Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta vår er trassen. Skikkelig trassen. Løper på rommet, slenger døra igjen. Og blir sittende.

Er det skikkelig trassalder på gang her?!

Gutten som er 9 har aldri hatt sånn. Men han er en skikkelig rolig gutt også, da.

Uff, det verste er at hun er ofte sur på venninnene sine også. Særlig ei. Hun kommer ikke mer på besøk, og det skjønner jeg godt. For datra her går inn og slenger døra igjen etter seg hvis hun ikke får det som hun vil.

Jeg vil ikke karakterisere henne som bortskjemt heller. Men ingen vil vel det med sine egne barn...

Jeg gruer meg til tenårene med schnuppa der, altså!

*vurderer å flytte ut i garasjen for en periode, sånn en ti års tid*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234011-trassalder-i-6-7-%C3%A5rsalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ei sånn her i 5-6 års alderen. Vi har også snakket om hvordan hun kan bli i puberteten, og nå er det like før det braker løs :-O

Hun kjefter ikke like mye nå, men er en racer til å snakke for seg/argumentere. Jeg ser at hun er mindre egoistisk overfor vennene sine nå enn hun var i tidligere. Hun er søt mot de, kjeftingen får hun ut her hjemme.

Jeg og henne har hatt noen gode samtaler når de andre har gått til sengs. Kanskje det er en ide..? Jeg sa ingenting om hvor sur og frekk hun kunne være, men fremhevet hvor kjekt det er når hun er hyggelig, snakker i en vennlig tone og samarbeider med de andre.

Jenter er verre enn gutter. Ta en skikkleig prat med henne når humøret er bra. Da er hun mer motakelig for rettledning.

Ja, det må jeg virkelig gjøre, altså. Sånn kan det ikke fortsette. Hun freser og snerrer til oss.

Men verst er det med venninnene. Hun risikerer å bli veldig ensom hvis hun fortsetter sånn...

Det er mye vi foreldre kan tåle men når vi ser våre søte små være "trassige" mot venner er det verre. Tror det ser verre ut enn det er for barn krangler jo mye og det for å lære seg konfliktløsning! Det er greit å ta en prat med henne og finne ut om noe plager henne kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...