mejia Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei,jeg er ei mor på 26 år til 3 barn og jeg er gift med en utrolig herlig mann,beste mann på jord,syns jeg!! Jeg går på Cipralex og er veldig fornøyd med de og jeg føler meg i fin form. Jeg har hatt angst en del år,men etter behandling fra lege og medisiner har jeg blitt fin. Men det er ofte perioder hvor jeg ikke har lyst til at mannen min skal ta på meg eller noe,hvis han prøver seg,kan jeg risikere å bli kjempe sint og begynne å grine,,,ofte hvor jeg også sitter og tenker på masse negative ting og starter da med å bite meg selv i leppa.Hvorfor skjer dette egentlig? Jeg syns jeg ellers er i fin form. Hilsen mejia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morentilfire Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det jeg vet om Cipralex er at det fjerner noen av de vanskelige følelsene og erstatter de med – ingenting. Man kan altså risikere å føle seg litt tung og tom. Både sexlysten og andre lyster kan forsvinne / dempes. Det er jo litt trist og deprimerende å føle seg så flat, så jeg forstår deg godt, men kanskje du kan gjøre noe med dette. Går det an å bestemme seg for å fokusere på lyspunktene i livet? Det høres unektelig hyggelig ut å være 26 år med 3 barn og en snill mann.Er alle 3 barna snille og greie? Kan dere finne på noe sammen som gjør deg glad? Livsglede er jo kjent som den beste kjærlighetsdrikk! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1788920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Det jeg vet om Cipralex er at det fjerner noen av de vanskelige følelsene og erstatter de med – ingenting. Man kan altså risikere å føle seg litt tung og tom. Både sexlysten og andre lyster kan forsvinne / dempes. Det er jo litt trist og deprimerende å føle seg så flat, så jeg forstår deg godt, men kanskje du kan gjøre noe med dette. Går det an å bestemme seg for å fokusere på lyspunktene i livet? Det høres unektelig hyggelig ut å være 26 år med 3 barn og en snill mann.Er alle 3 barna snille og greie? Kan dere finne på noe sammen som gjør deg glad? Livsglede er jo kjent som den beste kjærlighetsdrikk! Lykke til! Tusen takk for svar,det er godt det er noen der ute som kan gi noen svar. Barna mine er ganske snille og greie og jeg er glad jeg har en snill og tålmodig mann,jeg kunne ikke vært for uten. At han holder ut med meg når jeg er på mitt verste,det skjønner jeg ikke,men det bare viser egentlig hvor tålmodig og god han er.Det minste barnet mitt er ikke mer enn 7 mnd ca. Cipralex har hjulpet meg igjennom mange tunge og tomme stunder,men at den skal gi det tilbake igjen er litt snålt syns jeg,men det er det vel med de fleste tabletter av den typen. Jeg prøver å ha en best mulig positiv hverdag med masse glede,men ingen dager er like og det er vondt syns jeg. Hilsen mejia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1788961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tusen takk for svar,det er godt det er noen der ute som kan gi noen svar. Barna mine er ganske snille og greie og jeg er glad jeg har en snill og tålmodig mann,jeg kunne ikke vært for uten. At han holder ut med meg når jeg er på mitt verste,det skjønner jeg ikke,men det bare viser egentlig hvor tålmodig og god han er.Det minste barnet mitt er ikke mer enn 7 mnd ca. Cipralex har hjulpet meg igjennom mange tunge og tomme stunder,men at den skal gi det tilbake igjen er litt snålt syns jeg,men det er det vel med de fleste tabletter av den typen. Jeg prøver å ha en best mulig positiv hverdag med masse glede,men ingen dager er like og det er vondt syns jeg. Hilsen mejia. Hei. Jeg bruker også Cipralex og merker at jeg trekker meg unna,desverre vanlig på ssri. Hvor stor dose bruker du? jeg bruker nå 15mg og merker også bivirkninger som kvalme og hodepine. Alternativet er jo og ligge på sofaen,holde meg fast og gråte så man får bare holde ut. Håper det blir bedre for deg etterhvet. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1789305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hei. Jeg bruker også Cipralex og merker at jeg trekker meg unna,desverre vanlig på ssri. Hvor stor dose bruker du? jeg bruker nå 15mg og merker også bivirkninger som kvalme og hodepine. Alternativet er jo og ligge på sofaen,holde meg fast og gråte så man får bare holde ut. Håper det blir bedre for deg etterhvet. Klem Hei,jeg bruker Cipralex 10mg,,,hodepine ja,der kjenner jeg meg igjen,men det er ikke det som bekymrer meg mest akkurat. Jeg kan ta en paracet eller to og da går det over.Mange ganger skulle jeg ønske at jeg slapp unna disse pillene,men det går ikke. Hilsen mejia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1789335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei,jeg bruker Cipralex 10mg,,,hodepine ja,der kjenner jeg meg igjen,men det er ikke det som bekymrer meg mest akkurat. Jeg kan ta en paracet eller to og da går det over.Mange ganger skulle jeg ønske at jeg slapp unna disse pillene,men det går ikke. Hilsen mejia. Hei. Nei det er vel ikke noe valg, man må jo bare holde ut. Høres ut som du har en god mann så kanskje du kunne forklare han dette, at det er medisinen som gjør det og at du er like glad i han selv om du sliter med følelser . Hvis du lar han lese om Cipralex og hva som skjer med følelseslivet på ssri. Synd at det må være sånn at medisinen både gir og tar. Ting skal ikke være lett ser det ut til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1789354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hei. Nei det er vel ikke noe valg, man må jo bare holde ut. Høres ut som du har en god mann så kanskje du kunne forklare han dette, at det er medisinen som gjør det og at du er like glad i han selv om du sliter med følelser . Hvis du lar han lese om Cipralex og hva som skjer med følelseslivet på ssri. Synd at det må være sånn at medisinen både gir og tar. Ting skal ikke være lett ser det ut til. Hehe,mannen min vet hvordan det er med meg,men det er ikke alltid så lett for han å forstå bestandig. Ikke at jeg skal unnskylde han for noe,for han vet godt hva det er jeg sliter med. Det er mye som spiller inn.....vi har vært sammen ganske lenge og har vært gift i noen år. Godt det ikke er bare jeg som har en tøff hverdag,fint å vite at det er andre som vet hvordan det er. Nei,man får ta det man har og leve med det,selv om det er tøft til tider. Hvor gammel er du egentlig? Har du noen som kan støtte deg i tøffe og vonde dager? Hilsen mejia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1789417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hehe,mannen min vet hvordan det er med meg,men det er ikke alltid så lett for han å forstå bestandig. Ikke at jeg skal unnskylde han for noe,for han vet godt hva det er jeg sliter med. Det er mye som spiller inn.....vi har vært sammen ganske lenge og har vært gift i noen år. Godt det ikke er bare jeg som har en tøff hverdag,fint å vite at det er andre som vet hvordan det er. Nei,man får ta det man har og leve med det,selv om det er tøft til tider. Hvor gammel er du egentlig? Har du noen som kan støtte deg i tøffe og vonde dager? Hilsen mejia. Hei. Nei det er ikke lett for dem heller,he he. Jeg er faktisk snart 57 men vi hadde det faktisk godt sånn alikevel. Jeg har slitt med angst/depresjon mer eller mindre i 27 år så jeg begynner å bli sliten nå. Er mor til 4 voksne barn og det var ikke alltid lett og slite med dette da de vokste opp, heldigvis kan jeg ta litt mer tid til meg selv nå men vanskelig med medisiner,bivirkninger og prøving og feiling. Håper du blir helt frisk og kan nyte livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1789425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hei. Nei det er ikke lett for dem heller,he he. Jeg er faktisk snart 57 men vi hadde det faktisk godt sånn alikevel. Jeg har slitt med angst/depresjon mer eller mindre i 27 år så jeg begynner å bli sliten nå. Er mor til 4 voksne barn og det var ikke alltid lett og slite med dette da de vokste opp, heldigvis kan jeg ta litt mer tid til meg selv nå men vanskelig med medisiner,bivirkninger og prøving og feiling. Håper du blir helt frisk og kan nyte livet. Hei igjen....57 år er da ingen alder,men det skremmer meg at jeg ikke vil være evig ung. Ja,jeg håper sjøl jeg blir bra en dag,men som jeg sikkert har sagt så vil det nok ta tid,,,,laaang tid. Den angsten er ikke akkuratt til å spøke med. Har du vært borti folk som ikke skjønner noe av det du snakker om ang angsten? Tro meg,det har jeg og da har jeg gitt opp,de tror de vet hvordan det er og tror de hjelper en,men alt blir jo totalt feil. Uff,slike folk irriterer meg litt. mejia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1790354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hei igjen....57 år er da ingen alder,men det skremmer meg at jeg ikke vil være evig ung. Ja,jeg håper sjøl jeg blir bra en dag,men som jeg sikkert har sagt så vil det nok ta tid,,,,laaang tid. Den angsten er ikke akkuratt til å spøke med. Har du vært borti folk som ikke skjønner noe av det du snakker om ang angsten? Tro meg,det har jeg og da har jeg gitt opp,de tror de vet hvordan det er og tror de hjelper en,men alt blir jo totalt feil. Uff,slike folk irriterer meg litt. mejia. Hei. Nei jeg føler meg ikke gammel men årene går fort og det hadde vært godt med noen år uten den forbaska angsten. Synd vi må ta disse pillene men når alternativet er angst tar jeg dem heller og håper ting blir bedre. Vet også at det er vanskelig og være mamma når angsten er på sitt verste så husk at du gjør så godt du kan. Håper du får en flott dag i dag og får kose deg med mann og barn. Tenker på deg,klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1790656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Hei. Nei jeg føler meg ikke gammel men årene går fort og det hadde vært godt med noen år uten den forbaska angsten. Synd vi må ta disse pillene men når alternativet er angst tar jeg dem heller og håper ting blir bedre. Vet også at det er vanskelig og være mamma når angsten er på sitt verste så husk at du gjør så godt du kan. Håper du får en flott dag i dag og får kose deg med mann og barn. Tenker på deg,klem. Jeg gjør mitt aller beste for at barna mine skal ha det bra i hverdagen,jeg kunne rett og slett ikke vært foruten dem. Og jeg kunne rett og slett ikke vært foruten mannen min heller,selv om forholdet vårt har hatt en stor prøve i en periode. Livet er ikke en dans på rose,har jeg funnet ut. I sommer skal største sønnen min og jeg reise til varmere strøk med ei venninne og sønnen hennes,det gleder vi oss til,men jeg gruer meg til flyreisen,den er den verste. Men vi alle 5 skal også på ferie sammen og det gleder jeg meg også til. Skal bli godt å komme vekk litt og koble av fra stress og mas. Skal du på ferie du eller? Ha en riktig fin dag dy også,håper det er sol hos deg også. Klemz mejia. Ps!!! Må gjøre litt mer husarbeid....hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1790873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg gjør mitt aller beste for at barna mine skal ha det bra i hverdagen,jeg kunne rett og slett ikke vært foruten dem. Og jeg kunne rett og slett ikke vært foruten mannen min heller,selv om forholdet vårt har hatt en stor prøve i en periode. Livet er ikke en dans på rose,har jeg funnet ut. I sommer skal største sønnen min og jeg reise til varmere strøk med ei venninne og sønnen hennes,det gleder vi oss til,men jeg gruer meg til flyreisen,den er den verste. Men vi alle 5 skal også på ferie sammen og det gleder jeg meg også til. Skal bli godt å komme vekk litt og koble av fra stress og mas. Skal du på ferie du eller? Ha en riktig fin dag dy også,håper det er sol hos deg også. Klemz mejia. Ps!!! Må gjøre litt mer husarbeid....hehe Hei. Idag har jeg en god dag,utsetter husarbeidet til solen går ned. Min datter lager middag i dag så jeg slipper det også. Første dag på lenge jeg ikke har hatt den plagsomme kvalmen og det nyter jeg. Håper du får en fin sommer og at medisinen gjør at du klarer flyturen fint og at du får kost deg skikkelig. Jeg og mannen min skal kjøre til Sverige for jeg elsker å gå på loppiser og finne masse rart, ganske langt herfra siden jeg bor på vestlandet og jeg er litt redd i bil men det skal gå bra. Ha en kjempegod dag.klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1790934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mejia Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Hei. Idag har jeg en god dag,utsetter husarbeidet til solen går ned. Min datter lager middag i dag så jeg slipper det også. Første dag på lenge jeg ikke har hatt den plagsomme kvalmen og det nyter jeg. Håper du får en fin sommer og at medisinen gjør at du klarer flyturen fint og at du får kost deg skikkelig. Jeg og mannen min skal kjøre til Sverige for jeg elsker å gå på loppiser og finne masse rart, ganske langt herfra siden jeg bor på vestlandet og jeg er litt redd i bil men det skal gå bra. Ha en kjempegod dag.klem Loppiser er gøy å gå på,det liker jeg også,men jeg kjøper ingenting da. Er ofte i Sverige jeg,men det er for å shoppe mat etc. Jeg liker å kjøre bil,men ikke høye biler også liker jeg ikke å kjøre bak trailere,de er så store. Du bor ganske langt unna meg du da,jeg holder til i hovedstaden jeg. Kjørte fly i fjor,skulle til London med jobben til mannen min,det gikk fint så lenge han var med meg. Uanz så skal jeg greie dette,jeg er ganske sta av meg og jeg har bestemt meg for å klare ting jeg ikke har klart før. Hadde en veldig flink terapeut,han var helt enestående,det er takket være han jeg er så fin i dag egentlig,men også min egen viljestyrke. Gudene vet hvor jeg har fått det fra,,,hehe. Hvis vi ikke snakkes senere,så får du nyte fridagen fra matlaging og husarbeid. Godt dattern din hjelper deg i dag da. Hyggelig å dele dette med deg.....klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234167-angst/#findComment-1790955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.