Gå til innhold

NHD Medisinering/diagnose

Anbefalte innlegg

JuliaCaspar

Skal innlegges til uka for bipolar lidelse. Jeg har spr rundt diagnosen og medisinering. Kort oppsummering av sykdomsutvikling. Alvorlige spiseforstyrrelse Anorexi/bulimi, måtte opereres og kan nå ikke kaste opp. Selvmordsforsøk x3, alvorlige depresjoner og hypomanier. Ser og hører ting som ikke er der i perioder. Det siste 2 år har vært som følger, hypomani i 6 mnd før en kjempesmell,ble sendt akutt til DPS, innlagt.(3uker) Fikk Lithium og Zyprexa. La på meg 20 kg og fikk acne. Alvorlig lithiumintox (serumnivå på 4) etter det ikke brukt medisiner. Alvorlig deprimert gikk over til blandet episode og har vært der siden (svinger i løpet av timer) (4mnd). Innlegges til uka.

Har bedt psykiater om Lamictal, men gav med serequel som ble seponert fort.Ville ikke gi meg lamictal pga liten erfaring med det?!?!?

I forvern ble vi enige om at jeg skal være delaktig i valg av medisiner. HAr av nevrolog blitt anbefalt Topimax/orfiril pga også migreneprofylakse.

Lurer på hva du ville anbefalt, da det virker som om du har erfaring med bipolare lidelser. Dessverre har ikke mine behandlere klart å følge meg opp godt nok, og virker ikke å tilstrekkelig med erfaring innen en veldig spesiell form for bipolardiagnose.

Hva ville du satt meg på? Tenkt på ETC selv.

Hvilken diagnose ville du satt?

Har i tillegg, migrene,cøliaki ++

HÅper på svar da det vil bety mye. Er helt rådvill og utafor.

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234191-nhd-medisineringdiagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...