Gjest Samfunnskritiker Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 "Det betyr ikke at jeg er hensynsløs, ikke greier å ta andres perspektiv eller at jeg ikke bryr meg." Jo, det betyr det. I tillegg er du egoistisk, og har tanke kun for deg selv, ikke dine barn. Så sitt der og vær fornøyd du:) Men det er min mening... Du får lov å ha din mening! Sandex. Hva mener du med tanker kun for deg selv, og ikke dine barn? Jeg har sosialt og inteligente oppegående barn, og et helt klart forhold til hva jeg vektlegger av sosial kompetanse hos mine barn. Hvor mange foreldre har det? Hvor mange foreldre har et mer tilfeldig valgt sosial kompetanse hos sine barn? Holdninger blir for meg viktig. Jeg syns det hadde vært respektløst å invitere noen en kommer dårlig overens med som er potensiell "uvenn". Jeg syns heller det ikke hadde vært ok, å hatt rasist venner,satanist venner o.l hjemme barne for de di er i samme klasse. Jeg syns vi har en plikt å lære barna hva er en venn, og hvordan er venner mot hverandre, og hva med de menneskene som verken er venn eller uvenn, hvordan behandler man dem? Har ikke du noen fordommer mot f. eks homofile, narkomaner, arbeidsløse, lærere, satanister, prester, innvandrere eller hva det måtte være? Jeg har veldig stor tro på mennesker generellt sett. Så i min omgangskrets kan jeg si det befinner seg "litt av hvert". Men deter kanskje egoisme og selvsentrering det og? Håper for din skyld at du har et bevist forhold til dine holdninger i forhold til andre mennesker, og benytter anledningen til å takke for de hyggelige tankene du har om meg. Jmf innlegget ditt. Du viser stor romslighet ovenfor andre msk virker det ut som! 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Det er tydelig du er i forsvar.. så det kan tyde på dårlig samvittighet (innerst inne) Får håpe det iallefall! Ikke dårlig samvittighet på noen måte. Men i grunn lurer jeg på hvilken relasjon og samhandlingskompetanse du har? Manglende selvinnsikt, eller? Jeg syns mange av innleggene dine minner litt om mobbing, og det er jo det du "forebygger" ved å invitere alle og enhver, i og sær. Du må huske dine holdninger, smitter på dine barn, bevisst og ubevisst. Og tror du, argumentene dine er sterke? 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 "Nå har jeg utstyrt barna mine både med sosiale antenner og en porsjon sunn fornuft." Er du virkelig så naiv at du tar æren for dine barne evt. "sosiale antenner og sunne fornuft", altså? Klart det! Jeg er helt sikker på at jeg kan få det barnet jeg vil! 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Klart det! Jeg er helt sikker på at jeg kan få det barnet jeg vil! Så alle de som har narkomane barn, adhd-barn, uoppdragne barn, late barn, sjenerte barn, brautende barn og alle andre typer barn er med andre ord "skyld" i det selv? Du er sprøyte gal! 0 Siter
grot Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Huff og huff. så lei meg jeg blir Det var ikke meningen. Bare et lite hint om at en smule selvrefleksjon av og til kan være på sin plass:-) 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det er tydelig at alle var enig - da de sto samlet og ikke turde si noe annet. Nå er det slik at mange ikke har plass til å be inn 20-30 stk og som vi alle vet, folk forandrer seg. Jeg regner med ditt barn er invitert siden du ønsker å boikotte. Hva med barna i dette? Ønsker barnet ditt å gå, skal du da nekte? Dette er også "barnas lek" hvem vil be de som en ikke leker med /de som erter en etc.. Om foreldrene er enige, så er det ikke sikkert barna er det. Kanskje dette barnet ikke liker mange, og har selv bestemt hvem det vil be. Dessverre kan en ikke holde på en sånn regel, alle eller ingen - mennesker forandrer seg like fort som de bytter sokker.. Synd på de barna som ikke ble bedt, men ikke skvis ut ditt eget barn og sett det som målskive. La barnet selv bestemme. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Så alle de som har narkomane barn, adhd-barn, uoppdragne barn, late barn, sjenerte barn, brautende barn og alle andre typer barn er med andre ord "skyld" i det selv? Du er sprøyte gal! Nei, jeg tror ikke det spiller noen rolle, hvilken oppveksvilkår barn har. Så for all del, slutt å tenk barneoppdragelse og sunn fornuft, for ingenting av det du gjør gangner barnet ditt. Hvorfor gjør du det da? Det er lov å tenke, bruke de små grå. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Nei, jeg tror ikke det spiller noen rolle, hvilken oppveksvilkår barn har. Så for all del, slutt å tenk barneoppdragelse og sunn fornuft, for ingenting av det du gjør gangner barnet ditt. Hvorfor gjør du det da? Det er lov å tenke, bruke de små grå. Kalendria. Jeg får tro du skjønte ironien. Selvfølgelig mener jeg at det nytter å ha et bevisst forhold til barn og barneoppdragelse. Og ja, jeg tror mange barn som utsettes for omsorgssvikt i en eller annen form,sliter som voksne individer. Om visst det er foreldrenes skyld? Tja, hva er et sosialt problem og når er det et sosialt problem for hvem? Jeg tror også at dersom en ikke er i stand til å grensesette barna sine, lære dem noen normer og verdier for sammfunnslivet, gi masse støtte og kjærlighet, så gjør dette noe med små barnesinn. Men mulig jeg tar feil. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Sandex. Hva mener du med tanker kun for deg selv, og ikke dine barn? Jeg har sosialt og inteligente oppegående barn, og et helt klart forhold til hva jeg vektlegger av sosial kompetanse hos mine barn. Hvor mange foreldre har det? Hvor mange foreldre har et mer tilfeldig valgt sosial kompetanse hos sine barn? Holdninger blir for meg viktig. Jeg syns det hadde vært respektløst å invitere noen en kommer dårlig overens med som er potensiell "uvenn". Jeg syns heller det ikke hadde vært ok, å hatt rasist venner,satanist venner o.l hjemme barne for de di er i samme klasse. Jeg syns vi har en plikt å lære barna hva er en venn, og hvordan er venner mot hverandre, og hva med de menneskene som verken er venn eller uvenn, hvordan behandler man dem? Har ikke du noen fordommer mot f. eks homofile, narkomaner, arbeidsløse, lærere, satanister, prester, innvandrere eller hva det måtte være? Jeg har veldig stor tro på mennesker generellt sett. Så i min omgangskrets kan jeg si det befinner seg "litt av hvert". Men deter kanskje egoisme og selvsentrering det og? Håper for din skyld at du har et bevist forhold til dine holdninger i forhold til andre mennesker, og benytter anledningen til å takke for de hyggelige tankene du har om meg. Jmf innlegget ditt. Du viser stor romslighet ovenfor andre msk virker det ut som! Jo, takk det samme! Et barn får ikke sosial intelligens ved å lære ¨å ikke inkludere andre! - det er min mening! MEN - du kan gjerne tro det! Så lenge dine egne barn har det tilsynelatende bra, så bryr du deg heller ikke om andre sine barn, kanskje? Ikke vet jeg, men det virker sånn... Trist men sant.. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Ikke dårlig samvittighet på noen måte. Men i grunn lurer jeg på hvilken relasjon og samhandlingskompetanse du har? Manglende selvinnsikt, eller? Jeg syns mange av innleggene dine minner litt om mobbing, og det er jo det du "forebygger" ved å invitere alle og enhver, i og sær. Du må huske dine holdninger, smitter på dine barn, bevisst og ubevisst. Og tror du, argumentene dine er sterke? Sprøyte gal... mener nå jeg også! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 For noe tull. På skolen vokser vennskap, noen blir bedre venner enn andre. Det skal man liksom holde skjult da? Tror faktisk ikke at barn tar skade av å se at de ikke alltid blir bedt. Jeg tror de tar mer skade av foreldre som skal ordne opp og ringer og styrer og presser. Barn må lære at livet ikke er rettferdig. Hvis de aldri opplever å bli avvist mens de er små får de sjokk den første gangen kjæresten slår opp med dem. Jeg vet om tre unge gutter som har hengt seg pga kjærlighetssorg, kanskje burde de få lære at å bli avvist betyr ikke at livet er over? Det er en del av livet som ingen slipper unna. Nei, slutt å sy puter under armene på barna og innbille dem at verden er perfekt, og er den ikke perfekt så ordner mamma opp. Tror samfunnskritikeren skriver under forskjellige nick, for å få litt støtte:) hehe 0 Siter
Gjest nei nei og nei Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Tror samfunnskritikeren skriver under forskjellige nick, for å få litt støtte:) hehe Webmaster er snar med å kommentere det når folk opererer med ulike nick i samme tråd. Er det så usannsynlig at fler enn en er uenig med deg? 0 Siter
Gjest endra Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Poden begynner på skolen til høsten. De har gått bort fra klasser der. I hans "trinn" er det 40 unger, i hans "gruppe" er det 20, 10 av hvert kjønn. Hadde det vært i fjor, ville jeg ikke hatt mulighet til mer enn 5-6 unger i leiligheta, men etter utbyggingen av stua skal jeg nå klare noen flere. Uansett er det mange som har små leiligheter. Må disse leie lokale for å at deres barn skal ha bursdag? Synes det der med alle-eller-ingen høres ut som en veldig dårlig regel, og at det kanskje virker så stigmatiserende for "fattige" foreldre at de ikke tør protestere. Ingen kan vel "tvinge" noen til å invitere flere barn enn de har plass til/har råd til? Det er da vanlig å ha flere enn fire fem gjester. Sønnen min hadde blitt kjempeskuffet om han bare skulle fått be så få. Lite pakker hadde det også blitt. Man kan som regel få det til om man vil Der det er hjertrom er det husrom. Hadde jeg hatt så liten plass ville jeg nok spart for å leige dagen ute, En bursdag er svært viktig for et barn i den alderen. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jo, takk det samme! Et barn får ikke sosial intelligens ved å lære ¨å ikke inkludere andre! - det er min mening! MEN - du kan gjerne tro det! Så lenge dine egne barn har det tilsynelatende bra, så bryr du deg heller ikke om andre sine barn, kanskje? Ikke vet jeg, men det virker sånn... Trist men sant.. Hvor gammel er du egentlig? 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Tror samfunnskritikeren skriver under forskjellige nick, for å få litt støtte:) hehe ? var jo veldig saklig. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Det er da vanlig å ha flere enn fire fem gjester. Sønnen min hadde blitt kjempeskuffet om han bare skulle fått be så få. Lite pakker hadde det også blitt. Man kan som regel få det til om man vil Der det er hjertrom er det husrom. Hadde jeg hatt så liten plass ville jeg nok spart for å leige dagen ute, En bursdag er svært viktig for et barn i den alderen. Det er forskjell på 4-5 og 10-20 gjester. Og det har ingenting med hjerterom å gjøre. Vet ikke hva leilighetsprisene er der du bor, men her må du fort bla opp et par millioner for 60-70 m2. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 ? var jo veldig saklig. jepp:) Gidder faktisk ikke mer:) Så barnslig er jeg. Ingenting går inn tydeligvis 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Hvorfor skal klassen splittes opp da?!Foreldre som deg gjør til at klassemiljøet blir dårlig! Hvor reflektert er du på en skala 1-10? Jeg leser innleggene dine, og tenker hvergang; du veren for en selvinnsikt! 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Nei, nei.. Ikke det jeg mente.. Hvorfor skal foreldre splitte klassen mer ved å invitere bare en del av guttene /jentene... Hva med de barna som da ALDRI blir bedt i bursdag? Det blir gjerne et mindre antall barn som ingen vil invitere da.. Da er dere med på å splitte klassen. Dersom alle greier å lære barna sine å skille mellom venner og ikke venner, dersom alle greier å lære barna sine rasjonelle valg og riktige valg for barnet selv, hvordan i H skal det da gå an at de samme barna aldri blir bedt??? Selv har jeg venner av "verste" sort, narkoman blant annet, men for meg er nettopp denne en oppriktig venn! Og hva kjennetegner en god venn, har du tenkt over det noen gang? 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Om du inviterer 1 jente i klassen, så er vel saken en helt annen Men å la barna velge ut de de liker best, så faller alltid noen helt utenfor, og får aldri være med i bursdag. .DET er unødvendig sårt.. Min guttunge har innimellom HATET et par gutter i klassen (sier han) og om ting er vanskelige i klassen, så kan dette faktisk bedre seg om alle feirer bursdag i lag! De har det jo kjempeflott i lag på fritiden Og da blir klassemiljøet på skolen bedre.. Slik er det iallefall hos oss! Til og med verstingene i klassen er ganske ok å ha med å gjøre Til og med verstingene... sier du, dermed har du budratt til å ekskludere, gjøre noen litt anerledes. For meg finnes det nemlig ingen verstinger, alle har sin historie og sine ting, slik er det bare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.