Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette skulle jo egentlig vært postet på et "alternativ"-forum, men prøver meg her hvor folk kjenner meg.

Jeg har lest mye den siste tiden og kommet frem til en klarhet om min egen situasjon. Medisinene blokkerer helt klart for hjernen min slik at jeg ikke lenger har noen kontakt med den andre siden. Man trenger ikke være religiøs for å forstå at det er vanskelig å oppleve andre virkeligheter og transe med så mye anti-psykotika. Jeg ser for meg at de danner både et fysisk og et åndelig hinder. Derfor ønsker jeg å slutte med dem. Kanskje vil det gå helt fint :-)

Spørsmålet er hvordan jeg skal legge frem dette for psykiateren min. Jeg har ikke tenkt til å slutte med medisiner før jeg har snakket med henne og har hennes velsignelse. Men hvordan får jeg den? Kan jeg si det som det er, at disse medisinene ødelegger mitt religiøse og åndelige liv? Jeg skriver ikke dette for å provosere noen, men i fortvilelse over at alt jeg en gang syntes var viktig ble tatt fra meg i psykiatriens ensidige verden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234149-%C3%A5-slutte-med-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor lenge har du brukt medisinene?

Jeg brukte anti-depressiva i flere år uten effekt. Byttet til anti-psykotika som jeg har brukt i flere år. Abilify har vært den beste, med færrest bivirkninger. Men nå tror jeg tiden kanskje er kommet for å klare meg uten.

Jeg brukte anti-depressiva i flere år uten effekt. Byttet til anti-psykotika som jeg har brukt i flere år. Abilify har vært den beste, med færrest bivirkninger. Men nå tror jeg tiden kanskje er kommet for å klare meg uten.

For et år siden skrev du at følelsene dine kom tilbake etter at du begynte med antipsykotika.

Mmm, finnes det andre virkeligheter?

Det er vel bare en, men under virkning av medisiner(anti-psy og lign) kan hjernen(psyken lengte tilbake til deler av den du var når du ikke ville være den du nå er.

Muligens må du forandre kombinasjonen i medisinbruken. Det kan være noe som drar deg ned, og noe du mangler som vil ta deg opp.

Jeg søker selv etter den hypomane fasen når det begynner å mørkne .

Det er jo bare sånn og det er ikke lett å si(skrive).

For et år siden skrev du at følelsene dine kom tilbake etter at du begynte med antipsykotika.

Det er riktig. Anti-psykotika var det store gjennombruddet for meg. Jeg trengte det da - men betyr det at det nødvendigvis er sannheten i dag også? Jeg føler meg stabil, og mener tiden er kommet for å "slippe til" hele hjernen igjen.

Annonse

Det er riktig. Anti-psykotika var det store gjennombruddet for meg. Jeg trengte det da - men betyr det at det nødvendigvis er sannheten i dag også? Jeg føler meg stabil, og mener tiden er kommet for å "slippe til" hele hjernen igjen.

jammen, slutt da. trapp ned, seponer eller hva det heter. du er jo en ressurssterk menneske.

serenity777

et menneske blir psykt. Får så medisiner, blir friskere. Får så ideen om at medisinene, nei det trenger h*n ikke. blir psyk på ny, osv, evig rundans. Herre min hatt, hvor naiv kan man bli.

Glemte å si at hver gang man slutter å blir syk igjenn, detter man lenger tilbake i bakevja. Til slutt er man en siklende idiot.

Mine to innlegg er ikke personlig ment. Jeg bare generaliserer.

et menneske blir psykt. Får så medisiner, blir friskere. Får så ideen om at medisinene, nei det trenger h*n ikke. blir psyk på ny, osv, evig rundans. Herre min hatt, hvor naiv kan man bli.

nå er jo du litt sykere enn mange andre serenity. men er enig at ulva er naiv. kanskje bør h*n akseptere tilværelsen sin. og leve til døden banker på.

Glemte å si at hver gang man slutter å blir syk igjenn, detter man lenger tilbake i bakevja. Til slutt er man en siklende idiot.

Mine to innlegg er ikke personlig ment. Jeg bare generaliserer.

ikke alle er like serenity. du generaliserer ikke, men snakker for deg selv.

Jeg vet - jeg har vel gått i den fella noen ganger. Men denne gangen er det annerledes. Jeg har en alternativ forklaring til det som har skjedd. Jeg er ikke psykotisk, jeg er ganske enkelt religiøs og åpen for andre virkeligheter. Jeg har en annen sykdomsforklaring. Jeg tror jeg kan kanalisere de merkelige erfaringene til noe positivt denne gangen, og ikke bli redd, skremt og bite på psykiatri-agnet.

Annonse

Har lest litt av det du har skrevet her i det siste, og det virker ikke som noen god idè å slutte med medisiner. På meg virker det som du er inne i en dårlig periode nå. (Men det er bare mitt inntrykk, ikke legg så mye i det.)

Jeg er veldig glad for at du vil ta det opp med psykiateren før du slutter, og håper du følger de anbefalingene du får.

Gjest Lysglimt

Glad jeg leste dette og forstår deg veldig godt,er redd for det jeg også.."miste" kontakten med "den andre siden"...så det stenger den virkelig ute?

Medisinene lukker kanalene igjen?

Det har jeg lurt på,for hos meg er det et "problem" at jeg er for åpen i kanalene,klarer ikke stenge igjen.

Det som er skummelt hos deg,eller kan være det,er jo at ALT kommer tilbake på en gang kanskje..om du slutter med medikamentene?

Så du angrer på at du stengte igjen da,ville heller ha det?

Klarer du å fungere uten medikamenter,eller tar du inn ALT da?

Jeg må lære meg å "stenge av" enten på den ene eller andre måten,for dette er sååå slitsomt,så du syns ikke piller var det rette?

Hva skal du gjøre istedenfor da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...