Gå til innhold

Ru hud på overarmene og lårene blant annet..

Anbefalte innlegg

Jentungen min har ru hud på overarmene og lårene hovedsaklig. Det er "nupper" som er røde på en måte. Det ser ikke ut til at det plager henne noe, men det ser jo ikke så pent ut akkurat. Noen som har tips å komme med? Hva kan det være, hva slags krem kan jeg bruke mot det? Er det noe jeg burde ta opp med helsesøster? Det har blitt nevnt der tidligere, men ikke gjort noe med. Eneste fått tips om krem mot tørr hud...

Fortsetter under...

Kan det være at datteren din rett og slett spiser for mager mat? Min datter hadde den samme nuppete, tørre huden som du beskriver, og det forsvant etter at hun begynte å bruke smør på brødskiva og sluttet å skjære vekk fettet på kotelettene :-)

Sånne nupper har jeg hatt på overarmene i alle år. Det eneste som hjelper meg er trening - har kanskje noe med blodsirkulasjon og svetteutskillelse å gjøre?

Ikke vet jeg.

Men en god fuktighetskrem hjelper noe, jeg anbefaler A-derma Exomega (de har den på apoteket).

I likhet med filiokus81 har jeg også hatt dette på overarmene i alle år siden jeg var barn og de ser ikke ut til å ville gå vekk. Det er ikke skjemmende nå lenger, men jeg bruker hampvott/skrubbekrem og bodylotion for å fjerne tørr hud og få igang blodsirkulasjonen. De blir mindre synlige om sommeren når jeg får litt farge på kroppen, men jeg har gitt opp å bli kvitt dem.

Og by the way; det er ikke fordi jeg er tynn i alle fall, har mer enn nok å gå på for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...