Sukkersjokk Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg har en 17 år gammel kjæreste med schizoid personlighetsforstyrrelse. Vi er tidlig i forholdet, men jeg merker allerede at ting ikke er som det skal være mellom oss. Jeg føler ofte at kjæresten min har manglende interesse for meg, og at han unngår meg, selv om jeg er mer eller mindre overbevisst om at han elsker meg. Jeg vet at han har behov for en tenkepause i ny og né, og at han tidvis ønsker å isolere seg fra omverden for en kort periode. Jeg var klar over at han hadde disse trekkene ved seg allerede før vi ble sammen. Etter hvert som vi ble mer og mer glade i hverandre gjorde vi ofte avtaler om å treffes, eller å reise bort sammen. 90% av disse avtalene blir brudt eller utsatt. Da føler jeg meg med én gang usikker på forholdet vårt, og på hans følelser for meg. Han drikker alkohol ofte, og han tar beroligende midler fordi han har tilgang til et ungdomsmiljø som ikke er helt bra. Jeg selv er et par år eldre enn ham, og jeg har noe mer tålmodighet, modenhet og livserfaring enn ham. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare å holde motet oppe. Han har store planer for oss. Tradisjonelle og realistiske fremtidsutsikter for oss to sammen. Men vi står på stedet hvil. Jeg trodde jeg gikk inn i dette forholdet med åpne øyne, men jeg ser at jeg muligens er i ferd med å utsette meg selv for vanskelige utfordringer fremover hvis jeg velger å holde på ham. Og jeg vil jo prøve på. Jeg har ikke sagt at jeg vil ha det enkelt, men jeg vil vite hva jeg kan gjøre for å legge ting til rette slik at det blir enklest mulig for oss å leve sammen. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva jeg skal være på vakt for, hvordan jeg skal oppføre meg, hvilke reaksjoner og skuffelser jeg kan forvente meg fremover. Vil dette bli bedre? Er dette en håpløs situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234058-kj%C3%A6resten-min-har-personlighetsforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fallen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Han er jo ung, så personligheten er nok ikke ferdig modnet. Men man vet jo ikke i hvilken retning den vil utvikle seg. Til det bedre eller værre. Til syvene og sist er det vel følelsene din for han som og styrken på dem som gjør valget for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234058-kj%C3%A6resten-min-har-personlighetsforstyrrelser/#findComment-1787280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carwing Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er ikke i tvil hva jeg ville gjort. Dersom jeg ikke ville ha en mengde problemer i fremtiden ville jeg gått. Helt klart. Jeg ville hatt en gjensidig relasjon til min ektemake hvor vi befant oss på omtrent samme nivå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234058-kj%C3%A6resten-min-har-personlighetsforstyrrelser/#findComment-1787354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.