gå på 5 mg i to mnd, og så slutte.

Det går og sikkert greit å gå på 10 mg et par uker til, og en og en halv måned på 5 mg, og så slutte.

Har NHD gitt deg et råd, hører du selvfølgelig på ham. Ofte er det flere ting som går. Tror hovedproblemet for mange er for rask nedtrapping.

Søren og, nå må jeg visst gå bakover og se om jeg svarer i vilden sky. Tok en liten sjanse på at du hadde gått på Cipralex i et og et halvt år og skulle slutte. Kanskje var det en annen person.

Vh

Takk for svar :) nå tror jeg at jeg vet hvordan jeg skal trappe ned, for å unngå sep.problemer. Har sålangt ikke kjent noe ubehag :)

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...