Aramir Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nå kaster jeg meg på bølgen og håper virkelig du kan svare meg, NHD. Jeg har fått diagnosen bipolar 2, men du har sagt at det er svært sjelden man svinger mye innenfor f eks en måned. Det gjør jeg. I hvert fall har jeg gjort det det siste halve året. Fikk diagnosen av en psykiater, fastlegen min er enig, men jeg tviler stadig. Kan det være like sannsynlig at jeg ikke har noen lidelse men ganske enkelt bare har et vanskelig sinn som jeg ikke klarer å håndtere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233985-usikkerhet-rundt-diagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jylland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg tror vi skal ha et avslappet forhold til diagnose(n). Den er kun laget etter ICD-10 skjema for på best mulig måte hjelpe oss. Ikke lure på om diagnosen er feil, men ha den som et verktøy når man kommuniserer med psykiater/lege. Ikke prøve å diagnostisere seg selv,det blir bare rot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233985-usikkerhet-rundt-diagnose/#findComment-1786529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg tror vi skal ha et avslappet forhold til diagnose(n). Den er kun laget etter ICD-10 skjema for på best mulig måte hjelpe oss. Ikke lure på om diagnosen er feil, men ha den som et verktøy når man kommuniserer med psykiater/lege. Ikke prøve å diagnostisere seg selv,det blir bare rot. Du kommer stadig til unsetning du, jylland, rolig og avbalansert virker du også. Men hvis det er feil, hva skjer i forhold til lithium da? Kan et friskt menneske bli skadet av lithium? Ønsker vel egentlig bare å komme meg videre. Uff, nå ble jeg plutselig litt lei meg. Skulle ønske noen kunne overbevise meg om at alt kommer til å ordne seg.At det er håp om å få det bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233985-usikkerhet-rundt-diagnose/#findComment-1786561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jylland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du kommer stadig til unsetning du, jylland, rolig og avbalansert virker du også. Men hvis det er feil, hva skjer i forhold til lithium da? Kan et friskt menneske bli skadet av lithium? Ønsker vel egentlig bare å komme meg videre. Uff, nå ble jeg plutselig litt lei meg. Skulle ønske noen kunne overbevise meg om at alt kommer til å ordne seg.At det er håp om å få det bedre. Intet skjer, Lihtium hjelper deg (oss) til et bedere liv. Et"friskt menneske" vil bare merke Lithium som kalktablett hvis det gis i samme doser som foreskrevet fra spesialist. Et friskt menneske, eksisterer det? Var det ikke E.Fromm som sa at hvis han fant et friskt menneske skulle han kurere det! Har du prøvd AD i tillegg? Mange har nytte av det. Selv fikk jeg ikke noen glede av AD,går bare på 750 mg Orfiril daglig + 10 mg Sobril om kvelden hvis det kniper. Jeg er ikke bare redd jeg og, men livredd. Har en relativt stabil periode nå, men mye stress pga venting på uføre trygd gjør meg urolig/kicker lett på familie, irritabel, you name it. M.a.o;usikkerhet rundt alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233985-usikkerhet-rundt-diagnose/#findComment-1786668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Intet skjer, Lihtium hjelper deg (oss) til et bedere liv. Et"friskt menneske" vil bare merke Lithium som kalktablett hvis det gis i samme doser som foreskrevet fra spesialist. Et friskt menneske, eksisterer det? Var det ikke E.Fromm som sa at hvis han fant et friskt menneske skulle han kurere det! Har du prøvd AD i tillegg? Mange har nytte av det. Selv fikk jeg ikke noen glede av AD,går bare på 750 mg Orfiril daglig + 10 mg Sobril om kvelden hvis det kniper. Jeg er ikke bare redd jeg og, men livredd. Har en relativt stabil periode nå, men mye stress pga venting på uføre trygd gjør meg urolig/kicker lett på familie, irritabel, you name it. M.a.o;usikkerhet rundt alt. Psykiateren min ba meg la være å henge meg opp i diagnosen og ba meg se på lithium som kosttilskudd jeg trengte for å få et bedre liv. Hele poenget var økt livskvalitet, sa h*n. H*n foreslo også å legge på f eks Lamictal eller antipsykotika hvis det skulle bli nødvendig. Har aldri prøvd noen form for AD. Tok Sobril for noen år tilbake, for å få sove. Det var før jeg fikk diagnosen. Jeg var vel litt uheldig fordi jeg kom til en annen psykiater som ba meg slutte med lithium og satse på psykoterapi. Det ble bare helt feil.Orker ikke det. I hvert fall ikke foreløpig. Men nå er jeg i gang med lithium igjen. Håper jeg kan få en god pause fra hele spetakkelt. Det siste halve året har vært en kontinuerlig berg-og-dalbanetur. Rene, skjære marerittet. Håper jeg snart kan falle til ro, akseptere det hele, og begynne å konsentere meg om å leve livet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233985-usikkerhet-rundt-diagnose/#findComment-1786866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.