Gjest eljo Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Nei, vi prioriterer heller ikke huset. Har nettopp hatt besøk av barnas mormor, og hun påpekte nemlig støvet på listene våre, samtidig med at ungene ikke akkurat oppførte seg eksemplarisk, nei. Fikk bare litt nok i kveld. Faren min ble dradd i ansiktet og maste på at de skulle gå med en gang. Og de renner ikke akkutrat ned dørene her. Ble faktisk lei meg for det.... Huff, det har hun _ingenting_ med! Og jeg blir stresse selv jeg når poden er sånn passe overgira fordi han er sliten, men det er uhøflig å oppføre seg sånn likevel! hvis noen kommer på besøk til _mitt hus_ får de ta de støvdottene som ligger der de ligger, i hvertfall de som ligger på _listene_ og oppå skapene og i utilgjengelige kroker! 0 Siter
Tonette Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Du har min fulle sympati. Jeg har to på 2 1/2 og 4 1/2, og enegien min er på et lavmål. Føler at jeg ikke får gjort noe av det jeg skulle ha gjort. Huset flyter og hagen gror over. Får heldigvis god støtte og forståelse av besteforeldrene, men de bor langt vekke, så det er ikke så ofte de kan avlaste oss. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Bare venn deg til at desember og mai / juni er unntakstilstander. Det blir bare verre når begge begynner på skolen, det er en evig runddans mellom avslutninger og arrangementer som krever at de skal ha med seg spesielle ting som du må ordne med, selv om de ikke går på mange aktiviteter. Neste uke skal førsteklassingen på to forskjellige turer som krever utstyr og mer "avansert" mat enn vanlig, begge er i skolens regi. Jeg kjenner meg ofte sliten allerede før jeg kommer på jobb på slike spesielle dager hvor jeg må pakke tursekker i 7-tiden om morgenen. Men snart er det ferietid og kjøleskapet tømmes for lapper med forpliktelser Var moren din hjemmeværende? Jeg hørte en gang at noen hadde forsket seg fram til at de småbarnsmødre som selv hadde hatt yrkesaktive mødre, følte mer støtte fra dem (altså ikke nødvendigvis mottok mer praktisk hjelp) enn de som hadde hatt hjemmeværende. Hadde moren min (som ikke var hjemmeværende) sagt noe om støvdotter, hadde jeg mint henne på at hun hadde vaskehjelp. Jeg synes du / dere har lov til å prioritere selv. Ingen klarer alt på en gang, og familien din er ikke tjent med at du sliter deg ut på husarbeid. Jeg tror jeg var veldig urettferdig mot moren min i går. Jeg var bare så sliten og fortvilet! moren min var ikke hjemmeværende, men har alltid jobbet MYE (lege). Så grunnen til at hun påpekte støvdottene var at hun ønsket at jeg skulle skaffe meg vaskehjelp, evnt at hun skulle komme hit å vaske selv (!!!). Vi hadde også vaskehjelp da jeg var liten, begge foreldrenen mine har alltid jobbet mye og vært veldig aktive på alle hold. Hun er egentlig ikke typen til å påpeke "mangler" hverken hos meg eller ungene (men svigersønnen kan få gjennomgå dersom han ikke behandler ungen hennes bra nok...). Jeg vet at hun bare vil mitt beste, og ser at jeg er sliten. på mandag skal hun ha begge ungene til overnatting, hun er veldig god å ha. "Unnskyld, mamma!" 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Det var som om du snakket om meg! Jeg har det AKKURAT som deg - om ikke verre :) en liten trøst at det ikke bare gjelder meg og oss.... Men noe jeg synes er rart, er at når jeg stikker innom andre familier for å hente ungen min f.eks., så er det SÅ rent og ryddig der??! Merkelig. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Hushjelp? Da blir det så fint og rent så. En spansk rose med et utrolig håndlag. jo, men hvordan får jeg tak i en? Har tenkt på det. moren min har foreslått det, jeg er ikke fremmed for tanken, nei. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Huff, det har hun _ingenting_ med! Og jeg blir stresse selv jeg når poden er sånn passe overgira fordi han er sliten, men det er uhøflig å oppføre seg sånn likevel! hvis noen kommer på besøk til _mitt hus_ får de ta de støvdottene som ligger der de ligger, i hvertfall de som ligger på _listene_ og oppå skapene og i utilgjengelige kroker! som jeg skrev over; jeg var nok veldig urettferdig mot moren min i går, hun er i grunn er veldig god mamma og mormor. Det hun ville si var at hun ba meg finne vaskehjelp; hun ser at jeg tross alt er sliten og ikke får gjort det jeg bør... Jeg var bare så fortvilet i går at jeg lot det gå ut over dem og ungene. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Alle foreldre blir slitne. SÅ en som på et annet forum hadde et tillegg til nicket sitt: Dersom du ser hybelkaniner hos oss, betyr det at vi hadde noe morsommere å gjøre. VELDIG godt sagt 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 De besteforeldrene, de kunne jo kanskje ha tatt i et tak, da, i steden for å kritisere! Argh, blir irritert på dine vegne, jeg! Jeg var veldig urettferdig mot moren min i går. Hun mente i grunn bare at jeg kunne trenge en vaskehjelp. Hun foreslo til å med å komme hit å vaske selv (!!!). Jeg var bare så sliten at jeg lot det gå ut over moren min og ungene.... 0 Siter
tiliti Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Klart det topper seg inn i mellom. I går hadde jeg lagt opp DET løpet, vi skulle ha bursdagsselskap med 20 barn om ettermiddagen og både jeg og barna hadde fullt program! Mannen min hadde siste arbeidsdag før han skal en ukes ferie, og vi kunne ikke regne med han ( suprise! han rakk selskapet) Så jeg hadde laget en plan for hele dagen, start kl 06.... Men sånn utpå ettermiddagen da alt så ut til å flaske seg kom jeg på en ting. Hente Lillemor i barnehagen!!!!! Rakk det med et nødskrik Klokken 20 i går kveld hadde alle gjestene (minus en som skulle overnatte) forlatt åstedet, kl 22 var alle i seng og jeg drakk to pils og sovna på sofaen! I dag har begynt å sette opp plan for neste års bursdag, der enkelte ting gjøres klart leeenge før (skattekart, presanger mm) Når det gjelder oppussing har jeg bare en ting å si.... Det genet mangler jeg. Vi har et gammelt hus, vi overtok det for snart 8 år siden. Det er masse som skulle vert gjort her, vi har venner som pusser opp stuen for tredje gang på den tiden. I løpet av sommeren håper vi å rydde ferdig et rom til den yngste, men det kommer ikke en malingklatt på i denne omgang! Vi prioriterer lek og moro, fest og organisasjoner, folk og fe. Men jeg har da stort sett ryddig og rent i huset da, skal vaske over gulva nå snart. Det tar ca 15 minutter! Argh det tar meg flere timer, jeg må jo rydde frem gulvet først! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 en liten trøst at det ikke bare gjelder meg og oss.... Men noe jeg synes er rart, er at når jeg stikker innom andre familier for å hente ungen min f.eks., så er det SÅ rent og ryddig der??! Merkelig. Akkurat det der har jeg også lurt på! - MEN - noen er veldig opptatt av fasaden, og rydder som de er gal når de vet de får besøk PS: Når det er strøkent, så har de sikkert stua bort dritten i et par rom som ikke synes hehe 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Det skjønner jeg veldig godt. Det hadde jeg også blitt. Noen ganger er man bare veldig sliten. Det er dumt når andre kommer inn i verst tenkelig situasjon. Det går liksom ikke an å unnskylde seg eller noe. Ut fra andre svar her så ser du jo at vi er fler! Vi er mange som har støv på listene. (Eh... vi har ikke lister alle steder ennå - vi harjo bare bodd i huset i 14 år!) Får håpe at du bruker helgen til å slappe av litt, kos deg litt sammen med barna, bruk en time i huset hvor du setter dem foran ev video e.l. Bruk sttøvsugern og en klut så er mye gjort. (Nå hørtes jeg veldig effektiv ut, men jeg sier vel egentlig hvordan jeg ønsker morgendagen min skal bli.) HVis jeg får tid mellom fotballcuper og bursdager så får jeg vel ta en runde i huset jeg også ) klem Takk for trøsten. Mine unger skal i bursdag denne helgen, begge to, så nå må vi ut å kjøpe gaver. I siste liten, som vanlig....Men det er deilig vær, så nå må jeg igjen prioriere: husvask, eller sol og være ute med ungene??! Har allerede vasket tøy, men ikke lagt sammen en haug som venter på å bli lagt i skapet. Støvsuging og gulv, bad og toalett får jeg se på til kvelden. Hvis jeg orker. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Takk for trøsten. Mine unger skal i bursdag denne helgen, begge to, så nå må vi ut å kjøpe gaver. I siste liten, som vanlig....Men det er deilig vær, så nå må jeg igjen prioriere: husvask, eller sol og være ute med ungene??! Har allerede vasket tøy, men ikke lagt sammen en haug som venter på å bli lagt i skapet. Støvsuging og gulv, bad og toalett får jeg se på til kvelden. Hvis jeg orker. Om dagen - og når det er fint - så DRITER du i husarbeidet! Du har mye mer igjen for å være ute og kose deg med barna - og hva tror du barna liker best da? 0 Siter
frosken Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Argh det tar meg flere timer, jeg må jo rydde frem gulvet først! Nemlig! Og derfor ville det ikke engang hjelpe å ha vaskehjelp :-(( 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 jo, men hvordan får jeg tak i en? Har tenkt på det. moren min har foreslått det, jeg er ikke fremmed for tanken, nei. Jeg hører at det ikke er vanskelig, men hushjelper er ikke politisk korrekt å ha - så de tør ikke avertere etter en. Jeg ler meg i hjæl snart. 0 Siter
tiliti Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Nemlig! Og derfor ville det ikke engang hjelpe å ha vaskehjelp :-(( mm, føler at jeg trenger hushjelp eller noe :-) Tror jeg må få meg en godt betalt jobb 0 Siter
frosken Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 mm, føler at jeg trenger hushjelp eller noe :-) Tror jeg må få meg en godt betalt jobb Jeg har aldri kommet over at en 8-åring for noen år siden sa til meg at :"egentlig er det lett å holde orden, det er bare å legge alt tilbake der det hører hjemme med en gang"... Faens bedrevitende unge! 0 Siter
Gjest amparro... Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Av og til kan jeg blir sliten, men ikke så mye nå lenger. Jeg sluttet i jobben min som var 100% på dagtid og begynte å jobb turnus + mye natt (sover). Det gjør det jo slik at jeg har veldig mye fri. Jeg har mye tid i huset alene og da har jeg jo mulighet til å få gjort litt - noe jeg får! Og jeg er litt lat :-) Mannne min er "flink" til å ta i et tak. Da mener jeg med ting ute, opp-pussing osv. Vi har også "bare" et barn, så det er jo roligere en om vi hadde hatt flere. Jeg var gørr sliten og drittlei den gangene jeg jobbet 100% dagtid. Kunne ikke fatte at det var slik livet og hverdagen skulle være!!!! Men nå har jeg funnet en løsning på det :-))) Kanskje noe for flere? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.