Gjest lei og frustrert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei! Den kommende uken blir jeg innlagt på sykehuset for anoreksi, og jeg synes virkelig det ikke er nødvendig. Jeg har begynt å spise litt, men jeg har veldig mange dager ikke spist noe også, men det vet ikke legen eller psykiateren min. Og jeg har sagt at det virkelig ikke hjelper å legge meg inn heller, for jeg kommer til å nekte.Men så sier de at jeg blir innlagt på en slags tvangsparagraf, at de kan holde meg tilbake, og jeg lurer virkelig på hva som kommer til å skje den neste uka. For jeg kommer til å nekte å spise det de skal ha meg til å spise, og hva gjør de da? De kan jo ikke tvinge maten inn i munnen på meg. Og en annen ting er at jeg kommer vel ikke til å møte opp på sykehuset mitt med en koffert, når jeg ikke vil det her selv engang. Og hva skal jeg på en medisinsk avdeling å gjøre, når jeg er fult oppegående. Jeg føler meg i god form, har masse energi, og dessuten er jeg ikke sånn avmagret som en Belsen fange heller. Jeg har vært sånn som jeg er nå i 2 måneder, og jeg har holdt meg stabil ( 176cm og 36kilo) De sier også at jeg må regne med innleggelse på en psykiatrisk avdeling, som ligger på sykehuset, men hallo, jeg er jo ikke sånn syk heller.Hva skal de liksom gjøre der da? Jeg synes det her er bare bortkastet og jeg er lei! Ikke av sykdommen,for den er det eneste jeg har. Foreldrene mine bor laaaangt unna, og vi har ikke noe kontakt, så de vet ingenting om meg og denne "sykdommen", men det å ikke spise er det eneste jeg føler jeg har kontroll over, og nå skal de ødelegge det, altså legen og psykiateren. Er sinna og frustrert, man kan jo ikke gjøre noe mot folks vilje på denne måten? Gråt i timen hos psykiateren forrige gang, men det virket ikke som han brydde seg...og nå skal de fore meg opp, som om det gjør saken bedre...... Hva skal jeg gjøre? Ikke si at jeg skal gå med på å bli innlagt, for det kommer ikke til å skje. Da må de bære meg inn der, for jeg setter ikke mine ben inn på det sykehuset! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest måltider er viktige Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvorfor er det så viktig å ikke spise noe? Du veier altfor lite, og kroppen trenger måltider hver dag. Jeg ønsker deg lykke til, og lege/psykiater vet nok hva de gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eklaa Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er dette bare tull eller? 176 og 36 kilo? Da er du jo døden nær! Og du er virkelig veldig syk. Anoreksia er en psykisk sykdom som også rammer det fysiske og du kan dø!! Såklart du må spise! De kommer til å fore deg med sonde om du nekter, og du VET innerst inne at du må gjennom dette, du MÅ bli frisk og opp i hvertfall 50 kg for å være sunn og frisk. Det blir ikke lett, særlig ikke når du ikke engang innser at du er skikkelig syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest måltider er viktig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er dette bare tull eller? 176 og 36 kilo? Da er du jo døden nær! Og du er virkelig veldig syk. Anoreksia er en psykisk sykdom som også rammer det fysiske og du kan dø!! Såklart du må spise! De kommer til å fore deg med sonde om du nekter, og du VET innerst inne at du må gjennom dette, du MÅ bli frisk og opp i hvertfall 50 kg for å være sunn og frisk. Det blir ikke lett, særlig ikke når du ikke engang innser at du er skikkelig syk. Det er sant. Hun innser faktisk ikke hvor ille det er og at hun kan dø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei og frustrert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er dette bare tull eller? 176 og 36 kilo? Da er du jo døden nær! Og du er virkelig veldig syk. Anoreksia er en psykisk sykdom som også rammer det fysiske og du kan dø!! Såklart du må spise! De kommer til å fore deg med sonde om du nekter, og du VET innerst inne at du må gjennom dette, du MÅ bli frisk og opp i hvertfall 50 kg for å være sunn og frisk. Det blir ikke lett, særlig ikke når du ikke engang innser at du er skikkelig syk. Med Sonde? Hva er det? Jeg innser at jeg er syk på en måte, for jeg skjønner jo at det ikke er normalt å ikke spise, men jeg føler meg jo bra for det. Ellers hadde jeg ikke orket å trene eller gå oppreist. Drikker mye kaffe, vann og te da. Skal til legen igjen nå om noen timer, men jeg drar ikke. Jeg orker ikke mer, for hvis det er det her de planlegger, så kan de bare planlegge uten at jeg er der, for jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten her. Jeg er tross alt 20 år, og er myndig. Jeg har sagt til legen min at jeg spiser,så det er nok ikke derfor han vil ha meg lagt inn der. Jeg ser ikke så tynn ut, for jeg har VELDIG spinkel beinbygning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du veier mindre enn min 12-åring som er veldig tynn og et sted mellom 1.50-1.60 høy. Du er åpenbart syk, men forstår det ikke selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 "For jeg kommer til å nekte å spise det de skal ha meg til å spise, og hva gjør de da?" De gir deg sondenæring. Det aller første du får, blir antakelig væske med litt næringssalter, som drypp. Når alt kroppsfett er borte, tæres det på muskler og organer, og det ender med døden. De legger deg inn for å unngå det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Med Sonde? Hva er det? Jeg innser at jeg er syk på en måte, for jeg skjønner jo at det ikke er normalt å ikke spise, men jeg føler meg jo bra for det. Ellers hadde jeg ikke orket å trene eller gå oppreist. Drikker mye kaffe, vann og te da. Skal til legen igjen nå om noen timer, men jeg drar ikke. Jeg orker ikke mer, for hvis det er det her de planlegger, så kan de bare planlegge uten at jeg er der, for jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten her. Jeg er tross alt 20 år, og er myndig. Jeg har sagt til legen min at jeg spiser,så det er nok ikke derfor han vil ha meg lagt inn der. Jeg ser ikke så tynn ut, for jeg har VELDIG spinkel beinbygning. Sonde er sånn slange inn i nesa som du kanskje har sett på premature barn og / eller de som har alvorlige fordøyelsesproblemer. Gjennom den får du (flytende) næring til å gå rett inn i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Med Sonde? Hva er det? Jeg innser at jeg er syk på en måte, for jeg skjønner jo at det ikke er normalt å ikke spise, men jeg føler meg jo bra for det. Ellers hadde jeg ikke orket å trene eller gå oppreist. Drikker mye kaffe, vann og te da. Skal til legen igjen nå om noen timer, men jeg drar ikke. Jeg orker ikke mer, for hvis det er det her de planlegger, så kan de bare planlegge uten at jeg er der, for jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten her. Jeg er tross alt 20 år, og er myndig. Jeg har sagt til legen min at jeg spiser,så det er nok ikke derfor han vil ha meg lagt inn der. Jeg ser ikke så tynn ut, for jeg har VELDIG spinkel beinbygning. "Jeg ser ikke så tynn ut, for jeg har VELDIG spinkel beinbygning" Kjære deg, det hjelper ikke om du har spinkel benbygning. Du står likevel med en fot i graven, med den vekten der. Jeg er også veldig spinkelt bygd. Jeg er 1.72 og veier 53 kilo. De fleste vil si at jeg er tynn til tross for at jeg har spinkel benbygning. Du skjønner åpenbart ikke hvor syk du er. Hvis du nekter å la deg legge inn, kommer du ikke til å leve lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei og frustrert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 "For jeg kommer til å nekte å spise det de skal ha meg til å spise, og hva gjør de da?" De gir deg sondenæring. Det aller første du får, blir antakelig væske med litt næringssalter, som drypp. Når alt kroppsfett er borte, tæres det på muskler og organer, og det ender med døden. De legger deg inn for å unngå det. Slange gjennom nesa? Herregud, det er jo helt sykt da! Da sier jeg at jeg skal gå opp i vekt på egenhånd altså! For slange i nesa, det fungerer iallefall ikke. Jeg kommer ikke til å møte opp på noe som helst lenger uansett. Jeg skjønner at jeg er syk! Jeg skjønner virkelig det, men jeg orker ikke spise for det, for da får jeg helt noja. Blir gal rett og slett...prøvde for tre dager siden, jeg prøvde virkelig, men da måtte jeg ut å løpe 2 timer etterpå og skalv som et aspeløv mens jeg spiste. Nei,skal nok ordne meg på en eller annen måte, men å ligge i en seng på sykehuset, det får de meg ikke til å gjøre altså. Og jeg er heldigvis myndig, så de kan ikke komme med den at jeg er under 18år og ikke kan bestemme over meg selv. Tror jeg skal ringe legen min å snakke med han, for jeg skal jo ikke møte opp der. Tørr ikke det, for det er sånn kroppslig undersøkelse hver eneste gang og veiing orker jeg heller ikke..må jo drikke litervis med vann før jeg drar også. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå jeg. Skal prøve å spise noe. Må prøve! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eklaa Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Med Sonde? Hva er det? Jeg innser at jeg er syk på en måte, for jeg skjønner jo at det ikke er normalt å ikke spise, men jeg føler meg jo bra for det. Ellers hadde jeg ikke orket å trene eller gå oppreist. Drikker mye kaffe, vann og te da. Skal til legen igjen nå om noen timer, men jeg drar ikke. Jeg orker ikke mer, for hvis det er det her de planlegger, så kan de bare planlegge uten at jeg er der, for jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten her. Jeg er tross alt 20 år, og er myndig. Jeg har sagt til legen min at jeg spiser,så det er nok ikke derfor han vil ha meg lagt inn der. Jeg ser ikke så tynn ut, for jeg har VELDIG spinkel beinbygning. Uansett hvordan bebygging du har så ser du sykelig tynn ut med den høyden og vekten ,men du ser det ikke selv, det er jo en del av sykdommen. Vil du dø? Du kommer til å dø om du ikke lar folk hjelpe deg, slik du sulteforer kroppen din. Hvorfor gjør du det? Hvorfor kan du ikke bare spise litt? nok til å ikke være syk? DA viser du jo virkelig at DU har kontrollen over kroppen og ikke omvendt som nå. For NÅ er det virkelig IKKE du som har kontroll selv om du tror det. NÅ kontrollerer SYKDOMMEN kroppen din. Dra til legen og la de hjelpe deg, kroppen din tar store skader av å være så tynn, og det er noe du må slite med hele livet om du ikke hjleper den litt. Ta kontroll over kroppen din nå og få hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lueches Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Slange gjennom nesa? Herregud, det er jo helt sykt da! Da sier jeg at jeg skal gå opp i vekt på egenhånd altså! For slange i nesa, det fungerer iallefall ikke. Jeg kommer ikke til å møte opp på noe som helst lenger uansett. Jeg skjønner at jeg er syk! Jeg skjønner virkelig det, men jeg orker ikke spise for det, for da får jeg helt noja. Blir gal rett og slett...prøvde for tre dager siden, jeg prøvde virkelig, men da måtte jeg ut å løpe 2 timer etterpå og skalv som et aspeløv mens jeg spiste. Nei,skal nok ordne meg på en eller annen måte, men å ligge i en seng på sykehuset, det får de meg ikke til å gjøre altså. Og jeg er heldigvis myndig, så de kan ikke komme med den at jeg er under 18år og ikke kan bestemme over meg selv. Tror jeg skal ringe legen min å snakke med han, for jeg skal jo ikke møte opp der. Tørr ikke det, for det er sånn kroppslig undersøkelse hver eneste gang og veiing orker jeg heller ikke..må jo drikke litervis med vann før jeg drar også. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå jeg. Skal prøve å spise noe. Må prøve! Det nytter ikke om du er aldri så myndig. Du blir innlagt med tvang. Derfor det heter tvangsbehandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Slange gjennom nesa? Herregud, det er jo helt sykt da! Da sier jeg at jeg skal gå opp i vekt på egenhånd altså! For slange i nesa, det fungerer iallefall ikke. Jeg kommer ikke til å møte opp på noe som helst lenger uansett. Jeg skjønner at jeg er syk! Jeg skjønner virkelig det, men jeg orker ikke spise for det, for da får jeg helt noja. Blir gal rett og slett...prøvde for tre dager siden, jeg prøvde virkelig, men da måtte jeg ut å løpe 2 timer etterpå og skalv som et aspeløv mens jeg spiste. Nei,skal nok ordne meg på en eller annen måte, men å ligge i en seng på sykehuset, det får de meg ikke til å gjøre altså. Og jeg er heldigvis myndig, så de kan ikke komme med den at jeg er under 18år og ikke kan bestemme over meg selv. Tror jeg skal ringe legen min å snakke med han, for jeg skal jo ikke møte opp der. Tørr ikke det, for det er sånn kroppslig undersøkelse hver eneste gang og veiing orker jeg heller ikke..må jo drikke litervis med vann før jeg drar også. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå jeg. Skal prøve å spise noe. Må prøve! Det er fint at du forstår at du er syk. Det beste hadde vært om du også forsto at innleggelsen og behandlingen ville hjelpe deg, antakelig mer enn dine egne forsøk vil gjøre. Du trenger ikke ligge i noen seng etter at du er frakoplet dryppet. Det er godt mulig at du vil slippe sondenæring dersom de ser at du spiser, men de kommer til å kontrollere deg og undersøke deg. Du kommer ikke til å bli så mye mer enn 20 år hvis du ikke tar imot hjelp. Det er mulig jeg burde beklage at jeg sier det rett ut, men jeg tror du er kommet for langt til at godsnakk hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei og frustert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Uansett hvordan bebygging du har så ser du sykelig tynn ut med den høyden og vekten ,men du ser det ikke selv, det er jo en del av sykdommen. Vil du dø? Du kommer til å dø om du ikke lar folk hjelpe deg, slik du sulteforer kroppen din. Hvorfor gjør du det? Hvorfor kan du ikke bare spise litt? nok til å ikke være syk? DA viser du jo virkelig at DU har kontrollen over kroppen og ikke omvendt som nå. For NÅ er det virkelig IKKE du som har kontroll selv om du tror det. NÅ kontrollerer SYKDOMMEN kroppen din. Dra til legen og la de hjelpe deg, kroppen din tar store skader av å være så tynn, og det er noe du må slite med hele livet om du ikke hjleper den litt. Ta kontroll over kroppen din nå og få hjelp! Jeg har ringt og snakket med legen min på telefonen nå. Sa at jeg ikke ville komme, men så sier han at hvis ikke jeg tropper opp der om to timer kommer det noen hjem for å hente meg til lege kontoret. Også fikk jeg telefon fra psykiateren min, om at innleggelsen skal skje idag. Jeg blir her hjemme, for noe sykehus er ikke greia for meg. Sa jeg hadde spist også...men så får jeg den kommentaren her: har du spist, eller tror du at du har spist? Nytter ikke med noe slange eller vanlig mat her altså, og det kommer ikke noen på sykehuset til å få meg til å gjøre heller. Jeg er sta og står på mitt. Jeg er et sta beist og kan bli veldig sinna når ting går meg i mot, og nå føler jeg at alle motarbeider meg. Jeg vil ikke dø, er ikke det som er hensikten, men jeg vil ikke opp i vekt, og jeg vil ikke spise, for jeg er ikke særlig sulten heller føler jeg.. Hva skjer på psykiatrisk egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eklaa Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har ringt og snakket med legen min på telefonen nå. Sa at jeg ikke ville komme, men så sier han at hvis ikke jeg tropper opp der om to timer kommer det noen hjem for å hente meg til lege kontoret. Også fikk jeg telefon fra psykiateren min, om at innleggelsen skal skje idag. Jeg blir her hjemme, for noe sykehus er ikke greia for meg. Sa jeg hadde spist også...men så får jeg den kommentaren her: har du spist, eller tror du at du har spist? Nytter ikke med noe slange eller vanlig mat her altså, og det kommer ikke noen på sykehuset til å få meg til å gjøre heller. Jeg er sta og står på mitt. Jeg er et sta beist og kan bli veldig sinna når ting går meg i mot, og nå føler jeg at alle motarbeider meg. Jeg vil ikke dø, er ikke det som er hensikten, men jeg vil ikke opp i vekt, og jeg vil ikke spise, for jeg er ikke særlig sulten heller føler jeg.. Hva skjer på psykiatrisk egentlig? Hvis du ikke vil spise og ikke tar imot hjelp så DØR du. Enkelt og greit, og med tanke på vekt og høyde på deg og det at de vurderer tvang, så er det ikke lenge til heller. Det er fakta. Og da vinner sykdommen over deg... Hvis du bare møter opp lar de hjelpe deg så går det mye greiere, slipper all tvang osv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei og frustrert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvis du ikke vil spise og ikke tar imot hjelp så DØR du. Enkelt og greit, og med tanke på vekt og høyde på deg og det at de vurderer tvang, så er det ikke lenge til heller. Det er fakta. Og da vinner sykdommen over deg... Hvis du bare møter opp lar de hjelpe deg så går det mye greiere, slipper all tvang osv. Lykke til! Men hva om jeg rett og slett nekter helt plent da? HVordan skal de få gjennomført det de planlegger da? Jeg VET at jeg ikke kommer til å gjøre det her frivillig, for det har jeg allerede bestemt meg for. Jeg vil ikke ha den hjelpen de tilbyr, sånn er det bare. Hvem sier liksom ja takk til sykehus, sånn slange, gå opp i vekt og ha treningsforbud. Jeg er treningsnarkoman! Har forresten bra blodprøver, eneste var lav kalium-natrium balanse eller noe? Men blodprosent og alt var ok. Jeg er ikke dehydrert heller, for jeg drikker masse. flere liter hver dag! takk for alle svar, føler meg som en egoist som skriver her nå egentlig, men idag føler jeg det er kaos i hodet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vært der selv Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Men hva om jeg rett og slett nekter helt plent da? HVordan skal de få gjennomført det de planlegger da? Jeg VET at jeg ikke kommer til å gjøre det her frivillig, for det har jeg allerede bestemt meg for. Jeg vil ikke ha den hjelpen de tilbyr, sånn er det bare. Hvem sier liksom ja takk til sykehus, sånn slange, gå opp i vekt og ha treningsforbud. Jeg er treningsnarkoman! Har forresten bra blodprøver, eneste var lav kalium-natrium balanse eller noe? Men blodprosent og alt var ok. Jeg er ikke dehydrert heller, for jeg drikker masse. flere liter hver dag! takk for alle svar, føler meg som en egoist som skriver her nå egentlig, men idag føler jeg det er kaos i hodet mitt. Det nytter ikke hvor mye du nekter, blir det tvangsvedtak blir det gjennomført. Uansett hvor mye du kjemper i mot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eklaa Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Men hva om jeg rett og slett nekter helt plent da? HVordan skal de få gjennomført det de planlegger da? Jeg VET at jeg ikke kommer til å gjøre det her frivillig, for det har jeg allerede bestemt meg for. Jeg vil ikke ha den hjelpen de tilbyr, sånn er det bare. Hvem sier liksom ja takk til sykehus, sånn slange, gå opp i vekt og ha treningsforbud. Jeg er treningsnarkoman! Har forresten bra blodprøver, eneste var lav kalium-natrium balanse eller noe? Men blodprosent og alt var ok. Jeg er ikke dehydrert heller, for jeg drikker masse. flere liter hver dag! takk for alle svar, føler meg som en egoist som skriver her nå egentlig, men idag føler jeg det er kaos i hodet mitt. Hvis du nekter dem så dør du. De kommer ikke til å la deg slippe lett for de vil jo at du skal leve å ha det bra. En del av sykdommen gjør at du ikke skjønner hvor syk du er og at du faktisk ikke har så mye energi. Og det med treningsnarkoman er også en del av det, du må jo trene for å ikke gå opp i vekt. Det bestemmer sykdommen for deg. Du har overhodet ikke kontroll selv lenger og det er jo trist. Alt blir styrt av sykdommen og enda så tror du at DU har kontroll... Man greier faktisk ikke bli frisk alene, hvertfall ikke når man ikke innser hva sykdommen er og gjør med deg som du... Du har valget her, dø eller få den hjelpen du ikke vil ha! Hva med å få litt støtte fra venner/familie/(kjæreste)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Kjære deg, husk at de gjør dette for å hjelpe deg, ikke for å straffe deg! Jeg vet det er vanskelig å forstå for jeg har selv en spiseforstyrrelse. Hvis du ikke stoler på legen og psykiateren så kanskje du stoler på oss her? Når du er 1.76 cm så er normalvekten din på mellom 57 og 77 kilo (BMI 18,5-25). Din BMI er nå på 11,6. Det er så lavt at du kan dø når som helst! Hvis du nekter å spise på sykehuset kommer de til å mate deg gjennom sonde, enten du vil eller ei. Men du får nok lov til å drikke næringsdrikken selv. Kanskje det er lettere for deg enn å spise? Jeg anbefaler deg å samarbeide med de og gå opp noen kilo sånn at du slipper å bli behandlet med tvang. For du slipper ikke unna uansett hvor mye du nekter. Det kan jeg love deg. Og du, uansett om du drikker 3 kilo med vann så blir du innlagt. Du veier uansett for lite. Jeg ønsker deg lykke til og håper på at du stoler på meg når jeg sier at du MÅ opp i vekt og at de gjør dette for å hjelpe deg. Noen ganger kan leger og andre bli litt sinte og da er det lett å føle at de gjør dette mot deg av ondskap, men det gjør de ikke. De kan bli sinte og frustrerte fordi de blir så bekymret og føler at de ikke når inn til anoreksipasientene sine. Tro meg, du kommer til å være glad for denne hjelpen når du har blitt bedre! Du bare innser det ikke ennå for sånn er det å ha en SF. Skal tenke på deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 "Jeg føler meg i god form, har masse energi, og dessuten er jeg ikke sånn avmagret som en Belsen fange heller. Jeg har vært sånn som jeg er nå i 2 måneder, og jeg har holdt meg stabil ( 176cm og 36kilo)" Du _er_ vanvittig avmagret! Min mor var 150 cm og veide 36 kilo da hun døde og hun var kun skinn og bein! Men anorektikere ser jo bare en fettklump i speilet der vi andre, friske, ser et skjelett så det er jo helt normalt det du sier. Og full av energi kan du umulig være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234083-innlagt-for-anoreksia-nhd/#findComment-1787799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.